- Home /
- Klantenservice
Klantenservice
Klantenservice pagina's
Bestellen
Betalen
Bezorgen
Garantie en retouren
Service & contact
Veelgestelde vragen & antwoorden

Bax Music staat altijd open voor tips en ideeën ter verbetering en uitbreiding van ons assortiment. Je kunt per e-mail of social media en telefonisch contact met ons opnemen. Daarnaast heeft Bax Music een forum waar tips en ideeën uitgewisseld kunnen worden. Voor het aanvragen van losse onderdelen kun je gebruik maken van het formulier onderdeel aanvragen.

Ja, Bax Music is in het bezit van het Certificaat Thuiswinkel Waarborg. Dit betekent dat de huidige werkwijze en gehanteerde voorwaarden jaarlijks gecontroleerd zijn op conformiteit met relevante wet- en regelgeving en de Gedragsregels Thuiswinkel Waarborg van Thuiswinkel.org. Hiermee biedt Bax Music je een betrouwbare en veilige manier van online winkelen.

Ja, het is mogelijk om muziekinstrumenten te huren bij Bax Music. Lees meer over de mogelijkheden, voorwaarden en kosten op onze pagina muziekinstrumenten huren.

Onze volledige contactinformatie en openingstijden vind je op de contactpagina.

Je leest de openingstijden van onze verschillende filialen op de pagina's over Bax Music Amsterdam, Bax Music Rotterdam, Bax Music Goes en Bax Music Antwerpen. Kijk voor onze volledige contactinformatie en bereikbaarheid van de helpdesk op de contactpagina.

Als je een artikel dat je op onze site hebt gezien wil bekijken in een van onze winkels, controleer dan eerst of de winkel in jouw buurt het product op voorraad heeft. Je ziet dit op de productpagina onder 'Winkelvoorraad'. Producten die op voorraad zijn in de winkel waar je het wilt ophalen, kun je eventueel meteen reserveren en dezelfde dag nog bekijken of ophalen zolang de winkel open is.
Is het product wel online op voorraad, maar niet in de winkel waar je het wil bekijken, of is een product ook niet online op voorraad? Lees op Reserveren en ophalen hoe je het artikel kunt reserveren.

Klachten kun je telefonisch of per e-mail melden. Wij zijn telefonisch bereikbaar via: (+31) (0) 113 212703 (Nederland) of (+32) (0) 3 6052226 (België). Ons e-mailadres is helpdesk@bax-shop.nl.
Voor meer informatie verwijzen wij je naar onze informatiepagina over klachten.

Je wachtwoord wijzig je door in te loggen in je Bax Music-account. Vervolgens selecteer je accountonderhoud. Tenslotte kies je voor accountinformatie. Wijzigingen voer je door via het wachtwoordveld.

In het filiaal van Bax Music Rotterdam ben je elke vrijdagavond welkom tot 21:00 uur. Onze andere vestigingen hebben geen vaste koopavond. Zie ook ons complete overzicht van Bax Music winkels en hun openingstijden.

Je kunt op verschillende manieren producten vinden in de webshop van Bax Music. Wanneer je op zoek bent naar een specifiek product kun je deze snel vinden door middel van de zoekmachine. Wanneer je niet op zoek bent naar een specifiek product kun je via de navigatie per categorie alle producten bekijken.

Ja, wij zijn voorraadhoudend. Het merendeel (ongeveer 85%) van ons assortiment is direct uit voorraad leverbaar. Op iedere productpagina wordt de voorraadstatus aangegeven. Op de pagina Levertijden lees je meer over de levertijden en diverse voorraadstatussen.

Bax Music vermeldt bij ieder artikel op zijn website de voorraadstatus. Zo ben je altijd op de hoogte van de actuele voorraad of verwachte levertijd. Als het product bij ons op voorraad is, geldt: op werkdagen vóór 23.00 uur besteld, morgen in huis. Bekijk voor meer informatie over voorraadstatussen en levertijden de pagina Levertijden.

