Announcement

Collapse
No announcement yet.

mengpaneel + platenspelers

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• mengpaneel + platenspelers

hallo ik ben hier nieuw vandaar dit mijn eerste post is.

Ik heb een vraag: ik heb vandaag mijn mengpaneel skytec stm-2211 ontvangen die ik via deze site gekocht heb.
    Dus zodra ik thuis was van het werk heb ik meteen mijn platenspeler gepakt aangesloten op het mengpaneel en aangesloten op de tuner.

maar het geluid wat er uit komt klinkt hol schel kortom helemaal niet best.
    maar als ik de menganeel er tussen uit haal en mijn platenspeler direct aansluit op de tuner dan krijg ik wel een normaal vol geluid.

Ik heb het een en ander gelezen over een voor versterker die je er nog bij aan moet sluiten. Maar als er een phono uitgang in zit dan is deze toch al voorversterkt?

mischien is deze vraag al eerder gesteld maar ik kon niet zo een topic vinden over het zelfde probleem

dus mijn vraag is dan ook wat doe ik verkeerd of wat moet ik anders doen.

gr bodderfret
    Last edited by bodderfret; Tuesday-11-06-2013, 19:14. Reason: moest nog stukje tekst bij

En op welke ingang van de tuner heb je hem aangesloten?

Comment

ik heb deze in de phono uitgang zitten van de tuner

Comment

Ik denk dat het heel wat scheelt als je die mixer op de lijningang van je tuner aansluit (aux in / CD in / tape in / line in). Een mixer heeft namelijk een lijnuitgang. :)

Comment

zoals ik het net had cd in de cd uitgang van zowel de mixer plus cd speler . En ik had de platenspeler zolang in de phono 1 en in phono van de tuner gestopt
          kreeg ik wel geluid maar dan de schuif knoppen op de laagste stand en toen was het geluid wel normaal maar zodra ik de schuif knop iet hoger zette kraakte het en was het heel stil

maar ik zal het eens proberen wat je zij :D

Comment

Draaitafel -> phono ingang mixer.

Vervolgens:

Master uitgang mixer -> lijningang tuner.

Comment

heb alle mogelijkheden geprobeerd
              maar het geluid blijft het zelfde schel en hol krakend

kan het mischien aan de box liggen alhoewel als ik de radio gewoon op fm zet er geen last van heb ?

Comment

GND draadje van je draaitafel verbonden?

Phono knopje ingedrukt?

Comment

ik heb geen gnd draadje op mijn platenspeler en idem ook geen phone het is meer een huis keuken tuin ding

Comment

Heb je iets van een merk/type?

Comment

het is een proline turn 1

Comment

Ik kan er helaas bar weinig over vinden op het net, dus weet niet of dat apparaat een line of phono output heeft... ik begin wel te vermoeden dat het line is. Wat gebeurt er met de klank als je hem op je mixer op 'line' in plaats van 'phono' zet?

Comment

hallo bedankt voor je tijd en inspanning maar ik heb van alles geprobeerd andere tuner versterker mee genomen naar een vriend
                          allemaal het zelfde geluid en tot mijn verbazing doet die het niet meer alleen het power knopje doet het nog.

volgens mij is de mixer niet helemaal 100% laat ik het maar zo noemen

kan ik deze weer retour sturen ?

m.v.g bodderfret

Comment

Indien bij ons gekocht kun je hem inderdaad terugsturen. Op http://www.bax-shop.nl/retouren vind je de retourprocedure terug en lees je hoe alles omtrent het terugsturen in zijn werk gaat.

Comment

je phono is geen lijn uitgang.
                              dus je moet even een goedkoop phono naar line convertje kopen , mits er op je draaitafel niet zowel een phono als line uitgang zitten..... dat is erg standaard tegenwoordig. en je mengpaneel heeft toch wel een phono input met een schakelaar of draaiknoperbij om het phonosignaal te versterken. En wat er al gezegd werd in geval van phono, aarden. Maar het merk kan ook gewoon een erg slechte voorversterker hebben.....skytech dus.. Nogal budget. En hoeveel mVolt lever je naald en alles goed schoongemaakt en afgesteld????
                              gr.richard

Comment

Working...
                              X