Announcement

Collapse
No announcement yet.

Advies aankoop wireless headset microfoon systeem...

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Advies aankoop wireless headset microfoon systeem...

Ik ben van plan om een "Wireless headset microfoon systeem" aan te schaffen.

Situatie:
    Het gaat om optredens in de entertainment branche. Het gaat voornamelijk om spraak en niet om zang. Alles vindt plaats in Nederland en misschien eens per jaar een optreden in BelgiŽ. Het gaat om verschillende locaties (binnen en buiten) en publiek tot ongeveer 250 man.
    Budget: 450 Euro of goedkoper. Het hoeft geen 100% professioneel systeem te zijn, maar wel een goede middenmotor. Het moet in ieder geval betrouwbaar zijn en niet dat ik ineens tijdens een optreden wegval.

Ik had Bax Shop gebeld en zij kwamen in eerste instantie met het volgende advies:

https://www.bax-shop.nl/draadloze-he...adloos-kleur-t

Echter zit dit op 2.4 GHZ. Van collega's heb ik gehoord dat ze problemen ondervonden met dit systeem. Stel er zit publiek met mobiele telefoons tussen de zender en ontvanger dan kan het system gemakkelijk uitvallen. Het systeem moet namelijk soms worden ingeplugd bij bestaande geluidssystemen op locatie.

Verder beweeg ik ook wel aardig wat tijdens een optreden. Ook las ik verhalen over kabelbreuken bij verschillende setjes. Sowieso vind ik een zender en snoertje door kleding niet echt prettig. Met dat in het achterhoofd kwam ik terecht bij:

https://www.bax-shop.nl/draadloze-he...adloos-systeem

De zender zit op de headset en dit systeem heeft true diversity, dus waarschijnlijk qua frequenties ook wel betrouwbaar. De headset ziet er ook wel "onopvallend" uit en niet te dik. Bereik 90 meter, dus ook prima. En het kan tegen vocht.

Al die punten maken mij wel enthousiast. Wat denken jullie van die keuze?

En ik zie dat dure / betrouwbare merken eigenlijk geen headsets op de markt hebben, waarbij de zender in is verwerkt...klopt dit? Dit wekt voor mij weer wat argwaan als dat het geval zou zijn. Is zo'n systeem slechter of waarom is dat zo?

Ben benieuwd wat jullie zouden aanraden et cetera.

ik zou voor een shure gaan of sennheiser dat sws..

Comment

Voor betrouwbaarheid is Shennhieser of Shure de juiste keus.

Wil je wat je aangeeft geen beltpack en snoertje in je kleding dan is de Samson Airline 88 de juiste keus.
      Ik heb wel ervaring met de voorganger de Airline 77
      Deze wordt gebruikt in een zwembad en valt ook wel eens in het water.
      de microfoon blijft het wel doen ook de zender.
      wat ik nu wel een paar keer gerepareerd heb is de beugel waar de microfoon in zit.
      Deze gaat breken en dan is het microfoon kabel stuk en niet meer te maken.

hoe de Airline 88 zich gaat houden zal ik niet weten deze is net uit!!!!!

Ik hoop dat je dan de juiste keus kan maken

Groet Marten

Comment

Originally posted by vegito View Post
        ik zou voor een shure gaan of sennheiser dat sws..
        Waarom geen akg?
        Wij hebben de 4500 serie en bevalt echt super.

Er bestaat een heleboel meer in de wereld dan alleen maar shure en sennheiser

Comment

Dank! Ik wil wel echt de zender verwerkt hebben in de headset, zodat ik geen gedoe heb met iets om je riem en kabeltjes. Maar Sennheiser en andere goede merken bieden dat niet eens, vreemd. Je zou zeggen dat daar markt voor is.

Dus heel veel keus heb ik niet...dan kom ik waarschijnlijk al snel bij die Airline 88 uit. Of zijn er nog goede andere alternatieven?

Comment

Working...
          X