Originally posted by StijnS
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Post hier je drive-in show foto's
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
-
ziet er zeer netjes uit. Alleen vraag ik me af waarom je een podium gebruikt als het toch maar pakweg 20cm hoog is? of is dat enkel "omdat het kon"? Bij ons op de jeugdbweging hebben we ook dergelijke pootjes voor onder ons podium, en ik heb deze nog nooit gebruikt (tenzij om een trap te maken)
Comment
-
Ten eerste, omdat het kan... ze hebben die daar standaard liggen, en er is maar één maat voorhanden. Ik raad altijd een podium aan omdat het meer controle geeft.
Ten tweede, een twintig centimeter maakt wel degelijk verschil! Je kan iedereen aankijken, ook achterin. Je staat voor iedereen in het zicht met je gezicht, iets dat ik altijd erg belangrijk vind.
Ten derde, als het veel hoger was zou ik in een enthousiaste bui met mijn hoofd/handen in de knoei komen met de spiegelbol...
Ten vierde, er zijn geen hogere podiumdelen aanwezig.
Ten vijfde, een opstapje kan net voldoende uitkomst bieden tegen lastige (dronken) mensen. ;)
Comment
-
Ik heb ook 3 kleine podiums die gemaakt zijn uit truss (2x2m) en een booth staat altijd zeer netter op een podium en zoals gezegd door DjREsound heb je minder last met dronken gasten en staat je apparatuur toch iets veiliger.
@ronny,
Mischien een kleine show maar alles staat er, geweldig geluid, basis licht en een heel mooi meubel en heel belangrijk geen enkele kabel te zien maar zo ken ik ronny.
Comment
-
Dj Resound: bij punt 2had ik eigenlijk nog niet stil gestaan. Komt er van als je zelf al 20cm groter bent dan de modale mens :p
bij punt 3 denk ik dat dit niet altijd zal helpen. Dit weekend moeten draaien, er was plaats voorzien op een podiumblok van pakweg 30 à 40cm, nog nooit had ik zoveel dronken mensen die naar me toe kwamen... kan ook aan het publiek gelegen hebben, maar vervelend was het alleszinds wel.
Ik moet ook wel toegeven dat een podium vanaf +- 75cm inderdaad egt wel heel veel uitmaakt.
Comment
-
Ja, maar dat is niet meer leuk om alleen op te bouwen... al die kistjes even het podium op tillen is niet bevordelijk voor je rug, tenzij er een hellingbaan/ramp is. En tja, als jij die 20cm extra aan lichaamlengte hebt, dan ben je er inderdaad ook! :) Gebied de eerlijkheid mij te zeggen dat ik met lichaamdelen van 20cm een heel ander beeld voor me krijg... :(
Comment
-
Ik heb zelf ook 2 podiumdeeltjes maar die blijven toch echt lekker in de loods staan hoor... veel te veel moeite om die steeds mee te sjouwen. Bovendien sta ik bij bruiloften ed liever niet op een podium, het draait immers niet om mij en ik sta liever vrijwel op de dansvloer zodat ik goed contact heb met de mensen en ze ook makkelijk verzoekjes kunnen aanvragen.
Een ramp heb ik altijd zelf bij, de spullen moeten immers ook in en uit de bus. Als ik op een podium moet staan leg ik er dus gewoon de ramp uit de bus even op.
Comment
-
Momenteel bezig met dit klusje... Later meer info... https://picasaweb.google.com/m/zoom?...portHeight=416
Comment
-
4x indigo 4500 heads, 2x adj mega tri par in de buizen, 2x JB magic led 2, 2x cls 2 van lightmaxx, 1 bax wst01 fazer 1500w, 6m milos truss, 2x st132 windups, DVC3 gold met touchscreen, Behringer bcf2000 en korg nanopad2. Geluid: 2x cdj 100, work clubmaster 5, mackie sa1521 toppen en mackie en ik denk de 18" subs. Die zuilen gaan we eens proberen van bovenaf aan te lichten...
Comment
Comment