Announcement

Collapse
No announcement yet.

Shure SM7b

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Shure SM7b

Hallo Bax-Shoppers,

Ik ben van plan een Shure SM7b aan te schaffen voor mijn mini-home studio. Ik wil de microfoon gaan gebruiken voor hip-hop/rap en zang. Is de Shure SM7b daarvoor een goede keuze?

Nu las ik dat, in tegenstelling tot mijn hudige microfoon, de Shure SM7b niet zomaar aangesloten kan worden op een computer. Hiervoor is een pre-amplifier nodig. Klopt dat? En zo ja, -ik heb hier totaal geen verstand van- welke pre-amplifier is kwalitatief goed en kost niet teveel? Is er naast een pre-amplifier nog meer nodig om de Shure SM7b werkende te krijgen op mijn iMac of HP laptop?

Ik ben een noob op dit gebied, maar hoor graag jullie gedetailleerde en vakkundige antwoorden.
    Last edited by Cavri; Tuesday-19-05-2015, 01:35.

De Shure SM7b is een prima microfoon hiervoor.
    Maar om deze (ook al doe je het via een microfoon voorversterker) op de geluidskaart van een laptop aan te sluiten is een beetje zonde.
    Neem dan gelijk een goede audio interface (vaak met ingebouwde microfoon voorversterkers).

Ooo ja, naast deze microfoon (en een goede audio interface) zou ik ook de benodige kabel (afhankelijk van welke interface) en microfoon statief nemen.
    Oefenen baart kunst.

Comment

Originally posted by BT-Studio View Post
      De Shure SM7b is een prima microfoon hiervoor.
      Maar om deze (ook al doe je het via een microfoon voorversterker) op de geluidskaart van een laptop aan te sluiten is een beetje zonde.
      Neem dan gelijk een goede audio interface (vaak met ingebouwde microfoon voorversterkers).

Ooo ja, naast deze microfoon (en een goede audio interface) zou ik ook de benodige kabel (afhankelijk van welke interface) en microfoon statief nemen.
      En welke goede audio interface is dan aan te raden? Ik las dat voor de Shure Sm7b een voorversterker nodig is die minimaal 55 gain aan kan, omdat het signaal anders te zacht is. Zegt jou dat iets? Is er een audio interface die die voorversterker ingebouwd heeft zitten die dat aan kan? Wat voor kabel hoort daarbij? Zoals ik al aangaf, ik heb er echt geen verstand van, dus je moet me echt een beetje op weg helpen.

Comment

Je zou aan de RME babyface kunnen denken.
        En als kabel, een standaard microfoon kabel (of ander lengte dan dit voorbeeld).
        Oefenen baart kunst.

Comment

Zo, die is, met de microfoon erbij, toch best wel duur. Is er geen goedkopere variant die hetzelfde werk aflevert?

Comment

Tja. vast wel.
            Maar dacht als je een microfoon van ruim 400 euro koopt dat je ook wel geld genoeg had voor fatsoelijk apparatuur.
            De SM7b is niet bepaald de meest gevoelig microfoon, je zult dus met goedkopere pre-amps (al kunnen ze genoeg versterken) ook gauw ruis krijgen.
            Beetje als een CD speler van 2000 euro kopen en op een ALDI set aansluiten. :)
            Oefenen baart kunst.

Comment

Tja. vast wel.
              Maar dacht als je een microfoon van ruim 400 euro koopt dat je ook wel geld genoeg had voor fatsoelijk apparatuur.
              De SM7b is niet bepaald de meest gevoelig microfoon, je zult dus met goedkopere pre-amps (al kunnen ze genoeg versterken) ook gauw ruis krijgen.
              Beetje als een CD speler van 2000 euro kopen en op een ALDI set aansluiten. :)
              Ik zat op deze site te kijken: http://recordinghacks.com/2012/06/18...face-shootout/

Is de Mackie Onyx Blackjack ook een prima audio interface? Of de Focusrite Scarlett 2i2?
              Last edited by Cavri; Tuesday-19-05-2015, 14:46.

Comment

Volgens diezelfde shootout:
                Mackie Blackjack:
                Recommended for SM7B with Cloudlifter.
                Focusrite Scarlett 2i2:
                Not recommended for SM7B.
                Oefenen baart kunst.

