Announcement

Collapse
No announcement yet.

Post hier je drive-in show foto's

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Nee, maar pakweg een half jaar geleden hadden we daar met de Bax-crew een personeelsfeestje, zodoende dat ik het herkende. ;)

Comment

• Net showtje, al zie ik bij LED spots liever tri led en bij moving heads weer liever een headje zonder tri leds ;-) Maar goed, kwestie van smaak.

Comment

• Heb dit weekend een feestje gehad waar ik voor het eerst echt een beetje foto's heb gemaakt (wel wazig, maar beter als niets).

Had helaas wegens vervoersproblemen mijn meubel niet kunnen meenemen :(

Apparatuur lijstje:

Geluid
        - 2 American Audio Radius 1000's
        - 1 Reloop RMX 20 (samen met Radius's in een flightcase)
        - 2 Behringer B212D's
        - 1 laptop met VDJ
        - Microfoon en koptelefoon
        - En de benodigde kabels e.d.

In de flightcase ga ik morgen (maandag) een paneeltje met powercon in en 2 xlr male connectoren maken

Licht
        - 1 American DJ Duratruss
        - 2 HQ Power space 250's
        - 1 60mW DMX laser
        - 1 Showtec compact power ledset
        - 1 led moonflower achtig iets
        - 1 rookmachine
        - 1 DMX4ALL dongle
        - En een laptop met Freestyler

En dan nu de foto's:

(kabels zijn erna nog gefatsoeneerd)

Actie foto's, niet veel te zien helaas..

Comment

• Tja die trappen naar onder zijn inderdaad diep kl**e... Brandalarm nog af laten gaan hoorde ik?

Comment

• Meubel had niks met trappen te maken..

Ik heb geen brandalarm horen afgaan of er iets van mee gekregen...

Comment

• Feestje afgelopen zaterdag, hier was 160 man aanwezig.
              Ik die ooit wilde stoppen maar door de hulp van Ronny die zo vriendelijk was om naar het uiterste hoekje van belgië te komen om mij wegwijs te maken in de dmx wereld de job verder ben blijven doen, hiervoor ben ik Ronny nog steeds heel dankbaar voor.
              Nu heb ik maandelijks tussen de 8 en de 14 feesten.

De drukste maand dit jaar is mei met 15 feesten waaronder 2 bruiloften op een gewone weekdag en een communie van 450 gasten.

Comment

• Uuhhh... ik mag toch hopen dat je die truss op de eerste twee foto's niet zelf geďnstalleerd hebt?

Moet er niet aan denken! Geheel hangt slechts op met 2 kettinkjes die verkeerd belast worden (op de zijkant van de schakels), is niet gesafed en en er hangt BEHOORLIJK wat gewicht aan.

Ook wordt de truss nu belast op de 'zwakste' plek, namelijk op de lasnaden waar de dwarsverbindingen samenkomen. Ook niet de bedoeling!

Doe dit soort kunstjes alsjeblieft nooit meer... voornamelijk voor de veiligheid van je publiek.

Comment

• Ik heb geen idee hoe ik het anders kon doen?
                  Rond de balk is geen optie omdat er geen plaats is boven de balk en op statieven gaat ook niet omdat er geen plaats is in de hoogte.

Comment

• Statieven kunnen er onder, wat bedoel je met geen plaats in de hoogte? Zet er statieven onder, alsjeblieft.. Je wilt niet weten wat er gebeurd als dat ding omlaag komt.. Zet je brug anders achter je met een backdropje, ziet er ook prima uit..

Edit:
                    Zie nu dat achter je lastig gaat. Probeer anders tegenover je eens! ;)

Comment

• "Omdat ik niet wist hoe het anders kon", is dat jouw motivatie om het dan maar op de onveilige manier te doen?

Comment

• Originally posted by djjoepv View Post
                        Statieven kunnen er onder, wat bedoel je met geen plaats in de hoogte? Zet er statieven onder, alsjeblieft.. Je wilt niet weten wat er gebeurd als dat ding omlaag komt.. Zet je brug anders achter je met een backdropje, ziet er ook prima uit..

Edit:
                        Zie nu dat achter je lastig gaat. Probeer anders tegenover je eens! ;)
                        Statieven midden op de dansvloer met poten die 1m uitsteken?
                        Naast de booth? kijk eens boven de booth daar loopt een ventilatie systeem op ongeveer 2m hoogte.

Ik zal eens kijken hoe het veiliger kan want ik heb daar in mei nog 2 feesten (220 personen) en de brug is blijven hangen tot in mei.

Ik dacht dat het veiplig was, er zitten zware bouten door de balk, bouten met een oog waar een krul in zit zodat de ketting er niet af kan, de ketting is toch redelijk zwaar van schakel, eventueel kan ik nog zwaardere hangen en er hangt ongeveer 90kg aan de truss. We hebben 2 personen van rond de 100kg elk aan de truss laten hangen.

