Amai, kun je dit überhaupt nog een drive-in noemen? Ik denk dat er velen jaloers zijn (ik inclusief) op het materiaal/ de show dat je te bieden hebt.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Post hier je drive-in show foto's
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Wanneer je +/- 8 movingheads gebruikt, wil je niet dat ze allemaal dezelfde kant op schijnen, of alleen maar met pan of tilt invert. Een mooie truc d.m.v. DMX-software is dat je een soort vertraging kunt aanmaken, waardoor de movingheads dezelfde soort beweging maken, maar elk een ander startpunt in de bewegings-chase hebben. Movinghead 1 begint bij een cirkelvorm op 12 uur, Movinghead 2 op 2 uur, movinghead 3 op 4 uur, enz.
Hierdoor heb je erg vloeiende bewegingen die alle kanten op gaan en je volledige ruimte bestrijken, maar dat zorgt in een live-situatie wel voor een rustgevend beeld en voorkomt dat er opeens geen licht meer in de zaal is omdat alle koppen een andere kant op wijzen. :)
Comment
-
Dat is inderdaad een nette show! zelf zou ik dat derby ding aan de buitenkant weglaten tenzij ze dmx gestuurd zijn, vaak lopen die dingen compleet anders dan je movingheads en ander effectlicht heb je in mijn ogen al genoeg hangen ;).
Ook zou ik de volgende keer je backdrop even voor je statief langs doen, op zwart zie je die kreuken die het geeft toch niet zo goed en dat vind ik net ffe wat netter dan een statief.
Verder prima show!
p.s. wat voor ledjes heb je in de paaltjes waar die bollen op staan zitten? En waar heb je die 2d tekening mee gemaakt?
Comment
-
Het is zeer zeker een setup met mogelijkheden en ook variatie was hier heel goed mogelijk.
Wat ik persoonlijk wel jammer vind is de heeeeel erg brede setup zonder diepte dus alles op 1 vlak. Ook dat het geluid zo erg ver uit elkaar staat lijkt me niet echt het meest gunstige.
Dan ook nog het ( voor zover ik op de foto kan zien ) We hebben veel en zullen het dan ook aanzetten ook.
Je hebt namelijk veel verschillende effecten en dus ook mogelijkheden. Maak combi's. Je hoeft echt niet altijd alles tegelijk aan te hebben staan. In mijn ogen erg jammer nu is het meer een blawp bam hier heb je het kijk maar wat je doet. Breng dus wat meer rust in je show. Niet alles aan en het zal wel. Nu vallen de details door de enorme massa niet eens op en is het niets meer dan 1 grote massa zonder enig detail waardoor het in mijn ogen alleen maar erg druk en hectisch over komt
Mijn mening is dan dus ook zeer zeker dat je hier heel goed kan zien dat meer echt niet altijd beter is. Zeker niet als je alles maar aan blijft zetten in als het even kan zoveel mogelijk kleuren. Naar mijn idee dus jammer joh. De mogelijkheden waren er zeer zeker maar er is niet dat mee gedaan wat wel makkelijk mogelijk was geweest. Er had naar mijn idee meer uitgehaald kunnen worden door minder tegelijk te doen.Last edited by ronennieshow; Wednesday-11-09-2013, 21:27.
Comment
-
Bedankt voor de feedback!
De derbys zijn DMX gestuurd. Dus die gaan lekker mee in de show...
Doekenwerk moeten we inderdaad wat meer aandacht aan besteden, was onszelf ook al opgevallen. Probleem met statief was ook een beetje te danken aan een opbergrek links achter het statief, waardoor we zaten met de poten... Volgende keer zitten we daar niet mee...
In de paaltjes hebben we American dj mega tri pars liggen.
2D en 3D ontwerpen zijn gemaakt met Capture Polar student edition.
over de combinaties heb je gelijk Ronny, hier hebben we het al eens eerder over gehad, en heb toen wat geprobeerd en zag er beter uit toen. Nu is het best een donkere zaal, en door de octostrips uit te laten is het beeld eigenlijk niet meer Zo mooi, vind ik dan. Een andere optie, wat ik kan doen, is om, als ik het even niet wil gebruiken, in een statische kleur en gedimd te zetten, dus meer naar de achtergrond toe. Dus bijvoorbeeld donker Blauw of lila, ik zal hier volgende keer meer gebruik van maken.
Als iemand nog tips opmerkingen verbeterpuntjes, ideeën ofzo heeft, hoor ik ze graag :D
Comment
-
bedoelde inderdaad op de ibc's zelf. 101-achtige kopjes, wat stel ik me daar bij voor? ;)Last edited by Mathias Van Rechem; Monday-23-09-2013, 22:25.
Comment
Comment