Assortiment
Aanbiedingen
Informatie
Nieuwsbrief
Vul uw e-mailadres in en mis
nooit acties en aanbiedingen

Garantie

We beantwoorden hieronder alle belangrijke vragen over productgarantie bij Bax Music.

Informatie over garantie

+ Wat is garantie?

Wat is garantie?

  • Garantie heeft te maken met producten die defect zijn als gevolg van een fabricagefout.
  • Een defect product waar nog garantie op zit, kun je naar ons terugsturen en laten repareren. Dit is allebei gratis als het defect inderdaad het gevolg is van een fabricagefout.
  • Is een product al binnen 30 dagen na aankoop defect (als gevolg van een fabricagefout), dan heb je recht op directe omruilling.
  • Wil je een product om een andere reden terugsturen? Lees dan de informatie over bestellingen retourneren.

> Direct je retourzending aanmelden
> Meer informatie over bestellingen retourneren

+ Hoe maak ik gebruik van mijn garantie?

Hoe maak ik gebruik van mijn garantie?

Defect binnen eerste 30 dagen na levering

  • Als een product defect gaat (vanwege een fabricagefout) binnen de eerste 30 dagen na levering, dan heb je recht op directe omruiling voor een nieuw product. Alle verzendkosten zijn voor Bax Music.
  • Als we geen defect kunnen vinden, rekenen we € 50,- onderzoekskosten, inclusief BTW en exclusief verzendkosten.

> Mijn bestelling is al beschadigd aangeleverd
> Informatie over bestellingen retourneren
> Direct je retourzending aanmelden

Defect buiten eerste 30 dagen na levering

  • Als een product defect gaat (vanwege een fabricagefout) binnen de garantie en buiten de eerste 30 dagen na levering, dan sturen we het product op voor reparatie naar een reparatiecentrum of naar de betreffende leverancier. Alle verzend- en reparatiekosten zijn voor Bax Music.
  • De afhandeling kan 3 à 4 weken duren, gerekend vanaf het moment dat we het product van je ontvangen hebben totdat je het weer in huis hebt.
  • Als we geen defect kunnen vinden, rekenen we € 50,- onderzoekskosten, inclusief BTW en exclusief verzendkosten.
  • Is het defect nog steeds aanwezig na de reparatie, dan kun je je product opnieuw retourneren voor reparatie. Op de herstelwerkzaamheden heb je 90 dagen garantie. De garantietermijn van het product blijft natuurlijk hetzelfde.
  • Voor een aantal merken geldt een afwijkende retourprocedure (zie onder).

> Informatie over bestellingen retourneren
> Direct je retourzending aanmelden
> Status van je reparatie

+ Heb ik (nog) garantie op mijn product?

Heb ik (nog) garantie op mijn product?

  • Je hebt sowieso recht op wettelijke garantie. Wettelijke garantie betekent: een product moet datgene doen wat je er (in alle redelijkheid) van mag verwachten. Er is geen vaste wettelijke termijn, omdat het ene product langer meegaat dan het andere.
  • Bax Music biedt sinds 01-04-2013 op bijna alle producten standaard 3 jaar garantie. Dit is een speciale service die los staat van de wettelijke garantie.
  • Eerst gaat de de garantietermijn van onze leverancier in, bijvoorbeeld 1 of 2 jaar. Bax Music neemt vervolgens het overige deel voor zijn rekening. In sommige gevallen biedt een leverancier zelf 3 jaar garantie of meer.
  • Op je factuur staat de garantietermijn vermeld. Dit is de termijn zoals die was op het moment dat je het product kocht.
  • Garantie is in principe niet overdraagbaar. Dus als je het product niet zelf hebt gekocht bij Bax Music, dan kán het zijn dat je een prijsopgave voor de reparatie ontvangt.
  • Hieronder lees je op welke producten geen of beperkte garantie zit.
+ Uitgesloten van garantie

Uitgesloten van garantie

Minder dan 3 jaar garantie 

  • Onderstaande producten zijn bijna altijd uitgesloten van onze 3 jaar garantie. Wel zijn er uitzonderingen; kijk altijd op je factuur om te zien welke garantietermijn geldt voor je product. Let op: dit staat los van de wettelijke garantie (zie hierboven: Heb ik (nog) garantie op mijn product?).
    • Verbruiksproducten. Dit zijn producten waarvan het normaal is dat ze slijten / beschadigen / verminderen bij het gebruik. Voorbeelden: snaren, trommelstokken, batterijen/accu’s (ook rechargeable's), rieten, drumvellen en bekkens, lampen, plectrums, flightcases, dvd’s, cd’s, potmeters, vloeistoffen, tape, akoestisch schuim en crossfaders.
    • Downloads, online cursussen, software enzovoort.

