Announcement

Collapse
No announcement yet.

ruis en rippen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• ruis en rippen

Goedendag allen die dit lezen.

Wellicht kan iemand mij verder helpen met een oplossing voor het volgende:

Ik heb Cool-edit/ Adobe Audition op mijn pc staan en wil geluid (muziek) opnemen dat van mijn computer komt of van internet streaming... Ik heb daarbij stereo-mix als opname device moeten selecteren om op te nemen wat je hoort. Echter bij het voor luisteren naar de meters in het programma, slaan de meters al een beetje uit zonder dat ik ook maar iets afspeel en ook alle kanalen gemute heb op de software windows mixer.

Ook: Ik heb een Tidal abonnement om muziek lossless te streamen en nu wil het voorkomen dat ik een specifieke track wil opnemen om er mee in mijn denon dj set te kunnen mixen en heb daar een speciaal programma voor gebruikt genaamd Audials One. Dit programma maakt zelf waarschijnlijk zelf een opname device aan want ik heb stereo-mix uitgeschakeld en als je op het geluidsicoontje van windows klikt onderin je taakbalk dan staat daar ipv realtek luidspeaker HD, Audials Capture.
    Maar ook via deze methode ontdek ik ruis in stilte passages als ik de geripte .wav-file open.
    Je kan het niet echt horen maar je ziet wel aan de wave grafiek (als je uitvergroot) dat het geen stilte of rechte lijn is. Vervolgens als je een stukje ervan selecteert en normaliseert kom je erachter dat dat best veel ruis is.

Hoe kan ik kan ik mijn opnames en rips verbeteren? Doe ik iets niet goed? Moet ik mijn setup hardware of software matig aanpassen? Zou de standaard ruis-signaal verhouding beter zijn als ik een betere geluidskaart aanschaf?

Bedankt voor je aandacht. :)

Originally posted by Ewoud View Post
    Je kan het niet echt horen maar je ziet wel aan de wave grafiek (als je uitvergroot) dat het geen stilte of rechte lijn is. Vervolgens als je een stukje ervan selecteert en normaliseert kom je erachter dat dat best veel ruis is.
    Dit Is normaal. Bij opname zal dither gebruikt worden, door te normalizeren versterk je de boel zoveel dat je dat hoort.

Comment

Okay. Hartelijk dank voor het verklarende antwoord. Ik dacht al dat er bij mij iets niet goed zat want de meters slaan wel uit tot -60 dB...

Comment

Working...
      X