Announcement

Collapse
No announcement yet.

Set opnemen met macbook pro en Behringer UCA222 rare geluiden tussendoor

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Set opnemen met macbook pro en Behringer UCA222 rare geluiden tussendoor

Hallo allemaal,

Al een aantal jaar neem ik mijn dj sets op thuis, voorheen deed ik dat met een Windows laptop en audacity, vanaf mijn DJM800 naar de mic ingang van de laptop en dat ging prima.

Sinds een tijd heb ik een macbook pro zonder line ingang dus ik heb de Behringer UCA222 aangeschaft om zo op te kunnen nemen met mijn mac en Audacity.

Alles gaat goed maar ik heb in alle opnames altijd een raar geluid/blied zitten om de zoveel tijd en ik krijg dit maar niet weg. Ik dacht dat het misschien overstuurt zou zijn dus de gains terug gedraaid maar het blijft aanwezig. Om uit te sluiten dat het aan het kastje ligt heb ik het gisteren aangesloten op mijn windows laptop en iets opgenomen via de Behringer... Prima kwaliteit! dus het ligt ergens aan een instelling op mijn macbook maar waar.....

Zijn er mensen bekend met dit probleem? en zo ja wat kan ik er aan doen.... Hieronder een link met een opname, op bv 23 sec en 6 min 23 hoor je het geluid

https://soundcloud.com/richard-hunne...ground/s-TL7qh

fijne dagen allemaal,

Richard
    Last edited by Rhun; Friday-22-12-2017, 15:22.

"een raar geluid/blied"
    Systeem geluiden?

Comment

Nee, het is een niet te definiŽren geluid... ik ben even een opnamen aan het uploaden zodat het hoorbaar is... zal de link zo hier plaatsen

Comment

Hier het geluid dat regelmatig terugkomt in de opname

op 23 sec is het te horen en op 6 min 23 bv dit komt om de zoveel tijd terug in de opname....
        Last edited by Rhun; Friday-22-12-2017, 15:23.

Comment

Kan track niet vinden.

Comment

Sorry ik had hem op prive staan... als het goed is lukt het nu wel..... enne alvast onwijs bedankt voor de moeite man!

Comment

Wat als je 10.min. zonder herrie ;-) opneemt?
              Hoor je het geluid ook tijdens opname?

Comment

Ik heb verschillende opnames geprobeerd, ook de gain verlaagd, gisteren met een windows laptop nergens geen problemen mee. Tijdens de opname is het niet te horen, ik neem op vanaf 2 CDJ's 2000 nxs en een DJM 800 mengpaneel. De muziek welke ik gebruik is ook gewoon prima...

Je bedoelt 10 min even audacity laten lopen zonder iets op te zetten?

Comment

Ik geloof ook niet dat het een gain (overstuur klinkt anders) of ander instelling probleem is.
                  Mac gebruikt (kan) alle ingangen (naast de UCA222) tegelijk opnemen (windows kiest er eentje).
                  Vandaar dat ik toch sterk vermoed dat je mac om de 6 min een geluid produceerd welke mee opgenomen wordt.

Ja 10 min opnemen zonder iets af te spelen.
                  Last edited by BT-Studio; Friday-22-12-2017, 15:56.

Comment

Ja vreemd he... nou het is vaker dan om de 6 min die ik noemde hoorde ik even snel en waren als voorbeeld... ik ga eens kijken of er een patroon in zit qua tijd en zal eens idd een min of 10 een "stille" opname laten lopen.... hou je op de hoogte ;-)

Comment

https://soundcloud.com/richard-hunne...t-piep/s-ZeAcc

Nou, ik ben er in ieder geval achter dat er een patroon in zit en dat het een piep is die om de ca 40 sec verschijnt... je hoort hem duidelijk en je ziet het patroon ook terug in de waveline van Audacity
                      Last edited by Rhun; Friday-22-12-2017, 16:07.

Comment

Systeem geluid dus. :)
                        Welk ingang is geselecteerd?

Comment

ik kan geen foto uploaden helaas maar wat ik kan vinden bij instellingen is: standaard ingang

Comment

Volgens mij heb ik ook nog zo'n interface liggen (ik heb er nooit mee opgenomen). Kijken of Audacity op mijn Mac hetzelfde doet.

Geef me een paar minuten om dat ding te zoeken...

Peter

Comment

o wat top! ik ben er inmiddels al weken mee bezig en krijg het maar niet eruit....

Het is overigens niet alleen bij Audacity, ook Rekordbox (is DJ programma) kan ik mee opnemen... ook hier het zelfde probleem....
                              Last edited by Rhun; Friday-22-12-2017, 16:43.

Comment

Working...
                              X