Announcement

Collapse
No announcement yet.

DJM-600 van Pioneer

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• DJM-600 van Pioneer

Ik zou even uitleggen wat ik precies doe alvorens ik mijn vraag hier stel.
    Voornamelijk mix ik Hardstyle en ook nog wel Electro house, het is vooral een hobby van mij (thuis gebruik). Maar wil in de toekomst ook mee doen aan DJ-contesten.
    Nu mix ik thuis nog met een mixer van het merk Hercules, maar merk dat ik deze ben ontgroeit.
    Wil dus een nieuwe mixer kopen en de DJM-600 van Pioneer wordt mij dus aangeboden, ik zelf weet weinig van dit type af mijn vraag is dus wat vinden jullie van de DJM-600???
    Wat moet de mixer kunnen: meerdere effecten, degelijk zijn en gebruiksvriendelijk.
    Alvast bedankt!

De DJM-600 is een prima mixer, maar ietwat achterhaald inmiddels (daarmee wil ik zeggen, hij is al een behoorlijke poos in de omloop en wordt niet meer nieuw gemaakt ;)). In clubs en bij DJ-contesten zul je snel een DJM-900NXS aantreffen. Ongeveer dezelfde lay-out, maar andere effecten en wat meer functionaliteiten. Kun je hem voor een mooie prijs bemachtigen dan zou ik het doen, maar dan ben je er nog niet mee klaar.

Namelijk, je zult dan ook nog een set goede tabletops in huis moeten halen waar je mee kunt draaien. Want een combinatie van een DJ controller met losse mixer is niet optimaal.

Comment

Wat raad iemand mij aan wat betreft goede tabletops (voor een leuk prijsje) in werking met een DJM-600? moet zowel cd's als mp3's kunnen afspelen.

Comment

Dat ligt helemaal aan je portemonnee. ;) Wat wil je er aan uitgeven?

Comment

Ik heb zelf al een aantal jaren de CDJ-800 MKII van Pioneer.

Speelt zowel cd als mp3, en ze worden nu, na de komst van de CDJ-850 en CDJ-900, behoorlijk voordelig tweedehands aangeboden.

Anders is wellicht de nieuwe(re) CDJ-350 van Pioneer een optie?

Uiteraard kan je ook kijken naar merken als Numark e.d., maar ik merkte na een tijdje dat ik daar vrij snel 'uit groeide'. De mogelijkheden van dergelijke cd-spelers lijken heel interessant, maar vaak zijn ze minder goed uitgevoerd dan op de duurdere merken als Pioneer en Denon. Loops zijn bijvoorbeeld niet 'seamless', waardoor ze onderbroken worden. Dit maakt ze in de praktijk dus vrijwel onbruikbaar.

Nog een belangrijke factor om in de gaten te houden is de resolutie van de pitch. Deze is op de meeste duurdere spelers (ik herhaal: Pioneer en Denon) veelal beter dan die op goedkopere spelers. Pioneer doet tegenwoordig geloof ik 0.02%, waar de goedkopere merken en modellen soms zelfs op 0.5% zitten.

De resolutie van de pitch is de mate waarin de pitch verandert als je de pitch verschuift. Hoe kleiner het getal, hoe preciezer de pitch dus zal zijn.

Comment

Het spijt me dat ik je moet tegenspreken Rick, maar wat is er precies "prima" aan een djm600, buiten de indeling dan. Ze hebben veel te weinig headroom, een matige klank en bestaan voornamelijk uit matige onderdelen. Zelfs de djm800 is zijn geld niet waard, tenzij het niet te degelijk hoeft te zijn.

Comment

Voor thuisgebruik (en geen wie-kan-de-meeste-rode-lampjes-laten-oplichten-in-de-club) doeleinden is het best een leuke mixer, mits je hem voor een goede prijs kunt krijgen, zoals ik al aanhaalde.

Maar vertel, wat zou volgens jou een passend alternatief zijn?

Comment

Als het een goede DJ mixer moet zijn: Rodec (vb MX180) of Dateq. Moeten er ook nog wat leuke features op zitten: Allen & Heath.
                Bespaar jezelf van zo'n ellendige vervormende ruisbak als de DJM-600. Er zijn véél betere dingen op de markt dan de overpriced Pioneer spullen... ;)

Comment

Hangt er een beetje vanaf wat de wensen zijn. Gewoon een oerdegelijke bak zonder toeters of bellen? Dan is een Rodec MX180 mkIII inderdaad een optie. Zijn vaak nog aan de prijzige kant, maar doen het over twintig jaar gegarandeerd nog. Nadeel is dat ze nogal ruisen. Allen & Heath is zowel klankmatig als technisch dik in orde. Persoonlijk vind ik dat ze te weinig ruimte tussen de knoppen van de eq hebben gelaten, maar da's eerder persoonlijk. Zelf heb ik een Ecler nuo5. Degelijke bak, klinkt goed, zit goed in elkaar. En als ik een andere mixer zou moeten kopen dan denk ik dat het een Ecler evo4 gaat worden. Twee effectenmodules, en verder alle voordelen die we van Ecler gewend zijn.
                  De Pioneers waar ik tot nu toe mee gedraaid heb vond ik hun geld echt niet waard.
                  Eveneens een ondergewaardeerde mixer is bijvoorbeeld een Synq smx3. Veel waar voor je geld en zit beter in elkaar dan een djm600.
                  Dit zijn er zomaar een paar die ik op kan noemen.

Comment

Working...
                  X