Geen garantie

  • Producten die schade hebben door 'ondeugdelijk gebruik'. Het is belangrijk dat je goed zorgt voor het product. Als een product kapot gaat doordat je ruw ermee omgaat of doordat je het slecht onderhoudt, dan valt deze schade niet onder de garantie. Voorbeelden:
    • In het geval van oordopjes ontstaat vaak verslechtering van het geluid als ze niet vrijgemaakt worden van vuil.
    • Komt er bij dure mengpanelen kraak over de luidsprekers, dan houdt dit vaak in dat de faders niet goed zijn onderhouden of dat deze te intensief zijn gebruikt.
       
  • Producten met vocht- of waterschade.
  • Producten met een gebroken display/scherm.
  • Producten die schade hebben als gevolg van slechte verpakking tijdens transport naar Bax Music.
+ Mijn product is defect buiten de garantietermijn

Mijn product is defect buiten de garantietermijn

> Meer informatie over reparaties

+ Oordopjes en in-ear hoofdtelefoons

Oordopjes en in-ear hoofdtelefoons

Als je oordopjes of in-ear hoofdtelefoons niet goed onderhoudt, gaan ze steeds slechter functioneren. Dan zijn ze dus niet defect. Je moet ze simpelweg een keer goed schoonmaken. Ontvangen we oordopjes / in-ear hoofdtelefoons die niet defect zijn, maar alleen slecht onderhouden, dan rekenen we € 12,50 aan schoonmaak- en verzendkosten.

+ Skullcandy, Beats by Dre, Ricatech, Native Instruments, Philips Recorders, Olympus Recorders en Optoma

Skullcandy, Beats by Dre, Ricatech, Native Instruments, Philips Recorders, Olympus Recorders en Optoma

Defect buiten 30 dagen na aankoop

  • Ons advies: stuur defecte producten van onderstaande merken rechtstreeks terug naar de betreffende leverancier. Op die manier word je zo snel mogelijk geholpen. Lees verder voor meer informatie. 
    • Skullcandy
    • Beats by Dre
    • Ricatech
    • Native Instruments
    • Philips Recorders
    • Olympus Recorders
    • Optoma
  • Retourneren via Bax Music kan ook, maar houd dan wel rekening met een langere reparatietijd! 
  • Bax Music blijft binnen de garantieperiode verantwoordelijk voor de garantie.

> Skullcandy garantie/reparatie-procedure
> Beats by Dre garantie/reparatie-procedure
> Ricatech garantie/reparatie-procedure
> Philips Recorders garantie/reparatie-procedure
> Olympus Recorders garantie/reparatie-procedure
> Optoma garantie/reparatie-procedure
> Native Instruments garantie-procedure 
  Opmerking bij Native Instruments:
  Alleen voor producten waar nog garantie op zit (andere reparaties gaan via Bax Music). Aanmelden met product-serienummer.


Defect binnen 30 dagen na aankoop:

  • Is je product binnen 30 dagen na aankoop defect als gevolg van een fabricagefout? Dan komt het in aanmerking voor directe omruiling. In dat geval moet je het product altijd naar Bax Music sturen.

> Meer informatie over bestellingen retourneren
> Direct je retourzending aanmelden bij Bax Music

+ Behringer

Behringer

Defect buiten 30 dagen na aankoop

  • Is een Behringer-product buiten 30 dagen na aankoop defect, dan adviseren wij om gebruik te maken van de Behringer-retourportal. Je meldt je product in dat geval niet bij ons aan.
  • In de retourportal van Behringer ga je stapsgewijs door het aanvraagproces. Er wordt onder andere gevraagd om een zo uitgebreid mogelijke klachtomschrijving. Nadat de aanvraag is goedgekeurd, ontvang je een verzendlabel van de Music Group.
  • Wij adviseren om een Behringer-product binnen 90 dagen na aankoop te registreren bij Behringer. Mét die registratie heb je recht op 3 jaar garantie bij Behringer, zonder deze registratie is de garantie 2 jaar.

> Behringer retourportal
> Behringer-product registreren

Defect binnen 30 dagen na aankoop

  • Een Behringer-product dat binnen 30 dagen na aankoop defect is, komt in aanmerking voor directe omruiling. In dat geval kun je het product naar Bax Music sturen.

> Direct je retourzending aanmelden bij Bax Music
> Informatie over bestellingen retourneren

Zie ook

> Defect product ontvangen
> Bestelling retourneren
> 60 dagen 'niet goed geld terug'-garantie
 

Klik hier om JE retourzending aan te melden

 

Gerelateerde merken:



Veelgestelde vragen & antwoorden