Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rode nt1 & tascam us122l, matige kwaliteit

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Rode nt1 & tascam us122l, matige kwaliteit

Hallo, De tascam us122l interface werkt op zich goed, een 2e handsje. Ik had wel problemen met het vinden van de juiste driver. Met de verkeerde driver kwam er statische ruis en viel de interface uit, moest ik de usb ontkoppelen. Wellicht is de interface hierdoor beschadigd.

Mijn zang opnames met de Røde NT1 (uit 2015) vind ik tegenvallen. Ik moet flink met EQ aan de gang om er iets van te maken. Ik denk erover de Focusrite Scarlet 2i2 aan te schaffen. Enig idee of dit een behoorlijke verbetering op zou kunnen leveren? Elke input is welkom.

Originally posted by Appie747 View Post
    Wellicht is de interface hierdoor beschadigd.
    Zou eerst gaan uitsluiten of dit niet het geval is.
    Originally posted by Appie747 View Post
    Mijn zang opnames met de Røde NT1 (uit 2015) vind ik tegenvallen.
    Waarom zoek je het dan in apparaten en niet in je opname techniek? ;)
    Oefenen baart kunst.

Comment

Hoi, bedankt voor je reactie. Ben er echt niet op uit om veel spullen te kopen, liever niet zelfs. Heb echter het idee dat er ergens een bottleneck is, en dan heb ik toch het idee dat ik het goedkoopste onderdeel zou kunnen vervangen. Hoe stel je voor dat ik kan uitsluiten dat de interface beschadigd is? Hoe zou ik de opnametechniek kunnen veranderen? Zoveel mogelijkheden zijn er ook niet met een zangmicrofoon, behalve de stand wat veranderen, wat ik al geprobeerd heb.

Comment

Of interface nog goed is zou ik uitproberen door een goede bron (desnoods op de line ingangen) aan te sluiten, opnames maken en weer te beluisteren.
        Je zou desnoods een uitgang op een ingang (pas op dat je niet monitord anders krijg je rondzingen) en dan iets afspelen en opnemen.

Met de Rode NT1 moeten toch aardig opnames te maken zijn.
        Afstand tot en hoek zijn belangrijk maar ook akoestiek van ruimte waarin wordt gezongen.
        Nu heb ik je opnames natuurlijk niet gehoord en is het dus ook moeilijk oordelen waar het probleem zit.
        Oefenen baart kunst.

Comment

Working...
        X