Announcement

Collapse
No announcement yet.

Recorden

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Recorden

Ik ben nu al een tijdje aan het mixen (digitaal) ik mix nu op mn laptop met externe geluidskaart (Maya44 UBS) en gebruik een behringer VMX 200 mixer.
    Omdat het geluid nu niet rechtstreeks via de laptop gaat maar via de geluidskaart naar mixer en die naar de boxen kan ik niet meer reocrden met Audacity of via Traktor zelf zoals ik voorheen deed.
    Ik heb op internet al iets gevonden genaam de iKey om live sets rechtstreeks naar een USB device op te slaan maar deze is redelijk duur.
    Nu vroeg ik me af of iemand hier misschien weet hoe ik op een goedkopere manier zou kunnen recorden.

Re: Recorden

audio-uitgang van geluidskaart of van de mixer naar audio-ingang op laptop, en dan met Audacity opnemen, lijkt me.
    Misschien even wat configuraties aanpassen in Audacity. Kost je dus alleen een audio-kabeltje.

Comment

Ok dus ff voor de duidelijkheid.
      Vanuit mijn Maya44 geluidskaart moet ik Rood/Wit stekker in Line Out gewoon naar de aansluiting van mn laptop? Want op mn laptop zit alleen de normale geluidsaansluiting en een mic aansluiting.

Comment

jawel;  rode en witte tulpstekker (audio links en rechts) naar de audio-ingang (oftewel de line-ingang, en dus niet de mic-ingang) van je laptop via een kabeltje. Dan inbijv. Audacity bij de configuratie instellen dat je audio op wilt nemen vanuit de line-ingang.
        Dan zou het moeten lukken ;)

Comment

Ok super bedankt voor de hulp, dan ga ik een van deze dagen maar eens een kabeltje fixen en eens wat proberen hoop dat het lukt.
          Als het lukt dan zal ik binnenkort eens een mixje opnemen en hier op het forum posten!  :roll:

Big ups! 8)

Comment

Hmm lekker handig nu ik er achter ben dat mn laptop geen line-ingang heeft.
            Nja dan maar wachten tot ik weer eens geld heb voor een nieuwe pc, maar eerst de platenspelers!

Peace!

Comment

Je kunt ook een externe geluidskaart aanschaffen voor je laptop.. Ook hier zijn tegenwoordig oplossingen voor...

Comment

Working...
              X