Announcement

Collapse
No announcement yet.

Welke studiomicrofoon moet ik kopen?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Welke studiomicrofoon moet ik kopen?

Hi,
    Ik zing graag! Nu zou ik dat ook graag opnemen om voor mezelf terug te kunnen luisteren. Daarvoor ben ik op zoek naar een studiomicrofoon. Ik vind het belangrijk dat de kwaliteit redelijk goed is, maar het hoeft niet perfect. Het gebruik is vooral voor het opnemen van covers. Ik wil er nog niet al te veel geld aan uitgeven. Het maximale ligt rond 200 euro. Ik wil dit graag op mijn laptop krijgen. Daar gebruik ik het programma Audacity.
    Ik heb al gekeken naar de Rode NT1-A. Deze lijkt erg goed, maar ik weet niet of ik de opname dan ook direct op mijn laptop kan krijgen. Weten jullie misschien een optie?

Alvast bedankt!!

Halle Annemieke,

De Rode NT1-A is zeker een mooi (goed) microfoon echter,
    dit is een condensator microfoon en zal dus fantoom voeding nodig hebben.
    Om een goed en mooi geluid op te kunnen nemen zou het dan mooi zijn als je er een audio interface met fantoom voeding en goede microfoon voor versterker er bij zou kopen.
    Dan zit je helaas wel al gauw net boven je budget.
    Wat je ook zou kunnen overwegen is een goede dynamisch microfoon (niks mis mee en klinken ook geweldig voor zang).
    Minder 'sexy' misschien maar het gaat tenslotte om het geluid. ;)
    Maar ook dan zal een goede microfoon voorversterker (audio interface) nog steeds wenselijk zijn.
    Oefenen baart kunst.

Comment

Originally posted by BT-Studio View Post
      Halle Annemieke,

De Rode NT1-A is zeker een mooi (goed) microfoon echter,
      dit is een condensator microfoon en zal dus fantoom voeding nodig hebben.
      Om een goed en mooi geluid op te kunnen nemen zou het dan mooi zijn als je er een audio interface met fantoom voeding en goede microfoon voor versterker er bij zou kopen.
      Dan zit je helaas wel al gauw net boven je budget.
      Wat je ook zou kunnen overwegen is een goede dynamisch microfoon (niks mis mee en klinken ook geweldig voor zang).
      Minder 'sexy' misschien maar het gaat tenslotte om het geluid. ;)
      Maar ook dan zal een goede microfoon voorversterker (audio interface) nog steeds wenselijk zijn.
      Bedankt voor de reactie! Ik heb nog wat verder gezocht en nu kwam ik op het volgende: als ik de Rode NT1-A koop in een pakket met hoofdtelefoon en hengelstatief (http://www.bax-shop.nl/studio-top-50...#specificaties naar beneden scrollen voor combinaties) en daarbij een audio interface (http://www.bax-shop.nl/externe-audio...productreviews), heb ik dan een compleet pakketje? Zou ik dan (redelijk professioneel) kunnen gaan opnemen? Ik zit dan iets boven mijn budget ( 207 + 39), maar daar kan ik nog wel mee leven ;)

Comment

Ja hoor. Daar zal het prima mee lukken.
        Oefenen baart kunst.

Comment

Working...
        X