Announcement

Collapse
No announcement yet.

Shure SM7b

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Shure SM7b

Hallo Bax-Shoppers,

Ik ben van plan een Shure SM7b aan te schaffen voor mijn mini-home studio. Ik wil de microfoon gaan gebruiken voor hip-hop/rap en zang. Is de Shure SM7b daarvoor een goede keuze?

Nu las ik dat, in tegenstelling tot mijn hudige microfoon, de Shure SM7b niet zomaar aangesloten kan worden op een computer. Hiervoor is een pre-amplifier nodig. Klopt dat? En zo ja, -ik heb hier totaal geen verstand van- welke pre-amplifier is kwalitatief goed en kost niet teveel? Is er naast een pre-amplifier nog meer nodig om de Shure SM7b werkende te krijgen op mijn iMac of HP laptop?

Ik ben een noob op dit gebied, maar hoor graag jullie gedetailleerde en vakkundige antwoorden.
    Last edited by Cavri; Tuesday-19-05-2015, 01:35.

De Shure SM7b is een prima microfoon hiervoor.
    Maar om deze (ook al doe je het via een microfoon voorversterker) op de geluidskaart van een laptop aan te sluiten is een beetje zonde.
    Neem dan gelijk een goede audio interface (vaak met ingebouwde microfoon voorversterkers).

Ooo ja, naast deze microfoon (en een goede audio interface) zou ik ook de benodige kabel (afhankelijk van welke interface) en microfoon statief nemen.
    Oefenen baart kunst.

Comment

Originally posted by BT-Studio View Post
      De Shure SM7b is een prima microfoon hiervoor.
      Maar om deze (ook al doe je het via een microfoon voorversterker) op de geluidskaart van een laptop aan te sluiten is een beetje zonde.
      Neem dan gelijk een goede audio interface (vaak met ingebouwde microfoon voorversterkers).

Ooo ja, naast deze microfoon (en een goede audio interface) zou ik ook de benodige kabel (afhankelijk van welke interface) en microfoon statief nemen.