Announcement

Collapse
No announcement yet.

Post hier je drive-in show foto's

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• @ soundsensation

Nette show's maar bij de foto van de tent branden bij de onderste par aan de linker kant een paar leds niet zijn die kapot?

Comment

• @roderickk
      Parren hingen verticaal omdat niet de hele tent als "dansvloer" gebruikt moest worden. De tent stond er de hele week en ze hebben de tent vol gehad met 1000 man, maar wij draaiden voor ongeveer de helft. Op onze avond waren er verder geen artiesten of iets dergelijks.

@ronennieschow
      We hebben inderdaad na 2 keer roken de rookmachine weer uit de truss gehaald. Niet omdat dit slecht is voor de apparatuur. Ik zie niet in waarom dit aan de machine zou liggen. De machine is van Bax eigen merk en die spuiten krachtig genoeg. Dan zou het al aan de vloeistof liggen. Ik gebruik uitsluitend kwalitatieve meestal LEM vloeistof.

Ook was het geen probleem dat we minder licht kregen van de onderste 2 parren. Het was al vrij licht in de tent (hingen 2 vrij grote lampen) dus qua basisverlichting hadden we meer dan genoeg. Vind het ook niet echt sfeer geven als de tent vol in het licht staat namelijk (wat met ledparren sneller gaat dan met "normale")
      We stonden halverwege omdat de tent niet helemaal vol zou komen, dan liever een halve tent echt vol dan dat het er leeg uitziet in een hele grote ruimte.

@DJordy

Klopt! er is een stukje uit de par, zal er naar laten kijken

Verder bedankt voor de tips, zal letten op de kabels in de truss. Backdrops is misschien een optie, maar ik investeer liever eerst in nieuwe apparatuur. Moet keuzes maken he (:

Comment

• Originally posted by TheSoundSensation View Post
        Verder bedankt voor de tips, zal letten op de kabels in de truss. Backdrops is misschien een optie, maar ik investeer liever eerst in nieuwe apparatuur. Moet keuzes maken he (:
        Twee man minder op een avond, scheelt weer in de kosten. Een goede DJ kan makkelijk alleen draaien.

Comment

• Originally posted by ronennieshow View Post
          De rookmachine zou ik NOOIT boven me apparatuur hangen. Zeker niet een budget machine. Als dat spul in je apparatuur komt zul je merken dat het daar niet echt geschikt voor is ;).
          Mee eens. Budget rookmachines kunnen vloeistof lekken als het element net niet heet genoeg is. Met als gevolg dat er hete vloeistof uit je rookmachine drupt, tevens brand het ook gaten in hout/plastic/kunststof. (Ja, ik heb er ervaring mee).

Comment

• Originally posted by ronennieshow View Post
            @ Mart,

Ik denk dat je het scherm van je pc nog wel eens rechter gaat zetten ( verder overeind zeg maar ). Nu zul je het niet helemaal optimaal kunnen lezen en van die mafkezen die er dingen zullen gaan opleggen / zetten.
            Verder denk ik dat je de muis toetsenbord combi zo niet echt lukker zult kunnen gaan gebruiken omdat het simpel weg niet past. Mis een kleiner toetsenbord ( liefst lichtgevend natuurlijk ) en een trackbal muis?

Dat van het scherm gaat denk zeker op voor de denon controller als die wat meer overeind staat zul je hem veel makkelijker kunnen uitlezen en bedienen.
            Hoek van het scherm is inderdaad nog een punt, echter ben ik flink lang en kijk er toch wel lekker boven op, we proberen het zaterdag eens voor het "eggie" en dan eens verder zien. Ik vind van die rechtopstaande schermen altijd zo lelijk (lees slecht) vind dat daardoor het contact met het publiek flink af neemt als je de hele tijd achter het scherm bent weggedoken. Verder muis en toetsenbord combi is al anders. Ligt nu gewoon toetsenbord zonder numeriek gedeelte muis ernaast en dat gaat prima. Denon controller staat inmiddels al overeind dat heb ik al ervaren inderdaad.

Comment

• Je scherm hoeft niet helemaal recht een hoek van 30 graden zal al voldoende zijn. Maar zoals je al zei gewoon proberen en naar eigen voorkeur aanpassen

Comment

• Ik heb weer 2 feesten gehad. Ik heb op het verschil tussen de speakers gelet, en hopelijk is dat ook te zien..

Bruiloft: klik
                Verjaardagsfeestje: klik

Eventuele tips / opmerkingen?
                Last edited by Dj-scratch; Friday-08-07-2011, 16:52.

Comment

• bij de 1e foto lijkt links toch hoger .. het zou natuurlijk kunnen door de hoogte van je sub dat je nooit gelijk uit kan komen. experimenteer hier nog ns mee ;)

Comment

• Ligt inderdaad aan de hoogte van de sub, daar kan je weinig aan veranderen. Maar je hebt een druk leven als je jezelf om zo een kleinigheidje druk moet maken....
                    Het gaat in feite om de klank, en dat zal wel goed zijn. De mensen op zo een feest valt een klein hoogteverschil echt niet op

Comment

• Ik zit een beetje met de gaatjes. Hier thuis stonden ze de 2e keer juist weer wel goed, maar daarna ook weer niet. Ik moet hier toch even een oplossing op gaan verzinnen. Ookal maakt het de mensen niet zo uit..

Comment

• borgpen in gaatjes. en gewoon op de juiste hoogte vastdraaien met de knop, als die dan zakt valt ie op de borgpen... niks aan het handje lijkt me.

Comment

• je kan ook "spelen" met de hoogte van de 3 poten onderaan het statief.

Comment

• Originally posted by john View Post
                            Ligt inderdaad aan de hoogte van de sub, daar kan je weinig aan veranderen. Maar je hebt een druk leven als je jezelf om zo een kleinigheidje druk moet maken....
                            Het gaat in feite om de klank, en dat zal wel goed zijn. De mensen op zo een feest valt een klein hoogteverschil echt niet op
                            Je hebt helemaal gelijk, als ik terugkijk naar alles wat ik gedaan heb dan weet ik overal wel iets te vinden wat beter en perfecter had gekund, maar uiteindelijk gaat het er om hoe mensen het beleefd hebben ;)

Toch moet je wel blijven streven naar een zo optimaal mogelijk resultaat, want dat drijft je tot vooruit te gaan met wat je doet....

Comment

• Zo, van het weekend eerste keer met de nieuwe set op pad geweest. 25 Jarig huwelijksfeest met een mannetje of 140. Eerste half uur kleine liveset met zang / toetsen en gitaar daarna feest tot een uurtje of 04.00. Erg gezellig. Een lijst van de ingredienten:

Licht:
                              - Truss, 6 meter
                              - 2x Windups, 3 poot
                              - 3x Martin Scanners
                              - 4x LED Parren
                              - 1x Martin Freekie sturing
                              - 1x ShowTec Atmos 2000
                              - Licht voorin de RR Flightcases gekoppeld met dimmerpackje aan Freekie

Geluid:
                              - 2x RCF ART 525A actieve luidspreker
                              - 1x Draadloos MIC setje
                              - 1x Behringer Xenyx 1202FX voor de liveset
                              - 1x Behringer DJX 750
                              - 1x DENON HC4500 MIDI
                              - 1x JBSystems CD200 (als backup)
                              - 1x PC met muziek & VirtualDJ

Enkele foto's voor aanvang: http://www.mijnalbum.nl/Album=LBATMZ4W
                              Andere foto's zal ik later deze week nog even plaatsen.

Comment

• Niet te weinig aan die 2 RCF speakers?

Comment

Working...
                                X