Announcement

Collapse
No announcement yet.

hardcore maken

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• hardcore maken

Hallo,

Ik heb al zitten prutsen om zelf hardcore muziek te maken, maar krijg het maar niet voor mekaar.

Weet iemand een programma waarmee ik dat kan maken?

Ik heb al iets van fruity fx gehad ofzow, maar dat is toch wel wat lastig, en er staat nergens goed uitgelegd hoe je daarmee een hardcore song maakt.

als je echt een beetje wil produceren moet je een programma als fruity loops toch wel gebruiken.
    Ik zelf gebruik Reason, maar dat is minstens zo moeilijk als Fruity Loops.
    maar ik maak geen hardcore hoor(!)

Comment

mhhh, met Fruity kan je prima hardcore maken. Sommige klassieke gabber platen (oud spul van Neophyte bijvoorbeeld) zijn zelfs met trackers op een Amiga gemaakt.

Als je met Fruityloops geen hardcore kan maken, dan moet je maar eens wat dieper in dat programma duiken, want het kan heel goed.

Comment

ssrry hoor maar ik haat hardcore!!! :)

Comment

wat is dan het nut van je post.. en daarmee ook gelijk.. het nut van mijn post ;)

Dus ook nog ff on-topic..

Fruity Loops is een programma dat in t begin lijkt alsof t niet echt geschikt is voor hardcore, maar als je het eenmaal doorkrijgt is het fijn werken. Op internet is genoeg uitleg te vinden en tutorials bijvoorbeeld.

Comment

fl studio

het nadeel is dat ik er een demo van heb, en cracks werken ook voor geen meter, heeft iemand nog een crack die wel werkt?

Comment

Op DJ Forum geen illegale praktijken..

sorry mods, moest het toch echt even kwijt, zal volgende keer t werk voor jullie laten ;)

Comment

Re: fl studio

Originally posted by jeroen-2005
                het nadeel is dat ik er een demo van heb, en cracks werken ook voor geen meter, heeft iemand nog een crack die wel werkt?
                Heb je een hele mooie website voor waar je op kan zoeken :)

Begint met een G ;)

Comment

Re: hardcore maken

Originally posted by jeroen-2005
                  Hallo,

Ik heb al zitten prutsen om zelf hardcore muziek te maken, maar krijg het maar niet voor mekaar.

Weet iemand een programma waarmee ik dat kan maken?

Ik heb al iets van fruity fx gehad ofzow, maar dat is toch wel wat lastig, en er staat nergens goed uitgelegd hoe je daarmee een hardcore song maakt.
                  Probeer eens drie van je favoriete hardcore nummers uit te tekenen op papier. Doelstelling is om de structuur te ontleden van die nummers... Dus waar zit het intro, hoe lang duurt dat in verhouding met de rest, wat voor geluidjes zitten erin, hoe wordt de beat erin gegooid, hoe werkt een break, etc., etc...

Als je een idee van de structuur hebt (dus echt ook op geluidjes niveau) ga dan een stukje namaken.

Nou zou je zeggen : "Maar dat is plagiaat !" En dat is het natuurlijk ook.
                  Maar plagiaat kan om te oefenen geen kwaad ;)

Je kan veel leren door een klein stukje na te proberen te maken en te experimenteren met de mogelijkheden van een pakket. Fruity is daarvoor echt een goeie instapper, gezien de vele samples, en het niet al te ingewikkelde inprogrammeren van geluiden.

Lees de handleiding op je gemak door, simpelweg het lezen over een functie/gizmo binnen het pakket en daarmee experimenteren gaat uiteindelijk veel sneller dan in het wilde weg op dingen gaan klikken waarvan je niet weet wat ze betekenen.

Probeer vervolgens eens nog wat preciezer te kijken hoe de makers van tracks zelf omgaan met dynamiek in hun nummers, en wat jij daar goed of slecht aan vindt, en als je de techniek een beetje onder de knie hebt, ga dan zelf maar eens aan de slag om een heel nummer te maken!

Misschien lukt het je in een paar dagen of weken om het pakket door te krijgen, maar je moet eerder aan een paar maanden denken. Succes in ieder geval :)

Comment

Re: hardcore maken

Originally posted by Soulshaker
                    Misschien lukt het je in een paar dagen of weken om het pakket door te krijgen, maar je moet eerder aan een paar maanden denken. Succes in ieder geval :)
                    Inderdaad! Ik gebruik Reason 3.0 en in het begin deed ik er niks mee, totdat ik eindelijk wist hoe ik eens een melodietje op de timeline kreeg... ik had dit dus pas na een paar maanden door... :roll:
                    En dan heb ik het nog niet eens over al die knopjes op de overige apparaten :?
                    Het programma heb ik nu dus al een aantal jaar, en krijg er nu wel leuke nummertjes uit.. Het zijn nog geen top 40 hits, maar het is een leuke hobby :wink:

p.s. Ik lees zelf geen handleidingen :oops: , dit raad ik je echter wel sterk aan :lol:

Comment

Ik gebruik zelf ook fruity...
                      je moet gewoon veel beats strippen ,, melodietjes toe voege en gaan met die banaan.. ik heb er ook 1.5 maand over gezete om t te snappen

Comment

@thabeatpumper

zou je gewoon abn willen schrijven

abn = algemeen beschaafd nederlands
                        deze afkortings taal is voor dj's op leeftijd zoals mij moeilijk te begrijpen ;)

Comment

en t is nog een huisregel ook ;)

Trouwens.. anderhalve maand.. das redelijk snel.. maakte je toen ook al goede nummers ?

Edit: bedenk me net dat je daarvoor missschien al wel een ander programma hebt gehad ? Dan zou t indd wel een redelijke tijd zijn ;)

Comment

Originally posted by marcello
                            abn = algemeen beschaafd nederlands
                            deze afkortings taal is voor DJ's op leeftijd zoals mij moeilijk te begrijpen ;)
                            En vooral de afkortingen die volgen BV>:

BPM, CUE, CF, DJM, CDJ, MK's, MIC, VOL, HI, LO, MID, HP

:twisted: :idea: :arrow: Joke

Comment

dat is vakjargon dat moet elke dj weten!!!

maar die brezah slet taal is een no no

Comment

Working...
                              X