Dat zal bij een volgende opstelling gebeuren, net goede tips gehad via facebook van een forumlid en het zal inderdaad met rechtstaande truss gebeuren en zware baseplates, de baseplates heb ik hier liggen en volgende week ga ik achter extra truss (2x3m)
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Post hier je drive-in show foto's
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Vorig weekend 2 feestjes gedraaid waarvan 1 bruiloftsfeest.
Van dit bruiloftsfeest hieronder een foto van de opstelling:
Apparatuur:
3x CDJ2000
1x DJM900
2x QSC K-sub
2x QSC K8 top
2x Showtec Aircone
1x Eurolite KLS-401
4x BeamZ MHL-108
1x HQ Power rookdoos
1x Backdrop wit
Comment
-
Originally posted by Mol View PostIk heb hier zware hijsbanden liggen (voor vrachtwagens) maar dit kon niet omdat er geen plaats is tussen de balk en het plafond.
Comment
-
Originally posted by Geluid-en-licht.com View PostOok jammer dat de KLS 401 geen 801 is, gezien de rest van de apparatuur zou dat toch ook wel in het budget moeten zitten.
- Het verschil tussen KLS401 en KLS801 is 50 euro. En dan krijg je Tri-leds. Vraag ik me gelijk af waarom jou argument over of dit wel of niet in het budget zit? Alleen omdat de kleurenmenging dan iets vloeiender eruit ziet? Kwestie van smaak en aanbod op dat moment ;)
Comment
-
Originally posted by Rick View PostKun je daar vrachtwagens mee hijsen dan? Wat jij bedoelt is een spanband om ladingen vast te zetten en die zijn absoluut niet bedoeld om mee te hijsen. Hoogstens om een speakerstackje in bedwang te houden, maar verder ook niet.
2 baseplates van 60x60 en 60kg zwaar met daarop truss van 2.5m en overbruggen met 3x2m truss, de haken die nu in de balk zitten laat ik zitten daar kan ik dan als extra veiligheid altijd een safty aan bevestigen. Ik hoop dat dit een veilige manier is.
@Pim
Was het niet mooier geweest als je naast de booth je speakers had geplaatst en dan de aircones, het zou er minder lomp hebben uitgezien. De beamz MHL 108 heb ik hier ook liggen maar ik maak er geen gebruik van omdat ik grote movingheads heb maar voor kleine feestjes zijn die MHL 108 inderdaad niet slecht en er komt redelijk wat licht uit voor zo'n kleine kopjes. De KLS 801 zou een stuk mooier hebben gestaan net omdat het tri led is.
Verder een mooi lijstje van apparatuur.
Ik heb een nieuw meubel in de maak die veel weg heeft van jou meubel, enkel zal mijn meubel in witte krasbestendige verf worden gelakt, daarop komt mijn flightcase met het cdj 2000 setje.
Vooraan komen er ook RBG ledstrips. Ben het een beetje beu om met zware panelen te sleuren.
Nieuwe booth komt op 4 stevige blue wheels. de zijkanten en voorkant boven op het meubel zal niet uit hout bestaan maar plexi en ik denk in de kleur blauw.
Voorlopige ontwerpen.
Last edited by Mol; Saturday-30-03-2013, 12:54.
Comment
-
Originally posted by Pim View PostVraag ik me gelijk af waarom jou argument over of dit wel of niet in het budget zit? Alleen omdat de kleurenmenging dan iets vloeiender eruit ziet?
Nu heb je een strak meubel, high end geluidsapparatuur en dan zo'n budget led parretjes... jammer. Als je zo'n dure geluidsapparatuur hebt staan lijkt me dat die paar euro extra voor tri-led spots er ook nog wel afkunnen toch?
Comment
-
Originally posted by Mol View Post2 baseplates van 60x60 en 60kg zwaar met daarop truss van 2.5m en overbruggen met 3x2m truss, de haken die nu in de balk zitten laat ik zitten daar kan ik dan als extra veiligheid altijd een safty aan bevestigen. Ik hoop dat dit een veilige manier is.
Comment
-
Originally posted by Rick View PostJe kunt je afvragen of een gemiddelde klant daar verschil in ziet...
Geloof niet dat het ze veel zou uitmaken, tenzij je het echt naast elkaar laat zien en uitlegt.
