Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mogelijk, Of niet?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Beckers Entertainment
    replied
    Toch al enkele malen hoorngeladen toppen geplaatst op een stack. Altijd zo laag en zo vlak mogelijk. Natuurlijk wel op een hoogte dat ze over het publiek heen gingen. Dit zorgde in de situatie's die ik ben tegengekomen (diepe terreinen, daarom kies je vaak ook hoorngeladen) voor de beste resulaten.

Leave a comment:

• malcolm
    replied
    Originally posted by Rick View Post
    Hm, is dat nu op mij gericht of doel je op iets anders? De strekking dringt nog niet helemaal tot me door. ;)
    Ja deels, maar beckers entertainment schijnbaar ook.. Er ontstaat namelijk geen gat, hoorns nemen af in spl naarmate je uit de afstraling loopt.. Dit gaat heel soepel en hiermee kun je door een fatsoenlijke plaatsing een mooi spl verloop realiseren door je speelvlak heen. Dit houdt 9 van de 10 keer in dat je de hoogte in moet.. EN NIET ALTIJD TIPPEN! Wat veeel mensen doen..

Leave a comment:

• J.S. Coolen
    replied
    Ik denk dat het prima mogelijk is. Alleen realiseer je wel goed dat wanneer er ooit iets misgaat en dit kan geheel buiten jouw schuld om zijn, bijvoorbeeld een fabrieksfout in het opdraaistatief, dan ben je totaal niet verzekerd, sterker nog je kan verantwoordelijk gehouden worden voor onverantwoordelijk gedrag, je gebruikt namelijk de spullen op een manier waar ze niet voor bedoeld zijn.

Dus kan het? Ja zeker! Is het slim en verantwoord? Absoluut niet!

Leave a comment:

• Beckers Entertainment
    replied
    Maaaar..!
    Als het hoog plaatsen van hoorngeladen toppen zoveel meer power/bereik enz... geeft, vraag ik me dan wel af waarom de grote gestackte systemen op 3 meter hoogte worden gezet en niet op 7 meter als daar de ruimte is?

Juistem, je krijgt dan namelijk ofwel onder ofwel boven de top in kwestie een groot gat waar het geluid minder is. Is allemaal wel op te lossen, maar het lager plaatsen van de top kan dat probleem al verhelpen.

Daarnaast vind ik het zelf vrij vervelend als ik naar een live bandje ga en de geluidsset staat enorm hoog. Je krijgt dan namelijk het geluid uit een andere richting als waar het bandje staat te spelen. In mijn ogen ben ik dan muziek aan het luisteren en naar een bandje aan het kijken, terwijl het net de bedoeling is dat ik naar dat bandje ga luisteren.

Leave a comment:

• Rick
    replied
    Hm, is dat nu op mij gericht of doel je op iets anders? De strekking dringt nog niet helemaal tot me door. ;)

Leave a comment:

• malcolm
    replied
    inderdaad afstraling, maar die hoorn zit op een bepaalde manier in elkaar.. En daar is over nagedacht;) en dat zouden sommige gebruikers ook eens moeten doen merk ik

Leave a comment:

• Rick
    replied
    De 60x90 graden is naar mijn weten niets meer dan de afstralingshoek van de hoorn waardoor een gerichte spreiding van het geluid mogelijk is. Als je dan je luidspreker recht op een statief plaatst dat 4 meter de lucht in gaat, schiet het niet op. Als je je luidspreker tilt heeft het nog enige zin, maar dan heb je wel krachtigere of meerdere luidsprekers nodig om bepaalde vlakken van geluid te voorzien.

Leave a comment:

• malcolm
    replied
    Originally posted by Rick View Post
    Maar als je alles over je publiek heen blaast schiet het ook niet zoveel op, de meeste hoorns hebben slechts een afstraling van 90 bij 60.
    Zoek maar eens op wat die 60x90 graden inhoud ;) Dan zul je zien dat het zelfs fijner is om je toppen bijvoorbeeld op 4 meter te zetten :p

Leave a comment:

• malstrommusic
    replied
    het komt erop neer :
    ja je kan dat doen maar het is op eigen risico!
    sucses!

Leave a comment:

• Rick
    replied
    Maar als je alles over je publiek heen blaast schiet het ook niet zoveel op, de meeste hoorns hebben slechts een afstraling van 90 bij 60.

Leave a comment:

• malcolm
    replied
    Originally posted by Paradise View Post
    Eerste vraag: Waarom? Je kan een speaker op 4 meter hoogte zetten, waarom? (Het is geen line array :) )

Kort gekeken zeg ik dat het kan, maar het is er natuurlijk niet voor gemaakt, ik weet niet hoe stevig de tussenpaal staat?
    Ook conventionele toppen werken beter als ze de lucht in gaan ;) en wordt ook nog vaak genoeg gedaan!

Leave a comment:

• Rick
    replied
    De pin wordt dan ergens in de bovenkant geplaatst, zodat je een extra borging hebt. Mocht het aandraaipunt losschieten, dan komt normaalgezien die statiefbuis naar beneden gezeild en valt de speaker van het statief af omdat er geen ondersteuning meer is. Met de borging wordt dat voorkomen.

Leave a comment:

• dj-drace
    replied
    nu staat de speaker buis helemaal tot de bodem, dus een pin er doorheen zal niet veel doen.

Leave a comment:

• Rick
    replied
    Echter ga je dan wel de structuur van de buis aanpassen. Voor lichte gewichten geen ramp, maar als het al veel groter wordt dan een luidspreker niet aan te raden.

Leave a comment:

• malstrommusic
    replied
    ik stel voor dat je er een soort vijlighijds pen in maakt dus een gaatje door de ronde buis en een bout erdoor die op de statief leunt (zoals een gewone speaker statief)

Leave a comment:

Working...
X