Announcement

Collapse
No announcement yet.

PCdjen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• PCdjen

Hallo mensen,
    Ik vroeg mij af of djen via de laptop handig is en goed te doen is.
    Zo ja, is dit dan goed te gebruiken?: http://www.behringer.com/BCD2000/index.cfm?lang=eng > http://www.virtualdj.com/products/virtualdj/ > http://www5.pc.ibm.com/europe/products.nsf/$wwwPartNumLookup/_TY2B4xx?open&OpenDocument&epi=web_express ?  :D

Dan nog een forumvraag: Hoe kan ik een peiling maken, ik wilde namelijk ook een peiling maken over hoe mensen draaien, vynl, cd of pc.

Re: PCdjen

Software ben ik mee begonnen toen ik net 14 was. En ben daar mixjes mee gaan maken en heb zo geleerd waneer je een plaat moet instarten als je een mooie mix van 64 tellen wilt maken. Nu vind ik het erg onpraktisch omdat je afhankelijk bent van een muis inplaats van je hand. 2 handen of 1 muis.  

Wat je wel kan doen is je verdiepen in Ableton live of Stanton Final Scratch. Ableton vind ik een zeer goed programma om hele strakke mixes te maken. Het nadeel is dat je eerst het programma moet leren kennen wil je het goed kunnen gebruiken en dat het 500 euro kost.
    Final scratch heb ik ook ervaring mee. Hiermee draai je live zoals je doedt met cd of vinyl. Alleen nu gebruik je geen echte cd's of vinyls maar zijn je cd/platen spelers verbonden met je laptop. En zo kan je de muziek van je laptop besturen met je cd of platen speler. Ik heb hier een aantal keer mee mogen draaien, maar het was als of ik voor het eerst een plaatje probeerde te mixen en het is een zeer andere gevoel dan je gewend bent. Het ging totaal niet goed en totaal niet zoals ik gewend ben.

Dus mijn conclusie, live draaien met software is op dit moment nog niet zo goed als met cd. Mixes maken met Ableton is super. Enigste waneer software wel handig is, waneer je de technieken van platen mixen nog niet beheerst je hier al een aantal dingetjes kunt leren. Ik gebruikte DSS DJ van Myxsoft

Comment

Ja Maar met de BCD2000 werk je toch niet met je muis. En daar kun je ook weer cdofplaten spelers op aansluiten.
      :?

Comment

Nee daar sluit je geen andere spelers op aan, dit is een module welke er het zelfde uitziet als je scherm van bv Virtual DJ, hij vervangt dus je muis en toetsenbord

Comment

Originally posted by Lemanz";p=" View Post
          Ja Maar met de BCD2000 werk je toch niet met je muis. En daar kun je ook weer cdofplaten spelers op aansluiten.
          Als dat bekent stond als goed werkend aparaat had ik die wel aangeraden....... Maar je mag best eigenwijs zijn en het zelf aanschaffen ik houd je niet tegen.

Comment

wie zecht dat ik eigenwijs ben en hem aanschaf, de meningen verschillen er zwaar over.

Comment

Meningen zullen er inderdaad ook wel over verschillen, maar ik denk dat de wat professionelere dj's (dus de dj's die in clubs of discotheken draaien) zo'n apparaat niet snel zullen gebruiken.

Maar voor thuis op je slaapkamer en kleinere feestjes kan het best een handig dingetje zijn.

En of het dan iets goeds is, daar valt over te discussieren ja

Comment

wie zecht dat ik eigenwijs ben en hem aanschaf, de meningen verschillen er zwaar over.
                Jou antwoord was geen mening. Dus niet liegen aub.

Comment

Zoals ik al int http://www.bax-shop.nl/bax-shop.nl/b...ax-shop.nl/.de topic zei, begin ik ook nog maar net. En ik zal vooral op mijn slaapkamertje van 2bij2 blijven en af en toe een klein feestje dus dan lijkt het een prima optie voor mij?
                  Mvg,
                  Lemanz :wink:

@dj-joey: De meningen over het apparaatje verschillen er wel over en als je iets anders bedoelde, het zal wel, t'is toch niet van belang :lol:

Comment

Dus jij noemt dit een mening? Dit klinkt eerder als een weerlegging.

Is niet erg, zo laat je zien dat je enthousiast bent.

Maar je gaat het je op deze manier met 13 jaar je het zelf heel moeilijk maken. Ten zij je hele lieve ouders hebt die 1000en euro's daarvoor over hebben.
                    Leer produceren, dat kan gratis als je een beetje van kraken afweet.

Comment

Nee das geen mening :P †Maar wat wel meningen zijn zijn meningen die over de bcd2000 verschillen.

Comment

Wat praat je allemaal voor onzin man :s

Comment

Dat is geen onzin, wat loop jij overal op te zeiken man, weet je het idee van een forum niet ofzo :roll:

Comment

Jawel, want dan zou jij niet lid zijn.

Comment

Pas maar op, dadelijk gaat deze topic ook op slot;) :lol:

Comment

Working...
                              X