Assortiment
Aanbiedingen
Informatie
Nieuwsbrief
Vul uw e-mailadres in en mis
nooit acties en aanbiedingen

Retourneren

 

Klik hier om JE retourzending aan te melden

 

Informatie over retourneren

+ Wat kan ik retourneren?

Wat kan ik retourneren?

In de volgende gevallen kun je een bestelling retourneren. Klik verder om er meer over te lezen.

> 60 dagen 'niet goed geld terug'-garantie / bedenktermijn
> Beschadigd product ontvangen
> Defect binnen de garantie
> Reparatie buiten de garantie
> Verkeerd product ontvangen (zie 'Ik heb het verkeerde product ontvangen!' hieronder)

Weet je genoeg?

> Meld hier je retourzending aan

+ Wat zijn de retour-voorwaarden?

Wat zijn de retour-voorwaarden?

Verpakken en verzenden

  • Gebruik goed verpakkingsmateriaal! Je bent zelf verantwoordelijk voor schade die ontstaat als gevolg van het versturen in een slechte verpakking. Ons advies:
    • 1. Als je de originele verpakkingsmaterialen nog hebt, doe het product daar dan eerst in. Heb je deze niet, zorg dan voor ander goed verpakkingsmateriaal.
    • 2. Doe hier vervolgens een goede 'omverpakking' omheen. Bijvoorbeeld de Bax Music-doos waarin het product geleverd werd.
    • 3. Gebruik indien nodig opvulling, zodat het product niet heen en weer kan schuiven in de omverpakking. 
       
  • Op de originele verpakking van het product niet schrijven en geen stickers e.d. plakken. Op bijvoorbeeld de Bax Music-doos waarin het product geleverd werd, kan dat natuurlijk wel.
  • Je bent zelf verantwoordelijk voor de retourzending. Bewaar het tracking-nummer dat je van de vervoerder krijgt totdat je onze ontvangstbevestiging hebt gekregen.
  • Voeg altijd het ingevulde retourformulier bij de retourzending (in de buitenste doos). Alleen volledig ingevulde formulieren worden in behandeling genomen. Meer informatie hierover vind je onder het kopje 'Hoe stuur ik producten gratis terug?'
  • Plak het retourlabel over je eigen adres (op de buitenste doos). Meer informatie hierover vind je onder het kopje 'Hoe stuur ik producten gratis terug?'
  • Goederen moeten opgestuurd worden via de gekozen/aangewezen vervoerder.

60 dagen 'niet goed geld terug'-garantie

Opmerkingen over software

  • Een software-pakket mag je alleen retourneren als dit nog verzegeld is. Het originele seal-folie moet er dus nog omheen zitten. Als de software-verpakking al geopend is, sturen wij het product weer naar je terug. 
  • Geopende software terugsturen mag alleen als je daarvoor goedkeuring hebt gekregen van een Bax Music medewerker. Deze goedkeuring wordt alleen gegeven als je bijvoorbeeld het verkeerde product hebt ontvangen.
  • Bij sommige hardware-producten wordt ook software meegeleverd, bijvoorbeeld op een CD of als download-code. Als je het hardware-product in verband met onze zichttermijn retourneert, mag de licentie van de software niet gebruikt zijn (tenzij dit nodig was voor het beoordelen van de hardware). Als je de licentie wel gebruikt hebt, terwijl dit niet nodig was voor het beoordelen van de hardware, brengen we € 25 aan kosten in rekening voor het vrijgeven van de licentie. Als de software geheel ontbreekt, wordt de volledige waarde van de software in rekening gebracht.

Vragen?

Neem voor vragen contact op met onze Helpdesk onder telefoonnummer (0031) (0)113 - 212 703 (Nederland) / (0032) (0)3 - 6052226 (België) of rechtstreeks met de Aftersales-afdeling via rma@bax-shop.nl.

> Direct je retourzending aanmelden

+ Hoe meld ik mijn retour aan?

Hoe meld ik mijn retour aan?

Ga naar:

> Direct je retourzending aanmelden

+ Waar vind ik het retourformulier en retourlabel?

Waar vind ik het retourformulier en retourlabel?

Na het aanmelden van je retourzending krijg je van ons binnen 48 uur een e-mail met een retourformulier. Daarnaast krijg je een e-mail met een retourlabel. Het retourformulier vul je volledig in en doe je in de buitenste doos bij het product / de producten. Het label plak je op de buitenkant van deze doos, over je eigen adres heen.

  • Let op: het retourformulier is niet hetzelfde als het formulier voor herroeping dat bij de e-mail-bevestiging van je bestelling zit. Het formulier voor herroeping is alleen bedoeld om aan te geven dat je een product wilt gaan terugsturen. Het is overigens makkelijker om, in plaats van het herroepingsformulier, je retourzending gewoon aan te melden via onze website:

> Direct je retourzending aanmelden

+ Hoe stuur ik producten gratis terug? (Nederland)

Hoe stuur ik producten gratis terug? (Nederland)

Producten die samen minder dan 20 kilo wegen en samen maximaal 80 x 50 x 35 cm zijn:

