Announcement

Collapse
No announcement yet.

Post hier je drive-in show foto's

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by dj nick View Post
    Dat betwijvel ik.
    Je hebt altijd wel iets dat de vloer iets schuin ligt of de baseplates.
    Omdat het drie-hoek truss is heb je meestal alles aan de voorste buis/stang van de truss hangen. Als er wat op de baseplates zouden staan dan wist ik het nog niet.

Zo zie ik het voor me.
    Je hebt hier te maken met neerwaardse krachten onder de truss (ookal hangt wellicht je hele handeltje aan de voorste balk). De base plates die deze persoon heeft (en die ik ook heb) beschikken over rubbere poten die er gemakkelijk ondergeschoven kunnen worden, wanneer er onstabiliteit plaatsvindt. Daarbij komt dat wanneer je op een vlakke ondergrond er bewust bij één zijde op je baseplate gaat staan, er alsnog niks omvalt.
    Pas als je er aan gaat hangen (omdat zo je kantelpunt omhoog wordt gehaald aan de voorzijde), dan zou deze constructie evt. kunnen omvallen. Maar je hebt deze constructie altijd OF achter je staan, OF boven en naast je. En je kunt altijd, wanneer je iemand ziet kloten bij je trussen, ze wegsturen. Hetzelfde geldt bij statieven, die kunnen echt wel omvallen als je er aan hangt;) En dat wil je niet, dus doe je dat niet...
    Last edited by DeejayTim; Monday-26-04-2010, 21:31.

Comment

• Originally posted by dj nick View Post
      Omdat het drie-hoek truss is heb je meestal alles aan de voorste buis/stang van de truss hangen.
      Kijk dan nog eens goed naar de foto. Er is gebruik gemaakt van een apex-down constructie, waarbij alles aan de onderste buis, in het midden hangt. Zwaartepunt is dan ook zo goed als in het midden gepositioneerd.

Toch zou ik er liever voor kiezen om een iets grotere basis te nemen, waardoor het kantelpunt een stuk verder komt te liggen. Maargoed, dat is mijn persoonlijke voorkeur voor een dergelijk systeem.

Wel zou ik nu zorgen dat je zoveel mogelijk van die losse effecten kwijtraakt en het geheel leuk aankleedt met verschillende DMX-apparatuur. Een paar van deze dingen, verspreid over de constructie, zouden al een erg mooi effect geven, zeker als je ze leuk in segmenten laat chasen.

Comment

• Voordat iedereen zonder riggings certificaat beginnen.
        Rinus Bakker, een van de beste riggers van nl, heeft dit afgekeurd. Daar hecht ik waarde aan.

De tips die gegeven zijn waren een grotere en zwaardere baseplate, iets wat dus niet gebeurd is.
        Last edited by Paradise; Monday-26-04-2010, 21:32.

Comment

• Originally posted by Rick View Post
          Kijk dan nog eens goed naar de foto. Er is gebruik gemaakt van een apex-down constructie, waarbij alles aan de onderste buis, in het midden hangt. Zwaartepunt is dan ook zo goed als in het midden gepositioneerd.
          Dan heb ik dringend een bril nodig.
          op de basplatses voor aan staan de 2 buizen van de trus.
          De buis die er achter staat die staat midden in, alleen een kwartslag gedraait.
          Kijk maar goed, het is niet dat ik persé gelijk wil hebben.

Comment

• Ik denk dat ik je inderdaad gelijk moet geven, het is pas bij de allerlaatste foto redelijk te zien.

Comment

• Foto's he, meestal moet je beter kijken.
              Heb je wellicht bij elke foto wel, maar vooral omdat je hier meer door heen "kijkt" krijg je dat.

[edit]
              Je hebt wel gelijk als je de baseplates een kwart-slag draait. Dan heb je wel buis/stang onderaan in het midden hangen.
              Last edited by dj nick; Monday-26-04-2010, 21:45.

Comment

• Originally posted by Paradise View Post
                Voordat iedereen zonder riggings certificaat beginnen.
                Rinus Bakker, een van de beste riggers van nl, heeft dit afgekeurd. Daar hecht ik waarde aan.

De tips die gegeven zijn waren een grotere en zwaardere baseplate, iets wat dus niet gebeurd is.
                \

Hier heb je Rinus niet voor nodig :p Iedereen met een beetje logisch verstand snapt dat baseplates groot en zwaar moeten zijn

2 baseplates die ik gezien heb zijn die van Flashlight en die van Relight, waar die van flashlight(belgie) 1,5x1,5 meter staal waren van 5mm en die van relight 1x0,8 meter (ongeveer) waren van 5mm.. Allebij redelijk zwaar, maar wel veiliger als van die kleine plaatjes die eigenlijk niet meer doen als last verdelen..

Comment

• Correct. Jan geeft het juiste antwoord.

