Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hoofdtelefoon werkt niet goed met audio interface

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hoofdtelefoon werkt niet goed met audio interface

Een tijdje geleden heb ik een Presonus Audiobox iTwo aangeschaft. De interface werkt goed, alleen als ik mijn SMS Audio Street by 50 On-ear hoofdtelefoon inplug hoor je geen zang of heel zacht. De instrumenten zijn goed te horen aan beide kanten. Ik heb al een andere 6.3 mm stereo-jack geprobeerd, maar dit maakt niks uit. Als ik mijn Philips oordopjes inplug is er geen probleem en klinkt het normaal. Weet iemand misschien hoe ik dit op kan lossen?

Zit er iets van noise canceling of zo op en kun je die uitschakelen?
    Oefenen baart kunst.

Comment

Nee, er zit geen noise canceling op

Comment

Klopt het dat er een TRRS plug aan die hoofdtelefoon zit (kabel met microfoon)?
        Heb jer er ook een 'gewoon' TRS kabel bij? En die al eens geprobeerd?
        Oefenen baart kunst.

Comment

Er zit inderdaad een TRRS plug aan de hoofdtelefoon. Ik heb alleen geen TRS kabel. Waar zou ik die kunnen aanschaffen? En welk product dan precies? Klopt het dat het dan een 3.5 mm stereo jack - 3.5 mm stereo jack kabel moet zijn?
          Last edited by E.Draijer; Sunday-13-03-2016, 12:13.

Comment

Er zijn 3,5mm TRS jack kabels zat te koop.
            http://www.bax-shop.nl/jack-kabels?o...47[]=87455
            Moet je wel even kijken of de aansluiting op de hoofdtelefoon ook 3,5mm is.
            Overigens, geen garantie dat het dan wel goed is...

Het lijkt er op dat je midden kanaal (welke voor links en rechts het zelfde zijn) worden geannuleerd (dus vaak zang en bas zachter).
            Raar verschijnsel en eigenlijk voor een unbalanced hoofdtelefoon aansluiting (wat TRS is)onverklaarbaar, maar heb het vaker gehoord.
            Last edited by BT-Studio; Sunday-13-03-2016, 16:01.
            Oefenen baart kunst.

Comment

Ik denk dat het inderdaad ligt aan de kabel, want ik heb wat hoofdtelefoons/oordopjes geprobeerd met TRRS kabel en die doen allemaal hetzelfde als met de SMS hoofdtelefoon en ik heb ook wat hoofdtelefoons/oordopjes met TRS kabel geprobeerd en die doen het wel goed.

Comment

Ik heb een TRS kabel aangeschaft en de hoofdtelefoon doet het geweldig met de interface!!! Hartstikke bedankt voor de hulp!!!

Comment

Working...
                X