  • Stap 1: Meld de retourzending aan. Je kunt één of meerdere producten van je bestelling aanmelden. Hierna krijg je via e-mail een bevestiging van je aanvraag (dit is de eerste e-mail). Heb je het bericht niet ontvangen, controleer dan eerst je Spam / Ongewenste e-mail.
  • Stap 2. We controleren je retour-aanmelding. Is er een probleem, dan nemen we contact met je op. Is alles goed, dan krijg je via e-mail binnen 48 uur de goedkeuring van je aanvraag, inclusief het retourformulier (tweede e-mail). Ook ontvang je een e-mail met daarin het retourlabel (derde e-mail).
  • Stap 3: Print het retourformulier en retourlabel uit. Het retourformulier doe je in de buitenste doos en het retourlabel plak je erop, over je eigen adres heen.
  • Stap 4: Breng het pakket naar een DHL Parcelshop
  • Stap 5: Geef bij de DHL Parcelshop aan dat je pakket gratis geretourneerd moet worden aan Bax-shop / Bax Music. De medewerker zal je helpen bij het verwerken van de retourzending. Als bewijs van afgifte krijg je een bon, met daarop een tracking-nummer. Bewaar deze code totdat je van ons een ontvangstbevestiging hebt gekregen. Meestal ontvang je deze binnen 5 werkdagen.
  • Let op: Antwoordnummer 353 van PostNL kan niet meer gebruikt worden.

Producten die samen 20 tot 30 kilo wegen en samen maximaal 270 x 419 x 419 cm zijn:

  • Stap 1: Meld de retourzending aan. Je kunt één of meerdere producten van je bestelling aanmelden. Hierna krijg je via e-mail een bevestiging van je aanvraag (dit is de eerste e-mail). Heb je het bericht niet ontvangen, controleer dan eerst je Spam / Ongewenste e-mail.
  • Stap 2. We controleren je retour-aanmelding. Is er een probleem, dan nemen we contact met je op. Is alles goed, dan krijg je via e-mail binnen 48 uur de goedkeuring van je aanvraag, inclusief het retourformulier (tweede e-mail). Ook ontvang je een e-mail met daarin het retourlabel (derde e-mail).
  • Stap 3: Print het retourformulier en retourlabel uit. Het retourformulier doe je in de buitenste doos en het retourlabel plak je erop, over je eigen adres heen.
  • Stap 4: Breng het pakket naar een UPS Access Point
  • Stap 5: Geef bij het UPS Access Point aan dat je pakket gratis geretourneerd moet worden aan Bax-shop / Bax Music. De medewerker zal je helpen bij het verwerken van de retourzending. Als bewijs van afgifte krijg je een bon, met daarop een tracking-nummer. Bewaar deze code totdat je van ons een ontvangstbevestiging hebt gekregen. Meestal ontvang je deze binnen 5 werkdagen.

Producten die samen 30 kilo of meer wegen of samen meer dan 270 x 419 x 419 cm zijn:

  • Neem contact op met onze Helpdesk via telefoonnummer (0031) (0)113 - 212 703. In overleg plannen we vervolgens een afhaalopdracht in, waarna we de producten bij je thuis (of een andere locatie) laten ophalen door een koerier.
+ Hoe stuur ik producten gratis terug? (België)

Hoe stuur ik producten gratis terug? (België)

Ga voor meer informatie naar onze Belgische garantie- en retouren-pagina (onder het kopje 'Gratis terugsturen').

+ Wanneer wordt mijn aankoopbedrag teruggestort?

Wanneer wordt mijn aankoopbedrag teruggestort?

Voor informatie over het terugkrijgen van je aankoopbedrag ga je naar:

> Terugbetaald worden

+ Ik heb het verkeerde product ontvangen!

Ik heb het verkeerde product ontvangen!

Komt de levering niet overeen met wat je besteld hebt, dan kun je de verkeerd geleverde producten uiteraard zonder extra kosten terugsturen. Zie de instructies hierboven onder het kopje 'Hoe stuur ik producten gratis terug?'. We zullen na ontvangst van het tracking-nummer van de retourzending het juiste product zo spoedig mogelijk naar je opsturen.

  • Let op: neem bij verkeerd geleverde producten altijd vooraf contact op met onze Helpdesk onder telefoonnummer (0031) (0)113 - 21 27 03 (Nederland), (0032) (0)3 - 6052226 (België) of via helpdesk@bax-shop.nl.
  • Let bij het terugsturen op de retour-voorwaarden (zie hierboven).

> Direct je retourzending aanmelden

+ Hoe kan ik een product ruilen?

Hoe kan ik een product ruilen?

Informatie over het ruilen van producten vind je hier:

> Product ruilen

+ Wat is de status van mijn retour?

Wat is de status van mijn retour?

We willen je vragen om alle informatie hierboven te lezen. Zo kom je te weten hoe lang je moet wachten op een retour-ontvangstbevestiging en op het terugstorten van eventuele tegoeden. Mocht het toch langer duren, dan kun je contact opnemen met onze Helpdesk onder telefoonnummer (0031) (0)113 - 212 703 (Nederland) / (0032) (0)3 - 6052226 (België) of rechtstreeks met de Aftersales-afdeling via rma@bax-shop.nl.

+ Kan ik ook retourneren als ik heb gekozen voor 'achteraf betalen'?

Kan ik ook retourneren als ik heb gekozen voor 'achteraf betalen'?

Ja, je kunt een product kopen met de betaaloptie 'achteraf betalen' en later besluiten om het terug te sturen. Let op: direct ruilen voor een ander product (met of zonder bijbetaling) is in dat geval helaas niet mogelijk. Heb je interesse in een ander artikel, dan moet je een nieuwe bestelling plaatsen.

> Meer informatie over betaalmogelijkheden

Retour-video: Hoe retourneer ik mijn product?

Zie ook

> Garantie
> 60 dagen 'niet goed geld terug'-garantie
> Reparaties
> Status van reparaties
> Defect product ontvangen

 



Veelgestelde vragen & antwoorden