Bax Music vermeldt bij ieder artikel op zijn website de voorraadstatus voor onze diverse filialen, zo ben je altijd op de hoogte van de actuele winkelvoorraad. Bekijk voor meer informatie over voorraadstatussen de pagina's levertijden en reserveren en ophalen.

De voorraadstatussen en levertijden worden iedere twee minuten geüpdatet via een koppeling tussen ons magazijn en de webshop, zodat deze zeer actueel zijn. In uitzonderlijke gevallen kan het gebeuren dat een product net uitverkocht is terwijl er wel voorraad aangegeven was. In dit geval heeft een andere klant een fractie eerder dan jou het laatste exemplaar van het product besteld.

Je kan je bestelling in een van onze winkels ophalen. Kies tijdens het bestelproces voor 'Afhalen' en selecteer vervolgens de gewenste Bax Music winkel. Wil je je product dezelfde dag ophalen in een van onze winkels? Controleer dan eerst of de winkel in jouw buurt het product op voorraad heeft. Je ziet dit op de productpagina onder 'Winkelvoorraad'.
>Reserveren en ophalen
>Informatie Bax Music winkels

Wanneer je op zoek bent naar een artikel dat niet in onze webshop is opgenomen, kun je contact met ons opnemen per e-mail, social media of telefoon. Voor het aanvragen van losse onderdelen kun je gebruik maken van het formulier Onderdeel aanvragen.

B-stock-artikelen zijn producten die wij niet als nieuw kunnen verkopen. Veelal gaat het om producten waar de verpakking van beschadigd is, of waar zeer lichte gebruikssporen of beschadigingen op aanwezig zijn. In andere gevallen gaat het om producten waar bepaalde accessoires van ontbreken, of producten die ingeruild zijn door klanten. De producten uit de B-stock-categorie worden altijd voor een lagere prijs aangeboden dan de gangbare producten in onze webshop. Op het eerste tabblad van de productpagina staat steeds genoteerd wat de B-stock-kenmerken van het product zijn.
>Meer informatie over B-stock aanbiedingen

Je drukt om te bestellen op de gele knop 'in winkelwagen'. Het product wordt dan in je winkelwagen geplaatst. Wil je nog meer producten bestellen, voeg deze dan op dezelfde manier toe. Direct afrekenen is mogelijk door de stappen op het scherm te volgen.
>Bestelling plaatsen

Nee, dit is niet nodig. Je kunt er ook voor kiezen om als gast te bestellen. Let op: wil je met je bestelling Baxcoins sparen? Dit kan alleen als je als geregistreerde gebruiker ingelogd bent en je je voor Bax Music Club hebt aangemeld.
>Baxcoins sparen

Je kunt je klantenprofiel personaliseren waardoor je alleen gerichte aanbiedingen ontvangt (als je je hiervoor ingeschreven hebt). Verder kunnen wij je beter helpen bij het oplossen van problemen. Ook krijg je een handig overzicht van je bestelhistorie en hoef je bij een volgende bestelling je adresgegevens niet opnieuw in te vullen.

Je ontvangt een e-mail zodra de status van je order wijzigt. Zo weet je precies wanneer wij de betaling hebben ontvangen en wanneer je bestelling verzonden zal worden.
>Status van bestellingen

Heb je geen orderbevestiging per e-mail ontvangen? Het kan zijn dat onze e-mail onterecht als spam wordt gezien door je e-mailprogramma. Controleer dus altijd je map 'Ongewenste e-mail' of 'Spam'.
>Status van bestellingen

Bax Music behandelt je persoonlijke gegevens, verkregen uit mailinglijsten, orders en/of offertes strikt vertrouwelijk. Je e-mail adres, naam en/of andere persoonsgegevens worden nooit aan derden verkocht, verhuurd of doorgegeven. Bax Music gebruikt je gegevens niet voor andere commerciële doeleinden dan het informeren over onze diensten, acties en aanbiedingen.
>Privacy policy

Heb je een bestelling geplaatst maar wil je deze om wat voor reden dan ook aanpassen of annuleren? Een bestelling die nog niet verzonden is, wijzig of annuleer je door telefonisch contact op te nemen met de helpdesk. Een bestelling die al verzonden is, kun je aanpassen of annuleren door het pakket te weigeren op het moment dat het wordt aangeboden door de bezorger.
>Bestelling wijzigen of annuleren

>Levertijden
>Status van bestellingen

Ja, dit is mogelijk. Wij hebben een eigen installatie-afdeling. Een van onze specialisten kan op locatie komen kijken en u een vrijblijvende offerte aanbieden voor een oplossing op maat.

