Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hulp gevraagd bij aansluiten speakers op versterker en mengpaneel

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• pboosten
    replied
    Originally posted by Roel1982 View Post
    Goedemorgen, Bedankt voor je hulp! Ik ga vanmiddag de aansluiting nalopen. De aansluiting voor gsm is via jack naar RCA. Is dit de Aux ingang op de versterker ?
    Dat kan, maar dan zul je geen geluid hebben op je actieve luidsprekers. Sluit die GSM aan op een kanaal van het mengpaneel.

Peter

Leave a comment:

• Roel1982
    replied

Free image hosting and sharing service, upload pictures, photo host. Offers integration solutions for uploading images to forums.

Leave a comment:

• Roel1982
    replied
    Goedemorgen, Bedankt voor je hulp! Ik ga vanmiddag de aansluiting nalopen. De aansluiting voor gsm is via jack naar RCA. Is dit de Aux ingang op de versterker ?

Leave a comment:

• pboosten
    replied
    Gelukt met aansluiten, of foto's uploaden? Zoals ik kan zien zijn twee outputs van de mixer in gebruik: helemaal links (op de foto) zitten twee XLR stekkers (die dikke, als je ze los trekt zitten daar drie pinnetjes), ik vermoed (of die zouden moeten) dat die gaan naar de actieve luidsprekers. De meest linkse RCA's (die rood-witte) gaan dan naar de versterker die de passieve luidsprekers aansturen. Dan rest alleen nog de input: de GSM, die je op de mixer aan moet sluiten. Dat hangt een beetje af van telefoon en de bijbehorende kabels af.

Peter

Leave a comment:

• Roel1982
    replied
    Zo gelukt. .ben benieuwd 🙂

Leave a comment:

• Roel1982
    replied

Leave a comment:

• pboosten
    replied

Leave a comment:

• pboosten
    replied
    Hier kun je je plaatje uploaden, en als je dan de bijbehorende BB-code ophaalt, kun je die hier plakken.

Peter

Leave a comment:

• pboosten
    replied
    Nogmaals, dat is heel lastig te zeggen als mensen niet weten met welk spul je probeert te werken (ook type-aanduidingen). In het ideale geval sluit je GSM aan op mengpaneel, vanuit mengpaneel dan 1 (stereo) uitgang naar actieve luidsprekers, een andere (stereo) uitgang richting versterker, waar je dan die passieve luidsprekers op aansluit. Maar zoals gezegd, dat is de ideale situatie.

Volgens mij werkt plaatjes uploaden niet, maar moet je die ergens online zetten, en dan linken vanuit je bericht.

Peter

Leave a comment:

• Roel1982
    replied
    Sluit ik de bron aan op het mengpaneel of op de versterker ? Bedankt !

Leave a comment:

• Roel1982
    replied
    Bedankt voor je bericht, betreft een American audio mengpaneel, ben al een uur aan het proberen een foto te uploaden maar het lukt me niet... 4 kanaal mengpaneel.

Leave a comment:

• pboosten
    replied
    Begin eens met vertellen over welk mengpaneel het gaat...

Sommige mengpanelen hebben line-out en monitor-out, daarmee zou je dat kunnen regelen.

Peter

Leave a comment:

• Hulp gevraagd bij aansluiten speakers op versterker en mengpaneel

Goedemiddag,

Ik plaats deze post omdat ik niks begrijp van aansluitingen. De situatie is dit: ik wil alle 4 de speakers op 1 mengpaneel, 2 speakers binnen ( actieve ) en 2 speakers buiten ( niet actief ) voor de buiten speakers heb ik een versterker gekocht omdat deze niet actief zijn. Ik heb 1 bron (gsm). Waar en met welke kabel moet ik beginnen ? Het zou mooi zijn als ik de buiten speakers en binnen speakers apart kan bedienen via mengpaneel voor het volume.
    heel erg bedankt voor tips
Working...
X