Iedereen heeft zijn eigen gewoontes, maar niet veel mensen beseffen dat deze gewoontes een enorme impact hebben op je carrière. Vandaag gaat Gastblogger Jeroen Hillebrand van Moon Jelly Agency in op 5 belangrijke gewoontes om je muziekcarrière te stimuleren.

Stimuleer je muziekcarrière met 5 gewoontes

Manage je tijd

Tijdmanagement is erg belangrijk voor het behouden van een succesvolle muziekcarrière. Iedereen heeft dezelfde hoeveelheid tijd in één enkele dag, maar je moet in staat zijn om optimaal gebruik te maken van deze gegeven tijd. Efficiënt omgaan met die 24 uur is nodig om de klus te klaren. Vanaf het moment dat je wakker bent, moet je weten wat je te doen staat die dag. Evalueer elk moment dat je ogen open zijn. Veel succesvolle ondernemers in de entertainmentbranche plannen elk moment van hun dag. Als je je eigen succes serieus neemt, zou je geen probleem moeten hebben met het uitvoeren van de volgende 3 taken:

  • 1. Schrijf een lijst van alle dingen die je die dag gedaan moet hebben (inclusief slapen, eten, etc.)
  • 2. Probeer vooruit te denken en stel kleinere doelen die je elk uur bereikt moet hebben.
  • 3. Blijf het schema minimaal 2 weken volgen en je zult een enorm verschil zien in je productiviteit.

Om de productiviteit binnen een dag te maximaliseren, kan vroeger opstaan een goed begin zijn. Veel bekende ondernemers in de muziekindustrie doen dit zodat ze zich kunnen concentreren op hun werk terwijl de wereld nog slaapt. Het is tenslotte een geweldige methode om aan elke vorm van afleiding te ontsnappen. Als je moeite hebt met vroeg opstaan, begin dan met kleine stapjes. Stel je alarm 30 minuten eerder in dan normaal en je zult je verbazen hoe snel het went.

Plan vooruit

Het is goed om ambitieuze doelen te stellen, maar het is volkomen zinloos als je ze niet haalt vanwege een slechte planning. Je moet jezelf afvragen: “Hoe kom ik van punt A naar punt B?” Stel dat je deze week een nieuwe nummer wilt afmaken, dan moet je daarvoor elke dag een paar uurtjes aan de kant zetten. Als je eenmaal een goede planning hebt, wordt je tijdsbeheer een stuk efficiënter omdat je een goed beeld krijgt van hoeveel tijd je nodig hebt om bepaalde doelen te bereiken. Houd je voortgang elke dag bij en je zult precies kunnen zien wat goed ging en wat beter of sneller gedaan had kunnen worden.

Bouw relaties

Als je moeite hebt om jezelf te disciplineren, probeer dan tijd door te brengen met mensen die meer ervaring hebben in de industrie. Op die manier kun je dingen vanuit verschillende perspectieven bekijken, wat je zeker zal helpen om je dromen veel sneller te realiseren. De tijd nemen om betekenisvolle relaties op te bouwen met mensen die je inspireren, staat voorop bij het bereiken van je doelen.

Stel doelen

Zoals eerder vermeld, is het dagelijks stellen van doelen een essentiële gewoonte voor het boosten van je muziekcarrière. Bekende namen in de muziek zoals Scooter Braun, No I.D. en Martin Garrix hebben allemaal lange-termijn-doelen van wat ze willen bereiken in hun carrière, maar ook dagelijkse doelstellingen. Stel, je wilt binnen drie jaar op Sziget draaien, dan moet je nu al een portfolio opbouwen met gigs op kleinere festivals, relaties opbouwen met de festivalorganisatoren en samenwerken met andere DJ’s die geregeld op het festival draaien. Door dagelijkse doelen te stellen, kom je op een overzichtelijke manier dichter bij je lange-termijn-ambities.

Neem geen genoegen met minder

Laten we zeggen dat je time management on point is en je je doelen hebt gedefinieerd. Nu is het belangrijk om door te zetten. Je zult vaak “nee” horen tijdens je reis naar de top, maar laat het je niet ontmoedigen. Je hebt niet voor niets doelen gesteld, dus houd je aan het plan. Te vroeg settelen is waarschijnlijk reden nummer één dat mensen hun ultieme doelen niet behalen. Uit gemak neemt men vaak genoegen met de huidige situatie zodra de contacten zijn gelegd of wanneer het geld is verdiend. Niets is echter onmogelijk te bereiken, dus neem geen genoegen met minder dan je werkelijke doelen.

Wat zijn jouw gewoontes om je muziekcarrière verbeteren? Deel ze hieronder in de reacties!

Zie ook

» 6 tips voor het gebruiken van Twitch
» 7 tips voor het voorbereiden van je DJ-set
» SoundCloud Pro, is het de moeite waard?
» Waarom artiesten ghost producers gebruiken
» 10 stappen voor het vinden van de juiste artiestennaam
» Hoe kun je doorbreken als producer?
» Wat kost een videoclip maken?

Gastblogger Jeroen Hillebrand (Moon Jelly Agency)
Al sinds zijn jeugd is Jeroen een echte hiphop-fanaat die in zijn vrije tijd graag beats maakt. Om zijn passie voor marketing en muziek te combineren, besloot hij om een studie Bedrijfskunde te volgen en zich te specialiseren in de creatieve industrie. Tijdens een marketing meeting in Amsterdam ontmoette Jeroen het Moon Jelly-team en er was meteen een klik. Sindsdien is Jeroen de man van de digitale communicatie bij Moon Jelly Agency, de internationale marketing agency voor artiesten, platenlabels en promotors met kantoren in Amsterdam, New York en Seoul.
Geen reacties

Er zijn nog geen reacties gepost...

Laat een reactie achter