Daar heb ik nog geen klachten over gehad maar ik stel zelf toch iets hogere eisen aan mijn shows. En aangezien Pim duidelijk ook hoge eisen stelt aan de afwerking (mooi meubeltje, backdropje) vind ik het zonde dat er dan geen tri-led gebruikt wordt.
Overigens zal het de gemiddelde klant ook een worst wezen of er een Behringer of D&B geluidsset staat, zolang ze beiden maar niet naast elkaar horen. En toch investeren veel bedrijven in een fatsoenlijke geluidsset...
Comment
-
Originally posted by Mol View PostNieuwe booth komt op 4 stevige blue wheels. de zijkanten en voorkant boven op het meubel zal niet uit hout bestaan maar plexi en ik denk in de kleur blauw.
Voorlopige ontwerpen.
http://cdn.imghack.se/images/c26b2d9...bf29598916.jpg
Ik kan namelijk bij mijn booth, de zijkanten inklappen, en de plaat waarop de apparatuur staat, eruit halen. Led strips erin verwerken is altijd mooi, je kan zo mooi je kleur aanpassen. Blauw plexiglas is niet helemaal mijn ding. Ik zou eerder gaan voor transparant of melk-glas met daaronder een led strip die de plaat oplicht ofzo?
En aangezien Pim duidelijk ook hoge eisen stelt aan de afwerking (mooi meubeltje, backdropje) vind ik het zonde dat er dan geen tri-led gebruikt wordt.
Overigens vervoer ik mijn Pioneers ook niet in een Lexus ;)
Ik heb vaak genoeg met DAP setjes gedraaid die overigens niet verkeerd klonken.
Mijn klanten merken daar niks van.
En tja, tri-led... Daar kan je discussies over blijven voeren, maar ieder zijn smaak.
Comment
-
Afgelopen 3 weekenden mocht ik weer op pad. 3 Totaal verschillende klussen, maar alle 3 leuk om te doen.
Feestje van 2 mensen die allebei 50 geworden waren (foto van telefoonkwaliteit)
klik
Een darttoernooi van de lokale muziekvereniging. Sponsorklusje wat ik al een paar jaar doe. (Dit jaar werd zelfs gevraagd of ik mee wilde darten deze dag. Ach...waarom ook niet. Ben ik uiteindelijk nog met 2 bekers naar huis gegaan ook [:D])
foto 1
foto 2
foto 3
foto 4
Een familie reünie (Zelfde zaal als het darttoernooi).
foto 1
foto 2
foto 3
Comment
-
Kleine tip van mijn kant uit als ik zo naar de achterkant van je dj meubel kijk ( dus de kant waar de dj staat )
Zet je kabel connector strip helemaal onder in je rack. Dan zitten de kabels nooit in de weg voor je lade's.
Plaats daarboven de versterker ivm het gewicht zo laag mogelijk te houden. Dit is echt stukken handiger om over een drempeltje of wat dan ook met je flightcase te rijden. Dan kiepert het vele malen minder snel om.
Ook zou ik eens goed naar je connectoren van je speakon kabel kijken. Die kabels hangen er nu een beetje op half elf uit. De mantel van de kabel zit niet goed in de connector.
De losse divine ontvanger even netjes in je rack schroeven.
Haspeltje vervangen voor een gewone verlengsnoer. ( deze moet je telkens helemaal afrollen en zijn eigenlijk niet de meest handige haspels zijn ook wij achter gekomen )
De matten over je kabels vind ik wel netjes om te zien net als het aan de kant uit het zicht van het publiek weg tapen van je kabels. Bij de speakers zou je de kabel van de top achter de paal door naar beneden kunen laten zakken en boven en onder een stukkie tape kunnen doen ipv ze er 10 omheen te draaien. Fijner voor je kabel en ziet er nog net wat strakker uit.
Kan je de loze ruimte boven je mixer en je cd-speler ook nog dicht maken. Dan ziet het er allemaal nog net wat strakker uit en kijk je niet op de aansluitningen.
Als laatste. Inderdaad zoals zassie al aan geeft. Dat trussje met dat kistje is niet de meest ideale oplossing.
Maar dit zijn dus eigenlijk vooral dingen die voor jou een verschil kunnen maken. Van de voorkant ziet het er allemaal vrij netjes en strak uit.
Comment
Comment