Announcement

Collapse
No announcement yet.

Problemen met opnemen via Pioneer-400k mixer

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Problemen met opnemen via Pioneer-400k mixer

Hallo lezers,

Ik heb al eens eerder een discussie geplaatst over dit onderwerp maar ik dacht ik plaats hem nog een keer onder het kopje 'recording'. Mocht dit niet zijn toegestaan of hoort dit bericht onder een ander topic dan hoor ik het graag.

Ik heb problemen met het opnemen via mijn Pioneer mixer 400. Ik gebruik de volledige Pioneer DJ 400-k. Wanneer ik mijn pc aansluit op mijn mixer is dit enkel mogelijk via de master uitgang van mijn mixer en dus neem ik mijn mix op over de master. Dit betekend dat zodra ik mijn master volume harder of zachter zet dit ook wordt opgenomen + omdat ik over mijn master moet opnemen kan ik mijn master niet harder zetten dan ongeveer 10% van mijn maximale volume omdat de opname dan gaat clippen (ik gebruik Audacity).

Nu vroeg ik mij af of ik ook op een andere manier kan opnemen... Als ik mijn set als midi controller aansluit op mijn pc, is het dan mogelijk om op te nemen zonder de master te gebruiken?
    Als het goed is zit er een foto van de achterkant van mijn mixer in de bijlage.

Ik zie jullie reacties tegemoet :)

Mvg,
    Hielke
    Attached Files

Ik gebruik de volledige Pioneer DJ 400-k.
    Als ik mijn set als midi controller aansluit op mijn pc, is het dan mogelijk om op te nemen zonder de master te gebruiken?
    Deze twee dingen begrijp ik niet helemaal, kun je dit wat specifieker uitleggen? Welk materiaal gebruik je nu, heb je al een audio-interface of sluit je het aan met een verloopkabeltje op de microfooningang van je laptop?

Comment

Volgens mij heb je maar één uitgang op de DJM-400 (danwel DJM-350): de master uit.

Als je dit probleem wilt vermijden hoe dan ook, moet je de volgende keer kijken of je ook een 'record' en/of 'booth' hebt op het mengpaneel dat je koopt. In sommige gevallen wordt het microfoonkanaal niet op 'record' opgenomen en moet je dan je 'booth' als uitgang gebruiken.

Volgens mij kan je momenteel niets anders doen dat je master op dezelfde stand laten als je opneemt. Ik heb ook sterk het idee dat je je kabel in een microfooningang steekt. Dan clipt 'ie inderdaad nogal snel.
      Oplossing: koop een externe usb-geluidskaart zodat je op lijnniveau kan opnemen.

Comment

Working...
      X