Announcement

Collapse
No announcement yet.

usb geluidskaart of intern geluidskaart

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• usb geluidskaart of intern geluidskaart

Dag,
    Ik zie door de bomen het bos niet meer
    Wat is verstandig
    Ik bezit nu een interne geluidskaart en ben momenteel veel aan het opnemen.
    Maar ik wil naar beter geluidsopnames
    Heb al voor een redelijke prijs al monitoren zien staan op de bax shop
    Komplete Audio 6 USB audio interface van native instrument is mijn voorkeur voor usb geluidskaart

De grote vraag intern extern wat raden jullie me aan

Groet mart

Het maakt qua geluid eigenlijk niks uit, maar een externe is wel heel wat mobieler.
    En daarbovenop komt dat je een externe op je bureau kunt zetten en dus snel een andere input/output kunt inpluggen,
    waar een interne achterin je pc zit, en waarschijnlijk onder je bureau.
    Het is net wat je fijner vind.
    De interne heeft ook pluspunten zoals dat het geen extra usb poort inneemt of dat het vast zit in de pc, waardoor de kabelvanuit de kaart naar de pc niet snel zal losschieten.
    Ik zou in ieder geval altijd voor extern gaan persoonlijk.\

Veel succes!
    groetjes Rik

Comment

Bedankt voor je antwoord,voorlopig hou ik mijn interne geluidskaart voorlopig ga ik voor studio monitoren zoeken
      Ms 40 behringer is mijn voorkeur

Groet

Comment

Ik heb de krk rokit 6 rp3, kan ik zeker aanbevelen.
        De vraag is nu alleen wat je budget is?

Groetjes Rik

Comment

Originally posted by djrocksel View Post
          Het maakt qua geluid eigenlijk niks uit
          Ho.
          Het maakt qua kwaliteit juist alles uit.
          Je kan monitoren van 15000 euro kopen, maar als je ze in de crappy interne geluidskaarten van huis tuin en keuken computertjes gaat drukken zal je snel merken hoeveel een goede audiointerface verschilt in kwaliteit. Je kan (ben ik van mening) beter eerst een interface kopen en dan pas je monitoren, omdat je aan andersom niet heel veel hebt. Met alleen monitoren ga je uiteraard wel vooruit aan kwaliteit, maar niet zoveel als je wil. En naast de kwaliteit van het afspelen is het opnemen en de kwaliteit van de opnamen vele malen beter dan eigenlijk elke onboard geluidskaart.

Comment

@larsholm.
            Er zijn ook heel erg goede interne geluidskaarten. Misschien niet de standaard kaarten die erin zitten maar deze kan je vooral in een gewone pc er wel nog inschroeven. En daar is ook erg leuk spul in te krijgen

@ dj rocksel
            Waarom de rocket rp6 aanraden? Wat is er dan zo geweldig aan in verhouding tot andere monitoren en dat je dus deze moet hebben en geen andere? Ben er wel erg benieuwd naar. Heb namelijk zelf een setje voor een appel en 2 pinda's op de kop getikt maar nee zo speciaal van deze moet je nemen kan ik ze niet noemen

Comment

Originally posted by ronennieshow View Post
              @larsholm.
              Er zijn ook heel erg goede interne geluidskaarten. Misschien niet de standaard kaarten die erin zitten maar deze kan je vooral in een gewone pc er wel nog inschroeven. En daar is ook erg leuk spul in te krijgen
              Klopt, maar ik ga er van uit dat het over een goedkope en of onboard kaart gaat.

Comment

Voor mijn band gebruiken we deze: http://www.bax-shop.nl/usb-geluidska...t-details.html

Ik weet niet of dit is wat je zoekt, maar hij werkt prima en je krijgt ook nog eens mooie software bij (werkt ook gewoon met andere software hoor).

Waarom raad ik je deze aan (voordat ik dat moet gaan verantwoorden)? Omdat ik met deze gewoon goede ervaringen heb.

Extern is ook mijn voorkeur, want dat is veel mobieler. Mocht je een keer gaan opnemen met een laptop, dan is het loskoppelen, aansluiten en gaan.
                Met een interne kan dat niet en zit je aan 1 PC vast. Ik weet je hoeveel je wil betalen en wat je precies wil, maar als je ook nog monitoren gaat kopen ga dan vooral luisteren bij een winkel (Bax als je in de buurt bent, of ergens anders). Het is een advies dat ik vaak geef, want er zijn heel veel mensen hier die denken dat je alles maar van internet kan kopen zonder het überhaupt gehoord te hebben en puur af gaan op ervaringen van anderen.