Comment

Volgens diezelfde shootout:
                  Mackie Blackjack:
                  Recommended for SM7B with Cloudlifter.
                  Focusrite Scarlett 2i2:
                  Not recommended for SM7B.
                  En met die Babyface die jij aanraadde, ben ik helemaal klaar? Dan is mijn Sm7b ready to use?

Comment

Die zou het zonder problemen moeten kunnen doen.
                    Ik bedoel, als je zo'n dure microfoon hebt zal je de rest van de spul ook van soortgelijk kwaliteit moeten hebben anders heeft het weinig zin.
                    Nog wel een kabel en microfoon standaard er bij natuurlijk.
                    Of je zou kunnen kiezen voor een ander microfoon en goedkoper audio interface.
                    Oefenen baart kunst.

Comment

Die zou het zonder problemen moeten kunnen doen.
                      Ik bedoel, als je zo'n dure microfoon hebt zal je de rest van de spul ook van soortgelijk kwaliteit moeten hebben anders heeft het weinig zin.
                      Nog wel een kabel en microfoon standaard er bij natuurlijk.
                      Of je zou kunnen kiezen voor een ander microfoon en goedkoper audio interface.
                      Ik geef je bij nader inzien ook gewoon gelijk. Het zou zonde zijn als zo'n dure microfoon wordt gecombineerd met een interface die onder doet voor de microfoon, waardoor de kwaliteit van de microfoon verloren gaat. Kan die RME Babyface audio interface ook de gain verhogen (m.a.w. is het ook een pre-amplifier als ik het goed begrijp)? Ik zag namelijk dat dat bij de Shure Sm7b nodig is...

Naast de kabel en het standaard dacht ik ook aan een reflectiefilter. Is dat voor de Shure Sm7b een goede toevoeging? En zo ja (daar ga ik weer met mijn vragen...), welk reflectiefilter raad jij aan? :)

EDIT: Ik zie hier dat de RME Babyface helemaal niet zo goed past bij de Sm7b, omdat er dan minimaal nog een Cloudfilter bij moet. Wat is jouw reactie hierop?
                      Last edited by Cavri; Wednesday-20-05-2015, 01:51.

Comment

Ja de meeste audio interfaces met een microfoon ingang hebben ook een pre-amp (deze dus ook).
                        Of de hoeveelheid gain (versterking) voldoende is? Ach ik denk dat als je geen gefluister (of ander heeel stil bron) ruisvrij wil opnemen dat deze prima voldoet.
                        Wat ik aanraad (reflectiescherm).
                        Probeer eens geen...
                        Tenzij je in een heel klein ruimte vlak bij een muur staat (ga dus eens midden in de kamer opnames maken) wil het vaak prima zonder.
                        Maar als je mij om advies vraagt zou ik zowiso niet beginnen met deze microfoon (of heb je zo'n geweldige stem of ambities om geld te verdienen aan je studio?).
                        Goede opnames zit hem vaak in iets anders dan in de spullen.
                        Oefenen baart kunst.

Comment

Ja de meeste audio interfaces met een microfoon ingang hebben ook een pre-amp (deze dus ook).
                          Of de hoeveelheid gain (versterking) voldoende is? Ach ik denk dat als je geen gefluister (of ander heeel stil bron) ruisvrij wil opnemen dat deze prima voldoet.
                          Wat ik aanraad (reflectiescherm).
                          Probeer eens geen...
                          Tenzij je in een heel klein ruimte vlak bij een muur staat (ga dus eens midden in de kamer opnames maken) wil het vaak prima zonder.
                          Maar als je mij om advies vraagt zou ik zowiso niet beginnen met deze microfoon (of heb je zo'n geweldige stem of ambities om geld te verdienen aan je studio?).
                          Goede opnames zit hem vaak in iets anders dan in de spullen.
                          Kan ik de microfoon met deze Babyface ook nog aansluiten op een mixer? Hoe werkt dat precies?

Comment

De Babyface is bedoeld als audio interface (van analoog digitaal maken) om signaal naar je computer te brengen.
                            Geen idee of het 'standalone' werkt (dan zou je het als mic pre-amp kunnen gebruiken) maar een beetje mixer heeft goede pre-amps en is de Babyface dus ook niet nodig.
                            Aangesloten op de computer kun je met de bijgeleverde software wel de microfoon signaal direct naar een output sturen (en deze weer naar een mixer ingang sturen).
                            Oefenen baart kunst.

Comment

Working...
                            X