Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ruis tijdens opnemen.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ruis tijdens opnemen.

Hallo,

Ik heb thuis een DMJ 800 mixen en 2 CDJ 2000 staan. Ik heb de rec uitgang van me mengpaneel met een Klotz AY7-0300 2x cinch - 1x mini-jack 3p 3 meter verloopkabel aangesloten op de line ingang van een External USB 7.1 Channel soundbox. Middels een usb kabel heb ik deze aangesloten op de usb ingang van me laptop. Nu neem ik op via het programma AUDACITY en stel ik als ingangsbron de lijningang (dus dat kastje wat ertussen hangt). Nu wil ik muziek opnemen maar sommige stukken neemt hij perfect op en in andere delen zit een behoorlijke hoeveelheid ruis. Mijn vraag is waar komt dit door? en hoe kan ik dit tegen gaan?

Ik verwacht dat je gewoon aan het oversteken bent

Probeer het nog eens met de gaan per kanaal allemaal netjes in het groen. Dus per kanaal niet in het oranje gaan. Ik verwacht dat het al een stuk beter zal gaan.
    Geluidsoverlast??? Als je de politie moet sms'en omdat ze het niet verstaan dat is geluidsoverlast!!!

Comment

Wat bedoel je precies met het oversteken? Maar ik weet niet zeker of het ruis is of bijv de 50 Hz brom. Hoe kom ik daar achter?

Comment

Ik denk dat ronnie zn autocorrect aan had staan. Oversteken is oversturen, en de eerste 'gaan' is gain.

Oversturen is simpelweg dat je het geluid te had uitstuurt, en of dus binnenkrijgt. Hierdoor krijg je een schelle kraak.
        Een 50hz brom is makkelijk te herkennen aan voorbeelden op internet. Ik weet dat op de site van popschool maastricht een paar voorbeelden en uitleg staan. Moet je maar even googelen, ik heb de link zo niet bij de hand.
        [CENTER][URL="www.lhrecording.nl"]Waarom zelf afmixen? Laat het gewoon vr je doen![/URL]
        ------------------------------------------------------------
        [URL="http://homestudioplugin.nl/forum/viewforum.php?f=42"]Gratis mixclinics! Komt dat zien![/URL][/CENTER]

Comment

Voorbeelden (geluid sample) van het probleem (ruis of brom of oversturing) zou helpen. :)
          Aller drie kunnen hun eigen oorzaak hebben n.l.
          Oefenen baart kunst.

Comment

Ik heb wat opgenomen en in deze set zit duidelijk de ruis/brom waar ik het steeds over heb. De gain per kanaal en de master is bij deze set in het groen gebleven zodat we het te hard uitsturen van het geluid kunnen wegstrepen van ons lijstje als mogelijke oorzaak. Hierbij de link naar me mp3 http://www.mijnbestand.nl/Bestand-YDKDUDQUKUKC.mp3 . Tussen 19:22-19:40 en tussen 29:29-29:48 zit een behoorlijke hoeveelheid ruis mijn vraag is wat is dit en hoe kan ik dit voorkomen? Deze ruis zit namelijk in al mijn setjes die ik opneem.

Comment

Dit is geen ruis of brom maar er wordt iets overstuurd dan wel niet correct doorgegeven.
              Verander je net op die momenten misschien iets op de mixer? (EQ, fader of zo)
              Oefenen baart kunst.

Comment

Nee ik veranderde opdat moment niks op me mengpaneel in de vorm van toonverandering of inmixen van een nieuwe plaat. Een plaat draaide gewoon en verder was er niks aan de hand. Klinkt mij meer aan dat er iets niet goed wordt doorgegeven alleen kan dit ook in de pc zitten? Of bij het kastje ertussen?

Comment

Wat als je een opname van zeg een half uur van niks (geen muziek) maakt?
                  Dus boel wel aangesloten maar niks afspelen wel opnemen. Komt het dan ook voorbij?
                  Oefenen baart kunst.

Comment

Ik heb de cd spelers aangezet maar niet de schuif open gedaan. Heb dit zoals je voorstelde een 1/2 uur gedaan maar dan hoor ik geen ruis als ik niks opneem. Echt vaag snap er nu helemaal niks van waar het aan ligt!

Comment

Doe eens het zelfde maar dan wel met de schuif open (CD speler wel aan maar niks afspelen).
                      Het wil wel eens voorkomen dat elektronica (en de uitdaging is dan te vinden welke) uit zich zelf (wat niet hoort natuurlijk) signaal afgeeft.
                      Zo had ik vroeger ooit een multitrack recorder die om de 10 minuten 2 seconden lang een brom gaf.
                      Oefenen baart kunst.

Comment

Ik heb 2x een test uitgevoerd beide cd spelers stonden aan alleen heb ik de schuif nu niet open gezet. Heb eerste kanaal 1 getest +/-30 min lang en daarna kanaal 2 met schuif open zonder muziek en beide geen ruis. Conclusie is dus dat die dingen niet storen. Zou het dan het kastje ertussen kunnen zijn?

Comment

Het "kastje ertussen" zat er toch tussen?
                          Heb je het nu geprobeerd met alle schuiven (die dus zorgen dat signaal doorkomt) open?
                          Zou nog kunnen dat een CD speler pas bij afspelen problemen geeft. (Beide even apart een half uur proberen)
                          Lastig probleem dit. ;)
                          Oefenen baart kunst.

Comment

Alles op je mengpaneel netjes in het groen houden is geen garantie dat het overstuur-vrij is opgenomen.
                            Het geluid kan bij binnenkomst op de laptop ook oversturen omdat het ingangsvolume te hoog staat.

Comment

Heb nu beide schuiven van de kanalen opengezet maar geen muziek afspeelt. Helaas ook hier geen vervorming te bekennen. Sorry voor de verwarring maar het kastje zit er idd steeds tussen.

@ groninger

Heb in audacity het volume van het ingangskanaal op 0,01 gezet dus dit mag geen vervorming geven.

Comment

Working...
                              X