Announcement

Collapse
No announcement yet.

Post hier je drive-in show foto's

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Dat zwarte ding is een Electro Voice speaker van de vaste installatie.
    Niet gebruikt overigens.

Op die foto kun je mooi zien waarom er dranghekken staan.. :D

Comment

• Originally posted by rick1993 View Post
      Enige puntje:
      -je laser schijnt in het publiek
      Hoeft geen probleem te zijn mits de afstand voldoende groot is, waardoor de laser slechts een klein deel van het menselijk netvlies belicht als er met behulp van de juiste laserpatronen überhaupt al sprake is van een directe aanraking, langer dan een paar miliseconden.

Comment

• Daar gebruiken ze echt wel een krachtigere laser.
        Daar gaat hij ook het publiek in. Het gaat inderdaad om de duur dat een laser een zelfde punt op schijnt.

Comment

• Ja, maar daar gebruiken ze waarschijnlijk audience scanning, waardoor de kracht van de laser tot een fractie van het vermogen wordt gebracht in die regio, maar doordat je een vrijwel direct zicht op de straalt hebt valt dit niet zo op.

(Net als dat een scanner feller lijkt als je recht in de bundel kijkt, en niet langs de zijkant.)

Maar dit lijkt me wel weer voldoende laserpraat. :)

Comment

• Jeetje op zo'n locatie zou ik met het dubbele aan geluid aankomen zetten en dan nog bestaat de kans dat ik op bijna max sta.

Wat ik overigens wel jammer vind is dat je met een kwaliteit geluidset aankom zetten en het verpest met een goedkope dj set. Zet er is een dateq mixer tussen en het geluid klinkt echt anders.
            Last edited by roderickk; Friday-05-03-2010, 22:54.

Comment

• Maar die locatie's waar jij dan komt, hebben vast een groter budget als die studentenvereniging?
              Volume was in principe vrij aardig. In de hoek naast de bar, was helaas een gebrek aan bas, maar de feestende meute stond voor het podium, dus daar was voldoende bas.

Komende week komen waarschijnlijk de TT25's, dus volgende keer hebben we wat meer power. :D

De keuze voor het numark setje, was het feit dat mijn collega draaide. Hij heeft zijn eigen setje waar hij standaard op draait. Sommige hebben Pioneer, maar als je niet zoveel draait werkt zo'n Numark setje ook prima.
              Wel volgende keer een EQ ertussen. Had hier en daar toch wat irritante frequenties die ik liever niet had..

Al met al een gezellig feestje, met veel mooie dames.

Comment

• Nagekenen of die netten die boven in hangen geïmpregneerd zijn (Cafe het hemeltje :-()? Lijkt mij een erg belangrijk punt!

Je reactie lezend over hoe laser normaal gebruikt word brengt bij mij een hoop vraagtekens of je eigenlijk wel weet hoe je een laser veilig moet stellen en gebruiken?

Trouwens, waarom links 4 parren gebruiken en rechts maar 3 (en dus 1 op je zelf)? Waarom dan niet gewoon een par erbij hangen?
                Last edited by Paradise; Saturday-06-03-2010, 00:29.

Comment

• Denk dat die netten toch echt een punt zijn voor de organisatie?
                  Bovendien, enige wat in de buurt komt zijn de scanners. Die worden zo warm nog niet. ;)

En om je gerust te stellen. Ik stel de laser niet. En ik hoef alleen maar het sleuteltje om te draaien om hem zijn eigen programma af te laten gaan.

Denk niet dat iemand in het publiek tijdens zo'n avond zich er aan stoort dat die ene blauwe par niet het publiek in gericht is.

Comment

• Hmmm ik moet zeggen dat het er leuk uitziet!
                    Hoe het klonk kan ik niet over oordelen vind ook dat jij dat zo niet vanuit je computerstoel kan Roderick.

Mischien een leuk dj meubel om het geheel af te maken?
                    Voor de rest top!

Wat Roderick zegt over de mixer klopt inderdaad wel kwaliteit mixers zijn een verbetering voor het geluid.

Comment

• Originally posted by Beckers Entertainment View Post
                      Denk dat die netten toch echt een punt zijn voor de organisatie?
                      Bovendien, enige wat in de buurt komt zijn de scanners. Die worden zo warm nog niet. ;)

En om je gerust te stellen. Ik stel de laser niet. En ik hoef alleen maar het sleuteltje om te draaien om hem zijn eigen programma af te laten gaan.
                      Om toch nog maar even over de laser door te gaan, heb je enig idee waarvoor z'n sleutel dient? Is ervoor zodat leken niet zomaar een laser aan kunnen zetten....

Om ook even je geheugen op te frissen: De brand in het hemeltje kwam omdat iemand wat vuurwerk afstak (sterretjes?). De versiering vatte vlam en we weten allemaal het resultaat.

Het is taak van de organisatie om ervoor te zorgen dat de ruimte veilig is, dezelfde ruimte als waar jij in staat. Ik vind dat een beetje kennis van brandveiligheid niet verkeerd is en dat jij (ondanks dat je niet de organisator bent) het moet controlleren (ik zou er niet gedraaid hebben als het niet veilig zou zijn.)

Klinkt heel bot, is niet zo bedoeld. Maar zulke punten zijn nou eenmaal erg belangrijk.

Comment

• Normaal hangt er of een Yamaha of Allen & Heath mixer aan. En ik ben het met jullie eens dat er wel een klankverschil is.

Meubel is inderdaad iets waar nog aan gewerkt moet worden. Maar we gaan sowieso alles opnieuw indelen. Hele bedrijf, maar ook de flightcases met apparatuur.

Comment

• Originally posted by Partysounddriveinn View Post
                          Hmmm ik moet zeggen dat het er leuk uitziet!
                          Hoe het klonk kan ik niet over oordelen vind ook dat jij dat zo niet vanuit je computerstoel kan Roderick.
                          Ik zie de zaal en ik zie wat hij wegzet aan geluid, dan zie ik dat het echt aan de hele krappe kant is.

Comment

• Ben ik het niet mee eens denk dat hij zelf genoeg ervaring heeft om het juiste geluid neer te zetten.

Niet elke zaal hoeft in elke hoek voorzien te zijn van 134db geluid.

Comment

• Helemaal mee eens. Zolang het op de dansvloer maar hard genoeg gaat. Sommige mensen willen ook nog even een gesprekje houden (aan de bar bijv.).

Comment

• Originally posted by DeejayTim View Post
                                Idd. mierenneuken, mij boeit het ook niet of er nou 1 of 2 subjes staan, het gaat er tenslotte om hoe je de klanten het naar hun zin weet te maken (al dan niet de interactie met het publiek ;) ).
                                Om niet te zeggen dat de ene muziek (boem boem boem) zich beter leent voor twee subs dan andere muziek (di dap pi da da da la la).

Als u begrijpt wat ik bedoel.

Comment

Working...
                                X