Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ohm versterker/speakers

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ohm versterker/speakers

Hallo allemaal,

Ik weet dat het al eerder is gevraagd, maar ik kom er toch niet helemaal uit.

Ik heb een Sony STR-DE475 versterker staan, waar achterop staat dat de uitgang 8ohm-16ohm is.
    Nu had ik al surround speakertjes hangen van 4 ohm. Kan ik die op elkaar aansluiten zonder problemen?

Ik heb een velg met 4 gaten kan ik deze schroeven op een auto met 3 bouten.
    Nee dit komt niet overeen.

Nu kan ik wel extra gaten gaan boren maar goed is het natuurlijk niet.

Dus ik heb nu een speaker van 4 ohm en een versterker die eigenlijk aangesloten moet worden tussen de 8 en 16 ohm. Gaat dit werken?

Nee niet doen dus. Als het er wel goed voor was hadden ze het er wel opgezet.

Comment

Beetje jammer zo'n antwoord. Ik kom hier omdat er hier kenners schijnen te zitten.
      Ik heb een normale vraag en verwacht dus ook een normaal antwoord. Voor jou zijn dit misschien logische vraagstukken maar voor mij niet.

Dus bedankt voor je kinderachtige en nutteloze antwoord!

Comment

Het is toch een gewoon antwoord? Ronennieshow geeft er alleen een (opzich geen verkeerde) vergelijking bij?

En wat er nu precies nutteloos aan is... je hebt toch je antwoord?

Comment

Wat is er nou nutteloos aan?? Hij zegt tioh dat je het niet moeten doen, daar vroeg je om.
          Ik zie het probleem niet zo...

Comment

Ronnie heeft soms de neiging om iets te direct zijn antwoord te posten, zoals je het tegen iemand in het echt zou zeggen. Volgens mij spreek ik voor hem als ik zeg dat hij het niet verkeerd bedoelt en ook niet met een kwade insteek. ;) Probleem is dat je op internet een stuk geschreven tekst op wel 100 manieren kan opvatten.

Ronnie wil echter aangeven dat de waarde van je speaker te laag ligt voor je versterker. Precies het voorbeeld van de auto met 4 bouten, als je maar 3 bouten hebt is het geen verstandig idee om dit te gaan gebruiken.

Gevolg als je hem wel aansluit is dat je versterker door de lage weerstand meer vermogen wil gaan leveren, maar op een gegeven moment komt daar een eind aan. Ik zeg dus niet dat je versterker bij wijze van spreken direct in brand vliegt, maar het kan erg slecht zijn voor de interne componenten en dat zou zonde zijn.

Comment

Kijk, duidelijk.
              Heb namelijk het probleem dat het geluid constant wegvalt. Kan daar dus aan liggen.
              Heb gezocht naar 8 ohm speakertjes, maar die zijn best duur. Jammer.

In elk geval bedankt voor jullie antwoorden. Ik dacht dus dat het eerder slecht was voor de speakers dan voor de versterker.

Comment

Dus je bedoelt eigenlijk dat hij in de protect slaat? Heb dit namelijk ook wel eens gehad met een vergelijkbaar sony versterkertje. Dan na 5 seconden kan ie weer verder?

Comment

Nope, geluid gaat uit, display e.d. blijven gewoon werken, geen storing e.d. te zien.
                  duurt een flinke tijd voordat ie plotseling weer aan gaat...

Comment

overigens gaat het hier om een hifi / amateur setje en niet om pro licht en geluid. Dus niet echt de bedoeling van dit forum.

Maar: Je kunt 8 ohm speakers kopen
                    of je kunt een versterker kopen die wel met 4 ohm overweg kan.
                    of gewoon een compleet nieuw setje

Comment

Ja dat zou kunnen... als ik het geld op mn rug had groeien.
                      Maarre bedankt...

Comment

Originally posted by Digitalwater View Post
                        Nope, geluid gaat uit, display e.d. blijven gewoon werken, geen storing e.d. te zien.
                        duurt een flinke tijd voordat ie plotseling weer aan gaat...
                        Waarschijnlijk een protect-modus om de versterkermodule te beschermen tegen de te lage impedantie.

Comment

je kan ze toch ook doorlussen? als het draadklemmen zij tenminste..

daar kun je hier meer over vinden:

Wat is nu precies het verschil tussen actieve en passieve speakers? En belangrijker, waar moet je rekening mee houden bij de aanschaf ervan?

(met dank aan Rick :))

Comment

1 weerstand van 4 Ohm 10 Watt kopen 2.00
                            In serie zetten met je speaker is weer 8 Ohm
                            groetjes

Vandordt

Comment

Working...
                            X