Announcement

Collapse
No announcement yet.

Showtec Compact opvouwbare LED lichtset

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Showtec Compact opvouwbare LED lichtset

Zojuist heb ik even met Dirk (LaRoche) de opvouwbare Showtec Compact LED lichtset bekeken, op verzoek.

We kunnen stellen dat er héél goed is nagedacht over deze set. Het principe gaat van hetzelfde uit als bij de normale KLS-setjes van Eurolite, maar dit setje biedt toch een stuk extra functionaliteit.

Deze set is namelijk helemaal op te vouwen, waarbij de twee buitenste spots naar achter worden geplaatst. Showtec heeft hier speciale vergrendelingen voor, die vrij netjes geplaatst zijn en goed te bedienen zijn. Het enige punt is de bevestiging tussen de twee buitenste spots als die naar achteren klappen, hier kun je met een beetje dikke vingers lastig niet zo makkelijk bij omdat er een spot in de weg zit. Met een beetje creatief draaien kun je de set vervolgens wel mooi vastzetten.

Ook heeft Showtec nagedacht over de bevestiging van de spots, deze zijn namelijk in hoogte verstelbaar ten opzichte van de balk, dankzij een speciale verticale beugel. Hierdoor kun je spelen met de hoogteverstelling van de lamp en dart kan best een leuk effect geven.

Verder levert Showtec een mooi statiefje mee in een aparte draagtas, enig nadeel is dat de rits van de draagtas met beleid open en dicht moet worden gedaan, anders gaat hij uit elkaar lopen.

Ook is er nagedacht over de stroomkabel, die zo'n 3 meter bedraagt. Hierdoor heb je dus geen dikke bobbel halfverwege je statief wegens een verlengkabel, wat een stuk beter staat voor het zicht.

De lichtopbrengst van het setje benadert de KLS-200 het meeste, waar Dirk en ik het wel over eens waren. Dimmen doet het Compact setje netjes en vloeiend in de auto-modus.

Voor dit geld krijg je een érg goedkoop, compact en compleet setje dat perfect te transporteren is. Zonder moeite kun je hier twee tot drie setjes van tegelijk meenemen in je handen (en dat inclusief statieven).
    Last edited by Rick; Saturday-13-03-2010, 12:10.

Originally posted by Rick View Post
    Verder levert Showtec een mooi statiefje mee in een aparte draagtas, enig nadeel is dat de rits van de draagtas met beleid open en dicht moet worden gedaan, anders gaat hij uit elkaar lopen.
    Om hier even een toevoeging op te geven: ook bij de KLS-setjes moet je erg oppassen met de ritsen, deze trek je zo kapot! Het nadeel is namelijk dat de zijkanten met popnagels vastgezet zijn, waardoor de rits een beetje uit elkaar getrokken worden. Let dus op dat je op de plekken van de popnagels de kanten goed naar elkaar toedrukt, dan krijg je de rits makkelijker dicht!

Dimmen doet het Compact setje netjes en vloeiend in de auto-modus.
    Ik ben zelf wel benieuwd naar het dimmen in DMX-modus, maar het ziet er al rooskleuriger uit dan met de KLS-setjes, welke erg gaan flikkeren als de LED's gedimd worden. In auto-modus dimt de Showtec dus beter, en hoogstwaarschijnlijk ook in DMX-modus!

Voor dit geld krijg je een érg goedkoop, compact en compleet setje dat perfect te transporteren is. Zonder moeite kun je hier twee tot drie setjes van tegelijk meenemen in je handen (en dat inclusief statieven).
    Blijft de vraag natuurlijk welke "beter" is. Dat ligt denk ik vooral aan het gebruik: drive-in shows, mobiele discotheken: neem de Showtec als het kan. De rest (en de meer veeleisende drive-in): neem de KLS-400 of liever nog, de KLS-800. Feit blijft natuurlijk dat de KLS-800 beschikt over RGB-modules, waardoor je een veel betere kleurenmenging hebt. Echter is de KLS-800 ook weer bijna twee keer zo duur, exclusief statief.

Mijn afweging zou dus zijn: compact en geweldig te transporteren, of geen kleurensoep. Ik zou het persoonlijk wel weten, maar ik wordt altijd nogal opgewonden van een goede kleurenmenging, dus ik zou voor de KLS-800 gaan. Echter is er voor de Showtec ook heel veel te zeggen, dus die zou ik liever voor de kleinere, minder veeleisende klussen meenemen!

Comment

Misschien de titel even veranderen in opvouwbare LED lichtset ipv. opBouwbare LED lichtset? Elke lichtset is namelijk wel op de bouwen...

Voor de rest, een nette review die het een stuk duidelijker maakt.

Comment

Aangepast, de beste breister laat wel eens een steekje vallen. ;)

Comment

Ik heb nog een filmpje gemaakt over de lichtset.
          Ik werd op een ander forum gevraagt om een filmpje te maken over de lichtset, dacht dat ik hem hier ook wel even bij kon zetten.

filmpje http://www.youtube.com/watch?v=lZPOsvShQIU
          (kan hem niet meer als aanklik-tekst invoegen nadat ik hem ge-edit heb)
          Last edited by dj nick; Thursday-08-04-2010, 18:39.

Comment

Op het filmpje vindt ik de kleurmenging er alles behalve slecht uitzien (vooral bij het geel :cool:), ik ben benieuwd hoe dit 'in het echt' is.

Originally posted by dj nick View Post
            filmpje http://www.youtube.com/watch?v=lZPOsvShQIU
            (kan hem niet meer als aanklik-tekst invoegen nadat ik hem ge-edit heb)
            Dan typ je gewoon:
            [ U R L = de link ] de aanklik tekst [ / U R L ]

(zonder spaties, maar anders maakt hij er nu een niet werkende link van)
            Last edited by rick1993; Sunday-11-04-2010, 19:55.

Comment

Je ziet de led's wel zitten. Ik erger me er niet aan. het is vooral bij RGB dat je de kleuren zit. Maar als je geel en paars wil dan is dat stuk minder zichtbaar.

Foto van rood

Je ziet ze wel op deze manier zitten.

Comment

Hm, dat ziet er al weer een stuk minder uit...

Comment

ja, maar zoals ik al zei erger ik me er niet aan.
                  Maar waar kijk je naar, naar de "pannekoeken" of naar het uiteindelijke licht wat op vloer, ruimte opvuld.

Ik vind het eerlijk gezegt elke ledpar wel hebben, of het nu pannekoeken zijn of als het in een par vorm zit.

Comment

Working...
                  X