Announcement

Collapse
No announcement yet.

Review: American Audio st-132

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Aangezien ik het mixen na bijna 20 jaar weer net opgepakt heb zeg ik, ergens tussenin. Is weer ff wennen, zowiezo van vinyl naar cd, maar i'm on my way back :twisted:

Comment

Review: American Audio st-132

Product:
      American DJ ST 132 windup statief + t-bar

Specificaties:
      - maximale hoogte: 4.00 meter
      - maximale belasting: 85.00 kg
      - diameter: 35mm
      - basis vloer: 1.60 meter
      - eigen gewicht: 25.00 kg
      - inclusief T-bar

Prijs:
      €139,00, voor de BAX-fans

Mijn bevinding:
      Ik ben sindskort (20-05-2008) de trotse eigenaar van twee ST-132 windup statieven. Tot nu toe zijn mijn bevindingen zeer positief over dit product.
      Op 20-05-2008 werden bij mij thuis twee gigantische dozen bezorgd, de postbode was er niet erg blij mee:P. Helaas was één van de dozen onderweg gesnuiveld, gelukkig was niets beschadigd en alles was nog compleet. Na opening van de dozen was mijn eerste reactie: WOOW GROOT! Ik heb al meerdere malen mogen werken met de vmb t-034, een stuk compacter en lichter. Wat mij gelijk opviel was dat alles dubbel geborgd is. Zelfs de verstelbare poot is dubbel geborgd, helemaal mooi dus. Eenmaal opgezet kwam ik erachter hoe degelijk en stevig ze wel niet zijn. Je moet er geen lange afstanden meelopen dat kost je echt je armen. Vijfentwintig kilogram lijkt in eerste instantie niet heel zwaar, maar deze statieven zijn groot en daardoor omhandig te tillen.
      Verder zit de lier vrij hoog, ook als je je een truss gebruikt moet je behoorlijk op je tenen staan wil je overal makkelijk bijkomen. Niet echt praktisch. Wat ook jammer is, is dat de staalkabel geen zelfsmerende kern heeft, deze dus eens in de zoveeltijd controleren!
      De statieven komen uit dezelfde fabriek als Eurolift en ASD waardoor het exacte kopieën zijn van de Eurolift ES-160 en de ASD ALT-400, alleen is de American audio niet TUV gekeurd waardoor hij gunstig is geprijst.

Conclusie:
      Het is een super statief en de prijs/kwaliteit verhouding is perfect, in je achterhoofd houdend dat de kopie met TUV keuring €399,00 kost. Het statief gaat hoog en blijft stabiel. Hij beschikt over een verstelbare poot en is overal dubbel geborgt. Ideaal dus voor een kleine truss tot zes meter, meer zou ik niet doen. Ook voor de grotere bedrijven lijkt mij dit een prima statief om erbij te hebben voor de kleinere feestje en op de grotere feesten voor boven de bar, garderobe, backdrop, enzovoorts. Ook de T-bar is stevig genoeg voor 2 flinken scans.

Comment

Working...
      X