Als zakelijke klant mag u korting verwachten bij bulkbestellingen. Neem voor aanvragen en meer informatie contact op met de Bax Music Business afdeling.

Bij het plaatsen van je bestelling krijg je diezelfde avond nog een factuur per e-mail opgestuurd. De facturen van je bestellingen worden bovendien bewaard in je account. Dit is alleen mogelijk als je een account hebt aangemaakt / gebruikt tijdens het bestellen. Je kunt bovenaan onze website inloggen in je account.
> Facturen

Neem contact op met onze helpdesk. Alleen zij kunnen dit voor je doen. Het toevoegen van artikelen aan je backorder is niet mogelijk wanneer je betaalt via Afterpay.
>Contact

Ja, dat kan. Neem hiervoor contact op met onze helpdesk. Wanneer je je bestelling met Afterpay betaalt kunnen wij je bestelling niet meer aanpassen.
>Contact

Je kunt zie hoeveel stuks wij van een bepaald artikel op voorraad hebben door het artikel in je winkelwagen te plaatsen. Wanneer het artikel niet in de gewenste hoeveelheid leverbaar is, zal er in de winkelwagen een waarschuwing naar voren komen.
>Levertijden

Wanneer je je wachtwoord vergeten bent kun je een nieuw wachtwoord aanvragen. Klik in het inlogscherm op Wachtwoord vergeten. Vul vervolgens je je e-mailadres in en klik op stuur wachtwoord. Binnen enkele ogenblikken ontvang je een nieuw wachtwoord.
>Wachtwoord vergeten

Je adres pas je aan door in te loggen in je Bax Music-account. Vervolgens accountinformatie. Voer je adreswijziging door via het adresveld en klik op 'opslaan'. Hoe je het afleveradres wijzigt nadat je de bestelling geplaatst hebt, lees je op Afleveradres wijzigen.

Wordt je bestelling bezorgd door een van onze vervoerders? Dan ontvang je een tracking-nummer om de status van je bestelling te volgen op de website van de vervoerder. Het is mogelijk dat de code nog niet actief is op het moment dat je de e-mail binnenkrijgt, omdat deze eerst verwerkt moet worden door de vervoerder. Probeer het dan later nog een keer.

Bestaat je bestelling uit meerdere artikelen waarvan een deel wel op voorraad is en een deel niet? Tijdens het bestelproces wordt gevraagd of je akkoord gaat met deellevering. De voorradige producten worden dan eerst geleverd. Producten die niet op voorraad zijn, worden verstuurd zodra ze weer op voorraad zijn. Voor deellevering betaal je geen extra verzendkosten. Artikelen die niet op voorraad zijn worden kosteloos nagestuurd.
>Deellevering

Vragen over een specifiek product stel je door op de productpagina te klikken op de link Stel een vraag over dit product. We beantwoorden je vraag zo spoedig mogelijk op het door jou opgegeven e-mailadres.

Helaas betekent dit dat het product niet meer leverbaar is. Onze helpdesk informeert je graag over een vergelijkbaar alternatief.
>Contact

Ja, dat kan. Je vindt meer informatie, voorwaarden en het aanvraagformulier op Onderdeel aanvragen.

