Announcement

Collapse
No announcement yet.

Post hier je drive-in show foto's

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Inmiddels alweer 2 weken geleden een feestje gehad ter gelegenheid van een reunie (middelbare school).
    Gelukkig een keer na het opbouwen erg gehad om foto's te maken.
    Zelfde set als vorige keer, andere zaal. Gebruikte materialen:

1x Dap AX set (ax-12 ax-15b)
    1x Pioneer DJ set (cdj 800mk2, djm 600)
    2x ST 132 statieven
    3x 2 meter truss
    2x fourbar
    2x eurolite ts7b scanner
    1x JB Systems Solar RGB
    Partij kabels
    Aangestuurd met een laptop met freestyler

foto 1
    foto 2

Helaas bleek op locatie dat de meegenomen fazer niet gebruikt mocht worden (ivm brandalarm).

De kabels welke je rechts achter (onder het zwarte gordijn) ziet zijn later nog netjes weggewerkt.
    Heeft er iemand nog tips en/of opmerkingen?

Comment

• Niet veel op aan te merken, ziet er gewoon netjes uit.
      Simpel maar doeltreffend...

Comment

• Ziet er prima uit!
        Het enige wat ik kan opmerken is dat je DJ booth wegvalt tegen de zwarte backdrop.

Comment

• Originally posted by djbirdie View Post
          Ziet er prima uit!
          Het enige wat ik kan opmerken is dat je DJ booth wegvalt tegen de zwarte backdrop.
          Dat kwam toevallig zo uit. Normaal heb ik ook geen backdrop, maar dit waren gordijnen welke standaard in de zaal aanwezig waren. Daar heb ik dus ook dankbaar gebruik van gemaakt ;)

Comment

• je speaker kabels zijn netjes weggewerkt, maar heb je ze niet te kort rond je tussenpaal gedraaid? m.a.w. bestaat de kans niet dat je kabelbreuk krijgt wanneer je dit veel doet?

Comment

• Originally posted by Mathias Van Rechem View Post
              je speaker kabels zijn netjes weggewerkt, maar heb je ze niet te kort rond je tussenpaal gedraaid? m.a.w. bestaat de kans niet dat je kabelbreuk krijgt wanneer je dit veel doet?
              Dit lijkt kort, maar ik heb aan de bovenkant altijd een cm of 15/20 speling aan de achterkant. Mensen hebben namelijk soms de neiging om speakers weg te draaien als ze er dicht bij staan/zitten. Op deze manier kan dit zonder dat de kabel/connector beschadigd :) (betekend niet dat ik het goedkeur) de onderkant heb ik nog een overschot van 40 cm om de speakers eventueel nog hoger te kunnen plaatsen als ik dat nodig vind ;)

Comment

• Maar kan je geen kabelbreuk krijgen in het midden van je kabel. Net zoals je dat kan hebben als je een kabel te kort oprolt?

Comment

Maar kan je geen kabelbreuk krijgen in het midden van je kabel. Net zoals je dat kan hebben als je een kabel te kort oprolt?
                  Tot nu toe gaat het altijd goed. Ik draai ze ook niet heel strak om de paal (ook al lijkt dit op de foto's wel zo). Andere optie zou zijn om de met klittenband oid vast te zetten, maar dat vind ik dit persoonlijk netter en fijner werken. En ik praat nu over 2 kabels die al 1,5 jaar zonder storing of kabelbreuk werken. Dan vind ik het nog goed te doen ;) gewoon altijs kabels op reserve bij je hebben :)

Comment

• Gisteren halloween party gehad met kinderen van de jeugdbeweging, we sloten de namiddag af met een fuifgedeelte. Vooraf met m'n gsm enkele foto's genomen.

Materiaal:
                    LICHT
                    2x showtec showbar 4
                    2x andere t4
                    1x showtec lite 4
                    2x lichtregelaar met stopcontacten ( met heel wat kapotte zekeringen. Er werd me beloofd de zekeringen te bezorgen. Ik heb geen nieuwe zekeringen gezien)
                    1x jb systems scarab lazer
                    1x velleman mini kleurenmoonflower
                    4x vaste toneelspot

GELUID
                    2x mackie srm 450
                    2x pevay speakers 150w
                    1x denon dn 4500
                    1x rodec mx 180
                    1x draadloze mic
                    1x draadgebonden mic

(borstel was wel weg toen de kinderen toekwamen)

Last edited by Mathias Van Rechem; Thursday-01-11-2012, 14:27.

Comment

• Mooie kruisjes ;)

Comment

• nu zou het moeten werken
                        Last edited by Mathias Van Rechem; Thursday-01-11-2012, 14:28.

Comment

• Ziet er netjes uit voor zover ik het kan opmaken uit zo'n kleine foto.

Misschien is het een idee om de volgende keer tussenpaaltjes te gebruiken ipv statieven? Dat vind ik er persoonlijk netter uitzien. Ook had je misschien nog wat kunnen doen aan se symmetrie van je setup. Bijvoorbeeld je booth in het missen zetten en je speakers op de verre uiteinden van de parren, dan ziet het er al een stuk netter uit. ;)

Ook lijkt het net of alle parren of naar de zijkant, of nar de vloer gericht zijn op de laatste foto. Heb je dit daarna nog aangepast of heb je dit expres zo gedaan? En tot slot: volgens mij staan je topjes wat laag. :)

Heb je die peaveys ook nog gebruikt?

Comment

• Leuk gedaan met die parren zo!

Comment

• De Peavays zijn niet voorzien om tussenpaaltjes te gebruiken + er waren geen tussenpaaltjes ter beschikking
                              Speakers konden idd wat symetrischer, maar mijn podium heb ik wat opgeschoven omdat ik anders continue tegen die schuine parren stond ( en dat is warm :p ) . Achteraf bekeken had ik ook gewoon mijn podium naar voor kunnen opschuiven.
                              Parren die echt helemaal naarbeneden staan zijn de parren die ik niet kon gebruiken omdat ik geen zekeringen genoeg had in de lichtregelaars. Eentje ervan was ook gewoon stuk. ( de buitenste parren zijn dan ook al tamelijk bejaard).
                              Topjes stonden een standje lager omdat mijn publiek wat kleiner was ( kinderen ;) )
                              Peveays heb ik ook gebruikt, heb hen het laag laten doen. ( niet zoals een sub, maar toch was het beter dan enkel de mackies)

( je kan de foto een beetje vergroten door er op te klikken)
                              Last edited by Mathias Van Rechem; Thursday-01-11-2012, 15:34.

Comment

( je kan de foto een beetje vergroten door er op te klikken)
                                Weet ik, maar dan zijn ze nog vrij klein ;)

Ook had ik niet door dat dat de peaveys waren die op de grond stonden ik dacht dat het subjes waren... :)

Comment

Working...
                                X