Announcement

Collapse
No announcement yet.

Review Showtect led par 56

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Review Showtect led par 56

Review Showtec Led Par 56

Het is een mooie led par voor weinig geld.
    Het is goed te gebruiken als sfeerlicht en in de kleinere zalen ook als basislicht.

Pluspunten:
    - Goedkope en kwalitatieve led par
    - DMX, Stand-Alone & Master-slave
    - Mooie kleuren mee te maken (meer dan 6 miljoen)
    - Wordt niet warm, hoeft dus ook niet af te koelen
    Minpunten:
    - Geen hoge output als een echte par 56
    - Kleuren kunnen 'chemisch' lijken
    - Stroomkabel is erg kort.

Ik gebruik hem zelf voor mijn drive-in show al basisverlichting.
    Vele mensen denken bij Showtec meteen dat het prul is, maar dit is echt een kwalitatief goede led par.

Beste Milan,

Deze sectie van het forum is voornamelijk bedoeld voor reviews die een stuk dieper in de materie gaan, dus een stuk meer technisch bekeken dan de reviews in de shop (die ook vrij globaal zijn over de kwaliteit etc. van een product).

Tevens kun je als je een technische review schrijft een waardebon van 50 euro verdienen, uiteraard wel na controle door ons voordat je hem op het forum publiceert.

Meer hierover kun je hier vinden.

Comment

Het is een mooie led par voor weinig geld.
      Deels mee eens, ook ben ik van mening dat er in deze prijsklasse meerdere leuke parren zijn mischien zelfs wel betere?

Het is goed te gebruiken als sfeerlicht en in de kleinere zalen ook als basislicht.
      Waarom in kleinere zalen? Meer massa is meer licht dus met meerdere parren zijn grote zalen geen probleem?

Mooie kleuren mee te maken (meer dan 6 miljoen)
      6 miljoen? ik heb het er nog niet uit zien komen.

Geen hoge output als een echte par 56
      Klopt, is ook niet verwachten, echter produceert het wel heel ander licht (frisser)

Kleuren kunnen 'chemisch' lijken
      Wablief? Leg uit?

Stroomkabel is erg kort.
      Dat is vrijwel bij elke par-lamp zowel conventioneel als Led.

Informatie Showtec led-par56 Lamp.

De Showtec Par-56 Bestaat uit RGB oftwel Rood-groen en blauw door de menging van deze kleuren zullen er diverse soorten andere kleuren ontstaan.

Voorbeeldje:
      Rood en Blauw = Roze/Paars

De Parr bestaat uit totaal 153 Leds Van iedere kleur 51 Stuks.
      De Par lamp bestaat dus uit aparte kleuren leds en geen RGB leds (voor de prijs ook niet te verwachten)

Achterop de par vind je aan de linker kant een knopje auto/music hiermee kies je of de par automatisch werkt of op muziek, daarnaast vind je 8 dipswitches en daarnaast weer een draaiknop met Speed oftewel de snelheid van de par.

De Led-par56 Bestaat uit 6 DMX Kanalen.
      1: Rood
      2: Groen
      3: Blauw
      4: Full-color
      5: Strobe en Speed
      6: Mode

Auto Mode:
      Linker switch op auto, alle dipswitches op off, Controle met de speed knop.

Music Mode:
      Linker switch op Music, alle dipswitches op off, Controle met de speed knop.

Manual Mode:
      Dipswitches 7 & 8 aan, Dipswitch 1&2 Felheid rood, Dipswitch 3&4 Felheid blauw, Dipswitch 5&6 Felheid Groen, Deze functie is makkelijk bij uitlichting.

Automix Mode:
      Dipswitch 8 aan, Met dipswitch 1 t/m 6 is de fade snelheid te kiezen.

DMX Mode:
      Dipswitch 8 aan, met dip switch 1 t/m 7 is het dmx adres te kiezen.

Mijn mening: Een leuke par met veel mogelijkheden, showtec laat hier zien dat ook hun het mannetje staan onder de ledparren er valt eigenlijk weinig over op te merken de kleuren zijn goed te noemen de mogelijkheden zijn er en werken goed, wel raad ik een led-commander van showtec aan om het beste eruit te halen.
      Last edited by Partysounddriveinn; Wednesday-07-04-2010, 01:33.

Comment

dit topic bij Geluid & PA ?