Om in te loggen op Bax Music heb je een gebruikersnaam en wachtwoord nodig. Je kunt het inloggen ook vergemakkelijken via de zogenaamde Social Media login. Als je al ingelogd bent op je Facebook-, Twitter- of Google-account kun je deze koppelen met de site van Bax Music. Op deze manier ben je altijd ingelogd op Bax Music!
>Privacy policy

Het gebruiken van je social media-gegevens om in te loggen bij Bax Music is uiteraard veilig. Bax Music gebruikt je social media-account enkel voor het maken van de koppeling van dit account en je profiel op onze website voor inloggen en delen van content. Er worden geen gegevens opgeslagen en Bax Music heeft geen toegang tot je gegevens of profiel.
>Privacy policy

Het voordeel van het koppelen van je Facebook-, Twitter- of Google-account aan Bax Music is dat je niet opnieuw hoeft in te loggen op Bax Music wanneer je al bent ingelogd bent op de betreffende social media-website. Je bent dan met één klik ingelogd en hoeft geen nieuw wachtwoord te onthouden. Daarbij kun je gemakkelijk content delen met vrienden via deze social media. Na het maken van de koppeling heeft Bax Music geen toegang tot je gegevens of profiel op social media.
>Privacy policy

Wanneer je op werkdagen bestelt voor 23.00 uur, heb je je bestelling de volgende dag in huis. Bestel je op zaterdag of zondag, dan ontvang je je pakket op maandag.
>Verzenden en bezorgen

Bax Music heeft geen inzicht in de gegevens van Afterpay en de redenen waarom je AfterPay-aanvraag geweigerd is. Neem hiervoor contact op met AfterPay. Stuur je verzoek, met je gegevens, een toelichting en een kopie van je legitimatiebewijs, naar klantenservice@afterpay.nl AfterPay stuurt je dan per e-mail uitleg over de reden dat je geen gebruik hebt kunnen maken van AfterPay.

Ja, dit is mogelijk. Je dient wel een identiteitsbewijs en geldig BTW-nummer mee te brengen. Let op: je BTW-nummer wordt gevalideerd. Daarnaast dien je een vervoersverklaring te ondertekenen. Deze hebben wij in de winkel voor je klaarliggen. Exclusief BTW kopen is alleen mogelijk voor buitenlandse klanten die daadwerkelijk de producten over de grens meenemen.

Wanneer je bestelling verandert en het te betalen bedrag hoger uitvalt, dien je dit extra bedrag te betalen. Dit kan via een online betaling die je per mail ontvangt. Wanneer het bedrag lager uitvalt kun je het bedrag als tegoed laten staan of terug laten betalen. Wanneer je een bestelling annuleert kun je kiezen voor cadeaubonnen die je bij een latere bestelling weer inwisselt of een terugstorting van het orderbedrag.
>Terugbetaald worden

Bij Bax Music kun je kiezen uit de meest uiteenlopende betaalmethodes. Voor ieder wat wils! Op de pagina Betaalmogelijkheden lees je meer over de beschikbare betaalmogelijkheden.

Bij enkele betaalmethoden heb je de volgende gegevens van Bax Music nodig: Rabobank rekeningnummer: 3805.79.561. IBAN: NL 32 RABO 0380 5795 61. BIC: RABONL2U. Al onze gegevens zijn ook te vinden op onze contactpagina.
>Betaalmogelijkheden

Ja, voor onze buitenlandse klanten is het mogelijk online exclusief BTW te bestellen. Het is wel noodzakelijk om je BTW nummer in te vullen bij je gegevens. Let op: Je BTW-nummer wordt gevalideerd. Bij akkoord krijg je je bestelling tegen 0% BTW geleverd.

Ja, je kunt in de winkel en online betalen met je creditcard. Bij Bax Music worden alle VISA, Mastercard, Maestro en American Express creditcards geaccepteerd. We rekenen geen transactiekosten voor creditcardbetalingen. Bij online bestellingen sturen wij de producten naar je op zodra de betaling geautoriseerd is. Meestal worden de gegevens binnen enkele minuten geverifieerd, in een enkel geval kan hier maximaal één dag overheen gaan.
>Betaalmogelijkheden

>Betaalmogelijkheden

Zodra we het geld hebben ontvangen van de financieringsmaatschappij, nemen we contact met je op om te kijken welke producten je wenst te ontvangen. De behandeling van een aanvraag duurt vijf tot tien werkdagen. Duurt het toch langer, neem dan contact op met onze Helpdesk.
> Meer informatie over Betalen in termijnen
> Zakelijk leasen
> Contact