Announcement

Collapse
No announcement yet.

MicroKEY ++ Ableton?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• MicroKEY ++ Ableton?

Beste allen,

Ik heb even een kwestie waar ik niet uit kom.
    Een vriend van mij en ikzelf willen graag samen muziek gaan maken. D.m.v. mijn elektrische drumstel en de Korg MicroKEY. Deze zijn beide al in huis.
    Maar(!) nu is het volgende het probleem..
    Wij willen graag de MicroKEY aansluiten op de laptop (Windows 7) en d.m.v. een programma samples in de MicroKEY laden.
    Dit is alleen het punt, dat dat dus niet lukt.
    Ik heb door verschillende mensen verschillende programma's aangeraden gekregen, waaronder Ableton, FruityLoops, Reason. Ik heb van deze programma's de demo's gedownload en geinstalleerd, maar ik krijg bij alleen FruityLoops het alleen al maar voor elkaar om geluid te krijgen via de MicroKEY. Alleen dan verschillende geluiden//samples erin laden blijft maar niet lukken.
    Bij Ableton en Reason lukt het al niet eens om geluid te krijgen via de MicroKEY of überhaupt de hele MicroKEY aansluiten op het programma.
    Heeft iemand enig tips, tutorials, programma's enz. dat zij aanraden om dit te doen? Graag!

Wat we uiteindelijk willen bereiken is dat we samples in de MicroKEY kunnen laden en dan via de uitgang van de computer ++ de uitgang van de drumcomputer, naar de monitor en dan lekker muziek maken.
    Alle hulp is welkom!

Alvast bedankt :)

Groetjes,
    Anwir/Coen
Working...
X