Announcement

Collapse
No announcement yet.

Welke Statief, Welke adapter?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Welke Statief, Welke adapter?

Ik heb altijd een truss compleet gehad. Deze is helaas retour gegaan door een fout. Heb mijn geld terug gekregen, Aangezien mijn buurman nog 2 x 2 meter truss had: zie foto:

Hoef ik geen complete set te kopen meer.. Welke 2 windup statieven en welke 2 adapters kan ik het beste kopen? Graag niet de duurste. Aan de brug komen 8 led parren. 1 kleine laser (2 kg) 2 scanners (5 kg per stuk) en 1 stroboscoop.

Alvast bedankt.
    Breakdance! :)

Als je gewicht geen probleem vind kun je kijken voor de American DJ ST-132 statieven.
    Prijs/kwaliteit verhouding van die statieven is prima in orde en je ziet ze dan ook enorm veel in de drive-in wereld.

http://www.bax-shop.nl/wind-up-stati...t-details.html

In combinatie met deze adapter heb je een set die een behoorlijk aantal kilo's kan dragen.

http://www.bax-shop.nl/truss/statief...t-details.html
    Wat zegt u? Wacht, ik zet het licht wat zachter..!?

Comment

Oke Bedankt, en daar past mijn truss ook op? :)

Comment

Normaal gesproken licht het eraan welke adapter.

Ik heb zelf ook de American DJ ST-132, en deze zijn echt top! ;)

Ik raad ze zeker aan, al hoewel ze erg zwaar zijn.

Comment

Originally posted by BCDrivein View Post
          Normaal gesproken licht het eraan welke adapter.

Ik heb zelf ook de American DJ ST-132, en deze zijn echt top! ;)

Ik raad ze zeker aan, al hoewel ze erg zwaar zijn.
          ik heb zojuist antwoord op mijn vraag gekregen, De adapter kun je verstellen. Ik heb een 30cm truss.

Comment

Gewicht is het grootste nadeel.
            Adapter is inderdaad aan te passen aan de juiste breeddte van de truss.
            Wat zegt u? Wacht, ik zet het licht wat zachter..!?

Comment

Laat ik hier dan mar mijn tweede vraag stellen. Ik heb een truss van 4 meter, Maar wil 2 x 2. Als ik deze in 2en doe. Welke koppeling(en) moet ik dan kopen?

Comment

Ik hoop dat je niet bedoelt dat je die truss in tweeŽn wilt gaan zagen en vervolgens vol wilt gaan belasten...?

Als dat wel de bedoeling was, verwijs ik je liever direct naar het algemene riggingtopic om eerst eens een hoop informatie op te doen.
                Bax Music medewerker

Comment

Originally posted by Rick View Post
                  Ik hoop dat je niet bedoelt dat je die truss in tweeŽn wilt gaan zagen en vervolgens vol wilt gaan belasten...?

Als dat wel de bedoeling was, verwijs ik je liever direct naar het algemene riggingtopic om eerst eens een hoop informatie op te doen.
                  Verwijs me dan gelijk door slimmerik. ;) Of je nu 2 x 2 meter koopt. of anders 2 x 2 meter.. Komt toch gewoon op het zelfde neer.

Comment

Originally posted by wesleey View Post
                    Verwijs me dan gelijk door slimmerik. ;)
                    Nouja... omdat je het zo lief vraagt... Klik (Ook te vinden 2 topics onder dit topic in de topiclijst van Truss en statief
                    Of je nu 2 x 2 meter koopt. of anders 2 x 2 meter.. Komt toch gewoon op het zelfde neer.
                    Waarom denk je dat ze apart 1 meter, 1.5 meter, 2 meter, enz. truss maken? Met jouw theorie kan je toch lekker zelf met de slijptol aan de gang als er bijvoorbeeld alleen maar 4 meter stukken beschikbaar zouden zijn op de markt?

NEE. Truss die je over de lengte gaat belasten zaag je NIET door midden! Je moet dan zelf koppelingen fabriceren en boren om de pennen in de eitjes te krijgen en dan klopt de volledige belastingstructuur niet meer! Die truss kun je dus nooit voor professioneel gebruik gebruiken!

Truss is niet zomaar iets waar je zelf lekker in kunt gaan hakken en zagen. Je hebt te maken met de veiligheid van jezelf, je apparatuur en het allerbelangrijkste: je gasten en publiek.
                    Als er ůůit iets met een van je gasten gebeurt doordat jij laks geweest bent met de veiligheid van je constructies, zou het wel eens kunnen voorkomen dat jij de rest van je leven lekker hard mag werken om een torenhoge schadevergoeding te gaan afbetalen aan de persoon (of personen) in kwestie ťn mag je leren leven met het feit dat je iemand door je onkunde hebt verwond.
                    Bax Music medewerker

Comment

Working...
                    X