Announcement

Collapse
No announcement yet.

Wat is het verschil

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Wat is het verschil

Ik wil heel graag dj spullen kopen maar wat is precies het verschil tussen een digitale dj controller en een tabletop speler met een dj mixer

heel simpel, de digital dj controller hang je een pc aan. De alles wordt dan verwerkt op je pc, je controller is een extra hulpmiddel.

De tabletops zijn cd-spelers. Hiervan heb je er minstens 2 nodig Ún nog een mixer zodat je nette overgangen kan maken.

Tegenwoordig bestaan er ook al tabletops waar je een pc kan aan hangen of omgekeerd, controllers waar je cd's kan in steken.

Comment

Ik raad een digitale controler aan, die zijn en goedkoper en (vind ik) makkelijker om te beginnen door de sync knop
      (Begin aub niet met een discussie over dat sync cheaten is, dat is een mening en ik vind van niet)

Comment

een digitale controller is goedkoper als je al een pc (/laptopt) hebt. Het verschil bij een digitale controller is dat je jezelf meer moet bewijzen op creatief vlak. Als je met cd's draait moet je jezelf meer bewijzen door te beatmachen e.d. (dus meer de basis van het dj'en). Maar het is niet omdat je een synq knop hebt, dat je niet moet kunnen beatmachen, een synq knop zit er ook niet altijd 100% op, waardoor je na verloop van tijd toch zal moeten corrigeren (zeker bij langere mixen).

Verder nog iets wat ik onlangs ondervonden heb: op dj contests houden ze er wel rekening mee. dit was de eindstand:

1e plaats: dj die met platen draaide
        2e plaats (gedeeld): 2 dj's die met cd's draaiden
        3e plaats: dj die met controller draaide

Ik wil nu niet zeggen dat het enkel daaraan ligt, maar als ze op een contest tussen 2 dj's moeten kiezen die even goed draaien, maar de 1 met pc en de ander met cd's, dan is de kans groot dat kenners voor diegene met cd's kiezen. Ik wil hier dus mee zeggen dat voor kenners (inclusief jezelf) een cd-dj vaak professioneler wordt geacht. Vooral omdat tegenwoordig iedereen die denkt dj te zijn, zich een simpele controller koopt en zich dj noemt (maar dj zijn is meer dan dat!). Maar goed, ik denk dat deze grens ook steeds vager wordt.

Comment

En als je een dj mixer koopt moet je er dan perse een tabletop speler bij doen

Comment

een mixer doet niets meer dan het signaal van verschillende audiobronnen naar 1 uitgang sturen. Uit alleen een mixer zal je dus geen geluid krijgen. Je hebt bij een mixer nog minstens 2 cd spelers of 2 platenspelers nodig.

Dit geld echter wel enkel voor de "klassieke" mengpanelen. Je hebt ook all-in-one systemen waar cd-spelers in zitten. Dan heb je geen extra cd-spelers meer nodig, die zitten namelijk al ingebouwd.

Comment

Originally posted by Mathias Van Rechem View Post
              Je hebt bij een mixer nog minstens 2 cd spelers of 2 platenspelers nodig.
              Lijkt me een ietwat beperkte opsomming in de huidige tijd. Je hebt naast een mixer een aantal audiobronnen nodig. Eentje heeft geen zin, dan kan je die mixer net zo goed uitsparen.
              Die audiobronnen kunnen van alles zijn.
              iPods, CD spelers, platenspelers, controllers, verschillende kanalen van een geluidskaart/laptop, enz.

Comment

akoord, maar met ene doorsnee mixer en Ipods mixen? lijkt me niet zo super handig ;)

cd-spelers en platenspelers had ik vernoemd

met laptop draaien? neem dan direct een cotroller ;)

Dusja, ik dacht dat de meest logische combinaties met een gewone mixer cd-spelers en platenspelers waren ;)

Comment

Working...
                X