Announcement

Collapse
No announcement yet.

Set opnemen met macbook pro en Behringer UCA222 rare geluiden tussendoor

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Even mijn testscenario: ik heb mijn UCA222 aan één van de USB-poorten van mijn MacBook Pro gehangen, heb als invoerapparaat (<alt>-klik op het luidsprekertje in de menubalk) 'USB Audio CODEC' gekozen, en datzelfde ook in Audacity gedaan. Er hangt niets aan de inputs van de UCA222.

4 minuut 30 aan absolute stilte opgenomen...

Peter

Edit: ik probeer een screenshot aan deze post toe te voegen, maar op de een of andere manier lukt dat niet...

Zo dan...
    Last edited by pboosten; Friday-22-12-2017, 16:52.

Comment

He Peter,

Ik heb het zelfde gedaan, alleen zie ik bij Audacity 2 opties bij invoer te weten; USB AUDIO CODEC DEMO (Bit Accurate) en USB AUDIO CODEC DEMO (Core Audio)

https://www.mupload.nl/img/pl89hqo19ctp.46.18.png

https://www.mupload.nl/img/btj8qs9.56.08.png
      Last edited by Rhun; Friday-22-12-2017, 17:02.

Comment

https://www.mupload.nl/img/mz8bx5o.03.24.png

Comment

Hmm, ik kan hoe dan ook in het linker veld uitsluitend 'Core Audio' kiezen, en in het tweede van links uitsluitend 'USB Audio CODEC' (behalve internal en SoundFlower, dan, maar de enige USB). Op mijn Pro (die trouwens antiek is) staat versie 2.1.0 van Audacity.

Wellicht wil je eens op 'Help','Audio Device Info' klikken en vergelijken met mijn screenshot?

Peter

Comment

Staat er bij jou ook DEMO achter? het lijkt wel of ik ergens een of andere Demo versie dan heb... ik heb ooit wel eens soundflower erop gezet en en andere usb geluids driver geloof ik.... Staat er acher USB Audio CODEC niet iets van DEMO bij jou? ik Heb overigens een macbook uit 2016 en een vrij recente versie van Audacity

Comment

Nope, geen DEMO hier. Ik zie overigens wel UCA222 op de voorzijde staan (net als op de doos), maar op de achterzijde staat UCA202.

Probeer anders eens zonder voeding op je Mac op te nemen? Misschien gebeurt het daar?

Peter

Comment

De voeding was er al af.... het lijkt wel of ik een of andere demo driver of zo een keer erop heb gezet... ik heb namelijk in het begin gedacht dat mijn koptelefoon uitgang ook een ingang was en heb verschillende dingen toen gedownload om het werkend te krijgen maar het blijkt dus alleen maar een uitgang te zijn op mijn macbook... vandaar dat ik nu die uca222 heb gekocht...

Comment

Nou ik heb een programmaatje eraf gehaald wat ik ooit erop had gezet... hoopte dat die het probleem veroorzaakte.. helaas.... net weer een stille opname gedaan en nog de piep....

Comment

Nou goed, wat hebben we nu empirisch vastgesteld: het interface is het niet (immers, je hebt het getest op Windows), mijn Mac piept niet, en die van jou wel. Verschillen: versie Audacity (?), versie OS (ik zit op El Capitan, kan niet meer hoger), vreemde drivers geinstalleerd?

Ik ben aan het eind van mijn Latijn, sowwie.

Peter

Comment

nou ik ook onderhand hahaah... ik heb wel eens een driver geïnstalleerd maar ik heb geen flauw idee waar ik die terug kan vinden en verwijderen...

Comment

Niet een of ander plugin? Die piepen ook vaak in demo mode.

Comment

Ik ben er inmiddels inderdaad achter dat het een driver/plugin is welke zorgt voor de beeps... ik zou alleen niet weten hoe ik die er in goednaam uit ga krijgen... ik vrees dat het een verse install gaat worden.....

De demo mode zorgt er voor dat je om de 20 of 30 sec die beep krijgt....

Comment

Kijk... een oorzaak gevonden. Ongetwijfeld kan goegel je daarbij helpen (misschien niet specifiek die plugin, maar algemeen).

Peter

Comment

Audacity gebruikt geen live plug-ins (je kunt effecten alleen later renderen).
                              Het lijkt er dus op (aangezien het bij opname al gebeurd) dat je iets van een input plug-in (wat dus een 'effect' om het inkomend geluid toevoegt) gebruikt.
                              Misschien dat dat een kwartje laat vallen? :)

Comment

Originally posted by Rhun View Post
                                Hallo allemaal,

Al een aantal jaar neem ik mijn dj sets op thuis, voorheen deed ik dat met een Windows laptop en audacity, vanaf mijn DJM800 naar de mic ingang van de laptop en dat ging prima.

Sinds een tijd heb ik een macbook pro zonder line ingang dus ik heb de Behringer UCA222 aangeschaft om zo op te kunnen nemen met mijn mac en Audacity.

Alles gaat goed maar ik heb in alle opnames altijd een raar geluid/blied zitten om de zoveel tijd en ik krijg dit maar niet weg. Ik dacht dat het misschien overstuurt zou zijn dus de gains terug gedraaid maar het blijft aanwezig. Om uit te sluiten dat het aan het kastje ligt heb ik het gisteren aangesloten op mijn windows laptop en iets opgenomen via de Behringer... Prima kwaliteit! dus het ligt ergens aan een instelling op mijn macbook maar waar.....

Zijn er mensen bekend met dit probleem? en zo ja wat kan ik er aan doen.... Hieronder een link met een opname, op bv 23 sec en 6 min 23 hoor je het geluid

https://soundcloud.com/richard-hunne...ground/s-TL7qh

fijne dagen allemaal,

Richard
                                Het klinkt alsof de CPU het geluid niet kan verwerken, dit exacte geluid hoor ik ook vaak op mijn oudere laptop. Monitor eens je CPU op pieken tijdens het recorden, mocht deze op momenten boven +-75% gebruik uitkomen kunnen dit soort geluiden te horen zijn.

Probeer te recorden met een hogere buffersize en een lagere samplerate om je CPU gebruik omlaag te krijgen.

Comment

Working...
                                X