Announcement

Collapse
No announcement yet.

power conditioner

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• power conditioner

Beste forummers,

Ik heb de laatste tijd meestal problemen met brom of ruis op mijn boxen en op de ene locatie waar ik mijn installatie installeer heb ik er meer last van dan op andere locaties.
    Nu heb ik ze geregeld thuis ook aangeloten en daar blijven ze zonder ruis.
    Nu zit ik meestal met lichten en apperatuur en boxen op de zelfde lijn en weet dat dit ook voor enige storing kan zorgen,
    maar voor de lichten werk ik meestal met led zodat ik geen pieken krijg van dimmers enzo.

Maar nu is mijn vraag of het misschien verstandiger is van een stroom conditioner te gebruiken om toch overal zonder brom of ruis te kunnen werken,
    of heeft dit er niet van doen en hoe werken deze aparaten moet ik dan 3 veschillende kopen om licht, boxen en apperatuur appart aantesluiten of gewoon een nemen en deze doet het werk.

alvast bedankt
    mvg Gino V

probeer eens alles in je huiskamer aan te zetten! als je dan geen ruis hebt met lichten en al dan ligt het niet aan je stroom toevoer.
    volgensmij kan je stroom toevoer er niet voor zorgen dat je geluid gaat ruisen 0,o
    als je te veel stroom verbruikt op 1 stekker dan moet de stop doorslaan. als je geen stoppen zou hebben zou je eigenlijk unlimited stroom door je kabel kunnen krijgen totdat je isolatie van je kabel smelt en er brand onstaat.

Comment

Het zou kunnen zijn dat op sommige locaties waar je er last van hebt de stroomtoevoer niet een perfecte sinuso´de is, en je versterker daar niet zo goed mee overweg kan.
      Last edited by Lucacker; Sunday-04-05-2014, 23:07.

Comment

Originally posted by Lucacker View Post
        Het zou kunnen zijn dat op sommige locaties waar je er last van hebt de stroomtoevoer niet een perfecte sinuso´de is, en je versterker daar niet zo goed mee overweg kan.
        Lange afstanden op laag voltage? (230 volt)

Comment

Er kan nog veel meer aan de hand zijn.

En een laag voltage? Dan kom ik in ieder geval niet uit bij 230.

Ook is er nog veel meer wat problemen met je geluid kan geven dat het juist wel of niet gaat brommen. Denk hierbij bijvoorbeeld ook eens aan:
          Goedkope led verlichting
          Dimmers
          Koelingen
          Elektromotoren
          Slechte aggregaten
          Of gewoon een simpele aardlus.
          Iets eenvoudigs als een laptoplader kan namelijk al een probleem in je geluidsinstallatie veroorzaken

Met een powerconditioner word het vaak wel wat beter maar wil zeer zeker niet zeggen dat het er meteen helemaal eruit is.

Comment

Brom en ruis zijn 2 verschillende problemen, lees hier eens wat voor soort storingen er zijn en hoe die meestal veroorzaakt worden en hoe je ze kan voorkomen.

Comment

beste ik denk dat het ruis is en voor de aardlus ga ik eens alles nog eens na gaan maar vindt het alleen raar dat ik dat dan weer wel en dan niet heb ?

alvast bedankt

Comment

Working...
              X