Announcement

Collapse
No announcement yet.

Post hier je drive-in show foto's

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Voorlopig zou ik gewoon nog die tv op 1 tafel zetten. Liever wat lager en wat minder mensen die jouw tv in 1 keer zien, dan een tv op iemands hoofd.

Ik denk wel dat er systemen (/beugels) moeten bestaan om tv's in trussen te hangen. Maar een trus heb je niet... Je wou naar parren uitkijken, dus zal je ook een statief nodig hebben. Misschien bestaan er wel beugels om je tv veilig aan een statief te bevestigen.

Comment

• De meeste TV hebben wel een vesa mount oid, daar hangen wij met speciale beugels onze tv's aan. Aan deze beugels zitten dan half coupler's. Hiervoor moet je dan alleen wel truss hebben;)

Comment

• Ik heb iets bedacht en dat in een ander topic uitgewerkt, ik zou graag jullie mening hierover hebben.

Tv monteren op statief.

Comment

• Afgelopen vrijdag een feestje gehad op een lokale middelbare school voor ongeveer 500 man. Ik kwam mee voor wat ondersteuning met mijn CS-400RGB en 4 stuks confettishooters met 12 patronen, evenals een Showtec fazer.

Gebruikt materiaal:
          6x Mackie Thump 15A top
          4x Mackie Thump sub
          2x RCF 18" sub (actief, weet niet welke)
          1x dB technologies Opera monitor voor de DJ
          8x Showtec Phantom 250
          4x Showtec Phantom 575
          4x Showtec Phantom 25 LED
          4x Ayra ERO 101
          1x WSM03 rookmachine
          2x 1500W strobe
          2x ADJ Mega Tri Par Profile
          paar conventionele parretjes om DJ uit te lichten
          2 lichtbruggen met wat truss en ST-132's er onder

Werd aangestuurd door een SGM (Studio 24?) tafel i.c.m. Daslight, middels een DMX merger.

Eigen materiaal:
          1x Laserworld CS-400RGB
          1x rackpc met Laserworld Showeditor
          +/- 50m ILDA kabel
          1x Showtec Atmos F350
          4x MagicFX Power Shot
          12x MagicFX Electric Streamer Cannon 80 cm zilver

Confettishooters gingen per twee aan een simpel windupje, zodat ik tijdens de show kon wisselen. Schoot ze precies over de Mackie toppen en onder het licht door. ;) Ging perfect.

Laser had iets sterker mogen zijn tussen het MSD geweld, maar ging op zich wel goed. Af en toe in de climax even donker maken en een flinke tunnel of waaier er doorheen, zag er toch erg leuk uit al zeg ik het zelf. :)

Hadden overigens zelf halfverwege de zaal aan de zijkant een eigen setje podiumdelen zodat de LJ en ik verhoogd stonden. Ik had dus ook goed zicht op de confettishooters en lasers, werkt ideaal.

Geen foto's gemaakt, wel een paar korte videootjes tijdens de testruns (wel geschoten met GSM die af en toe zijn focus verliest vanwege het bewegende licht ;))
          video1
          video2
          video3
          video4

Comment

• Oke zeik modus aan ;)

Dj booth: ja sorry hoor maar voor een 500 man is dit wel 1 van de meest verschrikkelijke dj booth's. Een tafel met een afrockje was in mijn ogen nog mooier geweest.

De laser vind ik naar mijn gevoel veel te zwak. Echt veel te zwak tegenover de koppen komt deze er gewoon niet fel genoeg door. De laser moet net een BAM hier ben ik effect hebben dat iedereen in de wouw modus schiet. Dat zie ik hier niet zo gebeuren. Wel oke we zien een laser showtje maar het is niet zo dat het er echt door heen schiet.

Podium niet afgerokt.

Flightcases waar de koppen opstaan niet afgerockt.

Jammer dat er 2 koppen op een truss staan en dat er 2 op een flightcase staan.

Ook vind ik het moeilijk om de samenhanging in de show terug te kunnen vinden in deze filmpjes. Ik denk dat hier wat meer gelijk in had kunnen lopen om het zo een wat completer geheel te maken.

Lang verhaal kort. Ik denk dat als je er een paar jaar ervaring meer in had gestopt als lichtman je er ook een wat meer totaal van had kunnen maken. Verder had er met een klein beetje moeite een stuk meer afwerking in kunnen brengen. De laser? Ja sorry maar die is gewoon te zwak.

Voorbeeldje waar het wat feller door komt en samenhangt Dit is wel een oude show van ons en tegenwoordig ben ik er nog wel actiever mee bezig om er echt steeds meer samenhang in te kunnen krijgen. Maar ook hier zie je denk ik wel duidelijk dat de laser er een stukje feller in komt. Als je een minder felle laser toch wil gebruiken. Zet je koppen op een donkere kleur zoals een zeg paars of rood. Dan komt de laser toch wat feller door.
            Last edited by ronennieshow; Sunday-13-01-2013, 20:15.

