Announcement

Collapse
No announcement yet.

Muurstatieven-beugels voor KRK V88 set.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Muurstatieven-beugels voor KRK V88 set.

Beste lezers,

Na redelijk intensief zoekwerk op Google en daarbij diverse opties de revu hebben laten passeren ben ik nu redelijk ten einde raad op iemand die aan zelfbouw doet na. Echter ken ik niemand in mijn netwerk die dit kan dus vandaar een oproep hier.

Voor wie niet weet wat de KRK V88īs zijn. Bij deze een link:
    http://www.dancetech.com/item.cfm?threadid=4341

De 2 belangrijkste punten zijn: 'formaat' & 'Maximale (veilige) belasting'

Zoals in de link te lezen zijn ze behoorlijk fors te noemen.
    H: 34,6 cm
    B: 50,8 cm
    D: 42,5 cm

En het gewicht is 26 kg (per stuk!)

Mijn eisen?:
    1 - Het ten eerste een muur statief/beugel moet betreffen.
    2 - Het in staat is om flexibel te zijn. Ik heb liever dat ik ze iets hoger heb hangen aan de muur en ik ze iets meer onder een hoek kan zetten naar wens zodat ik de 'sweetspot' bereik (ik denk onder een maximale hoek van 8 a 10 graden?. Daarnaast zou ik ook wel graag willen dat ze tenminste 30 graden naar links of rechts kunnen zwenken zodat ik zelf de sweetspot kan vinden.
    3 - Het MOET de belasting van minimaal 30 kg per muurstatief/beugel continue kunnen houden! Zodat als ik er een klein stootje bij het ophangen of inzetten aan geef dat ie toch niet naar beneden dondert. (Ook voor bevestiging van de muurstatief/beugel aan de muur wil ik echt voldoende mogelijkheden/gaten hebben om er zeker van te zijn dat die daarin vast blijft zitten met o.a. schroeven of ander bevestiging materiaal voor 'zwaar' materiaal aan de muur.
    4 - Gezien het feit ze misschien onder een hoek komen te staan die iets meer steil is dan aanvankelijk gedacht heb je het gevaar dat ze bij wat hogere volumes toch gaan trillen (En deze krachtpatsers doen dat al op 1/10 van hun max (voordat het vervormen nog gaat beginnen eh?) Dus zou ik hoek steuntjes op het plateau waar de KRK's op komen te staan willen. Die hoeven niet hoger te zijn dan 20 millimeter.
    5 Optioneel heb ik geen voorkeur voor een kleur. Echter zijn de speakers zwart met de welbekende gele conus van KRK. (Hoewel de conuskleur toch meer neigt naar Oranje hier, afijn.) Dus als er materialen voorhanden zijn die in die trant van kleur zijn die net zo goed werken. Dan gaat mijn voorkeur daar naar uit. Alleen hoop ik dan wel dat we niet alle kleuren door 1 product gaan gebruiken en dat ik rode boutjes terug zie en aan de andere kant blauwe moertjes. Je snapt de bedoeling wel ;)!

Nu de lijst aan eisen eruit zijn. Is de vraag natuurlijk het maximale budget?

Om eerlijk te zijn heb ik die nog niet precies vastgesteld. Ik besef mij heel goed dat per muurstatief/beugel nog wel iets meer dan de K&M muurbeugels zou gaan betalen. Echter vind ik 100 euro per muurstatief/beugel die aan mijn eisen hierboven voldoet ook wel wat overdreven. Het zal er denk ik tussenin liggen. Afhankelijk van hoe goed ze alle eisen hierboven evenaren of misschien zelfs overtreffen. (De eerste 4 eisen zijn niet onderhandelbaar! Uiteraard mogen de waardes die hierboven vermeld staan wel naar boven geschroeft worden indien het niet anders kan of dat het onderdeel van dit product dat aankan.) De 5e is alleen onderhandelbaar als het echt noodzakelijk is om het in een andere kleur te doen. (Denk aan veiligheid in alle mogelijke manieren bijv?)

Ik ga er over overigens vanuit dat de persoon die dit kan maken ook weet dat de studio monitoren wel warmte genereren aan de achterkant. En er dus een klein beetje ruimte tussen moet zitten. Even opgemeten bij mijn KRK's en een minimale ruimte van 15 cm tussen de muur en de achterkant van de KRK's zou fijn zijn. Dit in verband met warmte en bovenal de stekkers die niet worden afgekneld! (De voedingstekker & Signaal stekker (XLR))

Bij voorbaat dank. Mocht iemand uiteindelijk toch een website weten die producten die aan de eisen hierboven voldoet en ook aan Nederlandse adressen verscheept/bezorgd dan hoor ik dat heel graag! Het liefst in dit topic zodat andere mensen met eventueel een vergelijkbaar probleem er in de toekomst ook iets aan hebben. Dank u!

Groeten,
    FSR
    Maak je Electronische dans muziek en werk je met FL Studio? [URL="www.firespacerecordings.nl"]www.firespacerecordings.nl[/URL] is dan wat voor jou!

Echter vind ik 100 euro per muurstatief/beugel die aan mijn eisen hierboven voldoet ook wel wat overdreven.
    Je koopt voor een behoorlijk bedrag twee gigantische monitoren, maar op de bevestiging en positionering ga je bezuinigen? Dat snap ik niet helemaal.

Daarnaast vind ik het sowieso wat apart dat je deze monitoren juist aan de muur wilt monteren, al dan niet via brackets. Waarom geen statieven?
    Bax Music medewerker

Comment

@Rick, Ik geeft toe dat ik wel weet wat ze waard zijn (geweest).

Echter is het budget voor statieven/muurbeugels wel ongeveer 1/5 van wat ik voor de set heb betaald ;). Ik zie dat toch niet echt als bezuiniging?

Als jij Rick in de webshop van Bax een set statieven kan vinden die hierbij passen. Dan zie ik graag een linkje verschijnen. Echter werden deze KRK's op een set Quicklok's verkocht (diezelfde set hebben jullie in de webshop ook) maar dat was allesbehalve stabiel of breed genoeg draagvlak voor de KRK's.
      Maak je Electronische dans muziek en werk je met FL Studio? [URL="www.firespacerecordings.nl"]www.firespacerecordings.nl[/URL] is dan wat voor jou!

Comment

Je kunt deze K&M statieven pakken, in combinatie met de juiste bovenplaat, zoals deze.

Kost een paar centen, maar dan staat het wel stevig. Vergeet ook niet dat je met zelfbouw rekening moet houden met zaken als resonantie en K&M kennende zal je hier geen last mee hebben. Mag 70 kg per statief hebben, dus met stabiliteit zal het ook wel goed zitten.
        Bax Music medewerker

Comment

Awesome!

Dankjewel Rick voor de linkjes! Ben ik in ieder geval overtuigd dat er statieven bestaan voor mijn V88's size :D!

Comment

Working...
          X