Natuurlijk wil ik niet dat de truss naar omlaag komt, of ik maak het veiliger of ik doe het weg en dan is het zonder licht want statieven kan ik daar niet plaatsen, moeilijk te zien op de foto's maar er is echt geen plaats voor statieven.
                        Last edited by Mol; Friday-29-03-2013, 20:12.

Comment

• Je kan in plaats van de kettingen in ieder geval al hijsbanden gebruiken. Deze zijn vaak wel getetst / gekeurd. Dan heb je dat in ieder geval al uit gesloten. Een ketting is leuk maar ik ben er persoonlijk niet zoon voorstander van.
                          Ook kost een hijsband niet de wereld.

Tja verder ligt het er maar net aan wat voor balk het is. Hoe dik welk materiaal ( wat voor hout ) als ook de overige constructie van het spul. Dan is het dus de juiste pennen / bouten, moeren en harp/shakkel kiezen en je bent klaar om te gaan.

Natuurlijk is het altijd een aanrader om niet op de bevestigingspunten van de truss te gaan takelen , hijsen.

Dan als laatste.

Wat dan nog al kan ik het helemaal nergens neer zetten. Al willen ze de wereld en er een ware discotheek van maken. Als er niet de juiste manier voor is is er nog maar 1 andere manier. Niet gewoon nee verkopen. Jammer maar helaas. Ik wil niet sávonds in me bed te hoeven liggen van o shit er ligt 4 man ( of meer ) in het ziekenhuis en het ziet er niet goed uit omdat ik er wat leuks van wilde maken. Ik wil dit gewoon niet op me geweten hebben. Ik wil er gewoon alles aan gedaan hebben om het te kunnen voorkomen dat het fout gaat. Dat het voor mijn geweten in orde zit en op orde is.

Ik snap dat er stiekem veel meer bij komt kijken dan je misschien verwacht had. Maar toe als je twijfelt al is het maar een beetje doe het dan gewoon niet. Dan is het jammer maar helaas. Veel beter dan oh tja ik dacht ach we hebben er toch aan gehangen. Vervolgens komt het wel naar beneden en mag jij 4x op bezoek naar het ziekenhuis met een bosje bloemen en een sorry sorry sorry dat MIJN truss op uw hoofd viel kaart.

Dus iedereen moet dingen leren en niemand weet alles ( ja ook ik weet zeer zeker niet alles ) maar twijfel je. Neem dan zeer zeker in dit soort gevallen een expert of iemand die wel weet hoe het constructie technisch zit mee.

Dingen als ja maar we hebben er met 2 man van dik 100 kilo aangehangen veeg ik me ...... mee af. Ja hoor dat is wel heel erg wetenschappelijk.

Dus toe neem deze info mee in je volgende feestje. Doe er wat mee en laat zien dat het jou inderdaad ook wat doet. Ik zou het namelijk vreselijk vinden als jij straks met een heel zwaar schuld gevoel op ziekenbezoek moet gaan.

Comment

• Ik heb hier zware hijsbanden liggen (voor vrachtwagens) maar dit kon niet omdat er geen plaats is tussen de balk en het plafond.

Ik heb inderdaad geen rekening gehouden met de bevestigingspunten/las van de truss, nu ik het zo bekijk mag de ketiing nog zo veilig zijn als de laspunten breken komt de boel alsnog naar beneden.

Ik heb besloten om de truss weg te doen voor het feest in mei, ik dacht dat het geen kwaad kon maar als ik de reacties lees mag ik blij zijn dat het niet omlaag is gekomen.

Het idee om het zo te hangen kwam van de eigenaar van de zaak en omdat ik dacht dat het veilig genoeg zou zijn hebben wij het zo gehangen, het volgende feest zal zonder licht zijn, liever dat dan op mijn geweten hebben dat er mensen in het ziekenhuis belanden.

Aan de antwoorden van Rick en Ronny had ik wat en weet ik weer wat ik een volgende keer niet moet doen.
                            Last edited by Mol; Friday-29-03-2013, 20:40.

Comment

• Ik hoop dat er toch een oplossing wordt gevonden! Zonder licht is dan ook weer een beetje mwua... Dit kan zo niet echt nee. Opzich wel leuk ingedeeld! Verder had ik per balkje nog 2 parretjes omgedraaid...
                              Last edited by nijst001; Friday-29-03-2013, 23:54.

Comment

• Kun je ook geen grote baseplates met daarop een 2 of 2,5 meter paaltje truss rechtop zetten? Zo kun je toch verlichting plaatsen, zonder dat het veel vloeropervlak kost. De baseplates kunnen mensen dan eventueel gewoon op staan.

Comment

Working...
                                X