Comment

Originally posted by DjMilan View Post
          - Mooie kleuren mee te maken (meer dan 6 miljoen)
          Zijn er nieuwe kleuren uitgekomen?
          Ik heb ze dan nog niet alle 6 MILJOEN gezien.

Comment

Originally posted by dj nick View Post
            dit topic bij Geluid & PA ?
            Nu je het zegt... verkast naar Verlichting & Decoratie, Reviews

Comment

Originally posted by BCDrivein View Post
              Zijn er nieuwe kleuren uitgekomen?
              Ik heb ze dan nog niet alle 6 MILJOEN gezien.
              Je hebt Rood, groen en blauw. Allemaal van 0 tot 255 in te stellen.

255x255x255 =
              16.581.375

Er zijn dus theoretisch gezien meer dan 16 miljoen kleuren, alleen of je zoveel verschil ziet tussen sommige kleuren is wat anders natuurlijk.

Ik vind de stroomkabel trouwens juist te lang, is 1,5 meter bij, dus moeilijk weg te werken op een T-bar.

Originally posted by Partysounddriveinn View Post
              Auto Mode:
              Linker switch op auto, alle dipswitches op off, Controle met de speed knop.

Music Mode:
              Linker switch op Music, alle dipswitches op off, Controle met de speed knop.

Manual Mode:
              Dipswitches 7 & 8 aan, Dipswitch 1&2 Felheid rood, Dipswitch 3&4 Felheid blauw, Dipswitch 5&6 Felheid Groen, Deze functie is makkelijk bij uitlichting.

Automix Mode:
              Dipswitch 8 aan, Met dipswitch 1 t/m 6 is de fade snelheid te kiezen.

DMX Mode:
              Dipswitch 8 aan, met dip switch 1 t/m 7 is het dmx adres te kiezen.
              Bij mij heb je 10 dipswitches, werkt hetzelfde alleen dan met de 10e dipswitch ipv de 8e... (ja ik heb de showtec led parren, geen andere OEM par).
              Last edited by rick1993; Wednesday-07-04-2010, 20:49.

Comment

Dan heb je waarschijnlijk een andere showtec par als waar het nu over gaat.

Bij deze par is de stroomdraad 50cm lang zat, 1,5m is dan wel weer erg veel haha.

Comment

Ik heb deze (42421).

Maar ik merk ook verschil: Ik heb er 2 gekocht in januari 2009 en 2 in oktober 2009. De nieuwste 2 hebben een iets dunnere kabel en het rode licht is in verhouding feller (bij RGB vol open lijken zie iets roder dan de oudste 2).

Originally posted by Partysounddriveinn View Post
                  wel raad ik een led-commander van showtec aan om het beste eruit te halen.
                  Ik raad inderdaad ook aan om ze via DMX te besturen, maar dat kan natuurlijk met vrijwel iedere controller (met genoeg kanalen).
                  Last edited by rick1993; Thursday-08-04-2010, 16:51.

Comment

Ja, geen showtec operator of commander.
                    Als je 4 ledparren achter hebt zitten zijn ze alle 4 dezelfde kleur. Je kunt niet zeggen 1e groen 2e blauw 3e rood en 4e geel. Hierdoo heb ik ook showtec sweetlight dongle gekocht en niet de commander.

Comment

Nee hoor, dat moet je patchen. Maar dat kan schijnbaar alleen goed bij losse ledparren en dus niet bij een complete bar met platte spots die jij hebt.

Comment

Oke, dan zal het dat wel zijn.
                        Mij werd dat vertelt dat ze alle 4 het zelfde deden.

Dan heb ik niks gezegt...

Comment

Showtec heeft nu naast de led operator 4 en de led commander ook de led operator 1. Met dit apparaatje kun je maarliefst 1 led par aansturen (of meer maar dan op dezelfde kanalen).

En dan doen wel alle lampen hetzelfde ;)
                          Last edited by rick1993; Sunday-11-04-2010, 13:53.

Comment

Bij mij doen ze inderdaad verschillende dingen inderdaad een kwestie van je parren patchen, daarmee kan je leuke shows maken en opslaan op een operator of een commander (heb ze zelf allebei)

Het paneel is hetzelfde als een lite-4 tenminste het idee, uiteraard zijn er nu de functies van de led-parren in verwerkt.
                            Zoals, R,G,B, Full color, Strobe, Master etc, Ook kun je kiezen voor de auto, manual en music functie.

Comment

Working...
                            X