Rinus Bakker die, ondertussen al wel 150 jaar, ervaring heeft met allerlei soorten truss constructies keurt je idee af. Hier zou ik persoonlijk enorm veel waarde aan hechten en het dan ook niet uitvoeren. Op deze manier creëer je gevaarlijke situatie's die niet voor moeten komen.
                  Overigens gaf op het andere forum wel iemand een enorm goeie tip. (meen zelfs dat Rinus dat deed)
                  Zet je truss zo neer en maak met steigerbuizen een constructie die na achter uitsteekt. Zodat je simpel gezegd deze vorm krijgt:

||
                  |..\
                  |....\
                  |......\
                  |_____\

Op deze manier kun je het gewicht achter op de truss hangen (word natuurlijk lastig met apex-down) en kan je truss nooit zomaar opdonderen. Daarnaast kun je ervoor kiezen die poten te verzwaren. Dan word de kans dat hij voorover dondert ook kleiner.
                  Het is natuurlijk je eigen keuze. Maar ik, en met mij nog een hoop andere, zou nooit op deze manier ermee "op stap" gaan.

Comment

• Zo de knetter mooie opslag!

Met dit soort gewichten heb je niet zo'n hoge topbelasting dus is het vrij veilig. Gewoon niet recht boven personen neerzetten, want wanneer erin geklommen wordt ben je wel de pineut. Overigens kan je ook niet hoger gaan. Ik heb een keer meegemaakt dat iemand op een schoolfeest baseplates van 60x60 wegzetten met een totempaal van 4meter en bovenin een fourbar. Dat is wiebeltje wiebeltje.

Comment

• jongens,

het zal misschien niet aan alle officiele riggers richtlijnen voldoen, maar zoveel gewicht komt er ook niet in te hangen. wat tim ook al zei, ik zet bijvoorbeeld mijn versterker case van een kilotje of 50-60 achter op de baseplate. in dit plaatje heb ik dat nog niet, maar ik heb er wel ingehangen en met mijn benen heen en weer gezwaait wat ik kon, ding ging niet om;) dus zeker voor mijn doeleinden genoeg;)

over die led parren onderaan:

die passen helaas niet in de truss, ze zijn idd bedoeld om de poot uit te lichten. ik heb gemerkt dat als ik ze zo er onder tegenaan zet, dat het ongeveer 90 % het zelfde uitziet als op een los stuk van boven erin. maar wat je zecht, met een haak van boven kan ook wel, ga ik eens kijken. bedankt!!

rick,

die strips zijn in inderdaad mooi, had ook al van die andere ledpanelen bij bax gezien, die in zes sigmenten een soort van patroontjes konden(ben de naam ff kwijt, volgens mij adj) ik ga nu eerst even sparen voor 2-4 scannertjes, daarna misschein zoiets;) want die truss was een aardige investering, ook die costum made baseplates;)

beckers,

dat is inderdaad de enige nuttige tip die ik daar heb gezien, en heb ik ook nogsteeds in mijn hoofd voor de toekomst.

roderick, ik ben ook vorlopig niet van plan om hoger te gaan, en mocht dit wel gaan snap ik ook dat ik dan wel ofwel grotere baseplates, ofwel dat andere met die schuine pijpen. maar voor dit staat het als een huis.

en om misverstanden te voorkomen, ik heb geen apex down;)
                      Last edited by djvince; Monday-26-04-2010, 22:49.

Comment

• Gisteren stond ik op locatie de Kraaghof, in Terneuzen, voor een bruiloft.

Om acht uur was de bedoeling dat het feest zou beginnen, maar omdat de gasten nog aan het binnendruppelen waren maar wat achtergrondmuziek opgezet. In deze tussentijd wilde één van de kleintjes graag de microfoon meenemen om eens een stevig praatje te houden. Volgens mij is hij een kwartier aan een stuk aan het woord geweest... :D Hij hield maar niet op met praten.

Moet zeggen dat het feest een vrij aparte wending nam, tegen het einde van het feest stond ik happy hardcore te draaien omdat hier plotseling veel vraag naar was. Supergabber, I wanna be a hippy, Have you ever been mellow en Rainbow in the sky zorgden voor een stel gasten die het gabber-virus voelden kriebelen en opeens in hun nette outfit stonden te hakken. :D

Ik heb alleen geen 'kale' opstellingsfoto's meer gemaakt, ben daar niet meer aan toegekomen. Jullie zullen het dus met onderstaand moeten doen:
                        Het shantykoor
                        Chinese lampionnen? oplaten
                        Kapitein rooibooooos
                        Stukje meubel
                        Polonaisetje dwars door de serre, waarom ook niet
                        De rest

Comment

• Ach ja, Rick. Een bruiloft moet gevierd worden, hè. Ik moest alweer een jaar of 2 terug op een Antiliaans feest draaien. Aan het einde haalde iemand een Antiliaanse cd uit de auto en toen werd er flink met de billen geschud.

Comment

• Heel herkenbaar..

Zakdoekjes ook erbij bij jou?

Comment

• Mooie foto Jasper, kom je bij mij ook een weekendjes foto's schieten?

Comment

• Ik moest 29 april draaien op een verjaardagsfeest, ik heb helaas maar 3 foto's van de opstelling. De andere foto's zijn heel vaag, dus die zet ik maar niet online.
                                Hier zijn de foto's:
                                Klik

Tips, of ideeën?

Comment

Working...
                                X