Comment

• Video 4 vind ik mooi, dit zou ik met mijn winners of movingheads ook willen kunnen.
              Zoals ronny al zei id de lazer te zwak tegenover de MH.

Comment

• Hou er ook rekening mee dat het beeld van de GSM wat vertekent ten opzichte van de werkelijkheid. :) Plus dat we tijdens de show zelf amper de heads in open wit hadden. En ik heb zelf ook al vermeld dat de laser wat sterker mocht.

Daarnaast was alles al opgebouwd toen ik met mijn spullen aankwam, ik leverde dus de show niet, voor alle duidelijkheid. En ik was ook niet de LJ. ;) De reden dat ik het gepost heb is omdat we allemaal graag naar gear in actie kijken, toch?

Podiumdelen zijn van de school zelf, is geen rok voor beschikbaar. Booth stoorde ik me zelf niet zo aan, het is maar een schoolfeest. Was het een bruiloft dan zou het een ander verhaal zijn.

Ben verder aan het overwegen of ik andere diodes in m'n laser kan laten steken aangezien de scanset prima is, ga ik research naar doen.

Comment

• Op zich een nette show, zeker voor een schoolfeest.
                  Ik zou het niet beter kunnen omdat ik nog niet zo ver ben om de lichten zo te programeren dat ze doen wat ik wil (dus enkel de kopjes/winners op plaffond of enkel op de grond) dus wat ik niet beter kan moet ik ook niet met negatieve commentaar bekritiseren.

Comment

• Commentaar is welkom hoor, begrijp me niet verkeerd. Wilde ik dat niet dan had ik het niet moeten posten. ;) Maar als ik zelf al aangeef dat de laser al wat sterker had mogen zijn en ik hoor 2x hetzelfde dan vind ik dat een beetje dubbelop.

Comment

• Volgens mij mijn eerste post in dit topic. Neem niet zo vaak een camera mee maar misschien toch eens leuk om wat te laten zien:

Promsconcert een tijdje terug:
                      Foto 1 - Foto 2

House Feestje paar weken geleden:
                      Eerst opbouwen
                      En dan Feest 1 - Feest 2 En natuurlijk de after-movie

En afgelopen weekend was Earl Jackson in het "poppodium":
                      Foto klik.

Comment

• Hierbij eens een foto van mijn kant.
                        De laatste tijd zetten we vaak kleine shows neer zonder truss, deze keer wilde de klant wat meer "toeters en bellen".

DJ Meubel:
                        Prolyte Lightconsole XPRS DJ Meubel (moet nog voorzien worden van LED verlichting...)
                        Denon DN-MC6000
                        MacBook met Traktor
                        Laptop met Freestyler

Licht:
                        4x Showtec Phantom 250
                        4x HQ Power Exciter
                        2x T4 PAR56
                        Geni FL1800D
                        6m truss op 2x ADJ ST-132 met backdrop
                        HQ Power VDP900HZ fazer

Geluid (niet zichtbaar op de foto):
                        DAP Soundmate 2 MKII
                        1x dB Technologies Basic 200 als monitor

Comment

• Ziet er op het op het eerste gezicht erg goed uit! De cases waar de heads op stonden zouden een doekje mogen hebben maar daar stoor ik me niet aan.

Is het misschien een idee een leuke led strip achter je booth te plakken? Die springt er nu helaas niet zo uit en ik vind dat dat meestal wel mag..

Verder, keep up the good work!

Comment

• @rick, vette show, lekker veel lampjes heel anders dan bij ons schoolfeest voor 350 man met 4 scans en 2 t-bars en soms nog een barrel erbij . .
                            waarschijnlijk heeft de school ook flink diep in de buidel mogen tasten.

@djbierdie ziet er ook heel mooi uit, niks op aant te merken

Comment

• Originally posted by djjoepv View Post
                              Ziet er op het op het eerste gezicht erg goed uit! De cases waar de heads op stonden zouden een doekje mogen hebben maar daar stoor ik me niet aan.

Is het misschien een idee een leuke led strip achter je booth te plakken? Die springt er nu helaas niet zo uit en ik vind dat dat meestal wel mag..

Verder, keep up the good work!
                              Thnx :)

Beide punten staan in de planning om te verbeteren.

We gaan de plexiglas plaat van het meubel nog voorzien van LED-verlichting, we zijn er alleen nog niet helemaal uit hoe we dit het handigste kunnen gaan doen.

Op termijn komen er nette trusspaaltjes om de heads op te plaatsen.

Comment

• @djbirdie, hier een ideetje misschien?

Comment

Working...
                                X