Announcement

Collapse
No announcement yet.

Opnemen via USB

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Opnemen via USB

Hallo,

Ik heb onlangs de Behringer X2222 USB mixer aangeschaft.
    Waar ik nog mee worstel is de vraag hoe ik het stereo geluid van mijn keyboard(s) via de USB poort van de mixer doorstuur naar mijn DAW (bijv. Sonar, Cubase of Audacity)
    Tot nu toe krijg ik het geluid alleen mono binnen en heb ik nog geen oplossing gevonden voor dit probleem. De user manual schiet hierin ernstig tekort en ook YouTube biedt geen uitkomst.
    Wie kan mij helpen?

Hoe heb je de keyboard aangesloten op de mixer?
    Oefenen baart kunst.

Comment

Ik heb geprobeerd:
      1, linker en rechter output op 2 aparte mixer kanalen, balans resp. op links en rechts gezet
      2. Linker en rechter output op een stereo mixer kanaal gezet

In beide gevallen hoor ik stereo tijdens het bespelen van het keyboard, maar de opname blijkt tijdens het afluisteren mono te zijn.

Ter info: ik wil meerdere sound modules op de mixer aansluiten. Ik begrijp dat multi track recording niet zal gaan lukken, maar het gelijktijdig bespelen en opnemen van 2 modules zou toch moeten lukken lijkt me.

Comment

De usb zou stereo (master) uit moeten zijn.
        Wel juiste inputs (stereo) in daw geselecteerd en op een stereo spoor opgenomen?
        Oefenen baart kunst.

Comment

Dankjewel voor je reacties.
          Uiteindelijk bleek het een instelling te zijn in de driver van de ge´nstalleerde AISO USB interface. Die stond standaardistandaard op 1 kanaal, nu dus op 2. Nu kan ik de totale mix wel in stereo opnemen.

Comment

Working...
          X