Mijn advies: bekijk de voor en nadelen van extern en intern en maak zelf die afweging. Qua geluidskwaliteit maakt intern/extern geen verschil, wat wel verschil maakt is WAT je koopt. Ga dus gewoon ergens luisteren en proberen (ieder zijn eigen smaak), zeker als er een paar honderd euro in het spel is...

Comment

Originally posted by ronennieshow View Post
                  @larsholm.

@ dj rocksel
                  Waarom de rocket rp6 aanraden? Wat is er dan zo geweldig aan in verhouding tot andere monitoren en dat je dus deze moet hebben en geen andere? Ben er wel erg benieuwd naar. Heb namelijk zelf een setje voor een appel en 2 pinda's op de kop getikt maar nee zo speciaal van deze moet je nemen kan ik ze niet noemen
                  Ik zeg niet dat ze speciaal zijn, en ook niet dat hij ze moet kopen, ik zeg alleen dat ik met deze ervaring heb en dat ik ze als zeer handig en goed ervaar ;).

Comment

Originally posted by djrocksel View Post
                    Ik zeg niet dat ze speciaal zijn, en ook niet dat hij ze moet kopen, ik zeg alleen dat ik met deze ervaring heb en dat ik ze als zeer handig en goed ervaar ;).
                    Dat zeg ik dus. Waarom zijn ze handig? Wat is er zo goed aan? Waarom ervaar je ze als goed?

En verrandwoorden. Ja misschien wel. Wat heb je aan het ja hij is gewoon goed. Volgens mij heel weinig. Dan weet ik nog niets. Vertel dan ook de waarom. Er word hier alleen nog maar geroepen koop dit want dat is goed verder niets. Echt veel schiet je er dus niet mee op.
                    Last edited by ronennieshow; Sunday-23-02-2014, 17:46.

Comment

Ah oke alles op een rijtje:

+stevig gebouwd
                      +goede geluidskwaliteit
                      +gaan ONTZETTEND hard
                      +Gaan na 30 minuten automatisch uit
                      +zien er mooi uit
                      +heeft verschillende soorten ingangen
                      +vol geluid
                      +stevige conus voor bas en mid

-Zijn zwaar
                      -zijn groot
                      -zachte conus voor de high, waar je erg voorzichtig mee moet zijn.

Dat zijn mijn dingen die ik tot nu toe heb gemerkt.
                      En de grootte valt op zich nog wel mee, ik heb gewoon een kleine kamer, en ik denk ook dat elke redelijke monitor dit wel heeft.
                      Maar ik vind de rokit 5 ook super, maar ik had bijvoorbeeld noot de eerdere versie van krk gepakt omdat de 30 minuten geen signaal uit functie daar niet op zat,
                      en aangezien ik niet makkelijk bij de achterkant van mijn monitoren kan komen wilde ik dat hebben...
                      dan was ik waarschijnlijk gegaan voor deze:
                      De S-DJ50X ademt dance. Pioneer ontwierp deze strakke actieve monitor om de hedendaagse clubsound zo goed mogelijk weer te geven. Dit compacte model heeft 80 Watt klaarstaan en is hoogwaardig afgewerkt.

Maar de grootste rede dat ik ze gekocht heb was omdat ik al wist hoe ze waren.
                      Ik had al een jaartje of zo elke keer in feedback geluisterd naar monitoren, zonder het plan ze ooit echt te kopen.
                      En daarvan vond ik deze (de vorige versie) echt het mooiste klinken.
                      Maar da's zeker persoonlijk, ik zeg gewoon dat deze mij erg goed bevallen.

P.s.
                      En ja ik weet dat mackie en een hele boel andere merken ook hele mooie monitoren maken,
                      maar dit was voor mijn gevoel de beste kwaliteit voor de prijs.

Groetjes Rik
                      Last edited by djrocksel; Sunday-23-02-2014, 17:55. Reason: Maar terug on topic ;)

Comment

Dag mensen bedankt voor de vele reactie s ik ben er denk ik uit extern nativeomplete Audio 6 USB audio interface
                        De monitoren komen later
                        Bedankt iedereen

Comment

Dag mensen ik denk dat ik ga voor de externe geluidskaart van nativeomplete Audio 6 USB audio interface
                          De monitoren voor later zie dat hij vele postieve reacties heeft
                          Bedankt voor de reactie

Comment

Ik gebruik nog steeds mijn Roland studio VS-100 (extern) en werkt perfect.
                            Dit is uiteraard een persoonlijke ervaring en niet gezegd dat een ander het wat zou vinden.

Verder gebruik ik Sonar Cakewalk software.
                            Deze combinatie bevalt mij uitstekend.

Comment

Working...
                            X