Announcement

Collapse
No announcement yet.

Welke subwoofer : Ekx-15sp/Ekx-18sp

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Welke subwoofer : Ekx-15sp/Ekx-18sp

Hallo

Ik ben hier nieuw dus hoop ik dat ik mijn vraag duidelijk en op de juiste plek stel.

Zo, ik ben op zoek naar een actieve subwoofer die voor een café/jeugdhuis(50 man) genoeg, en echt hard, bas kan leveren voor een goede dnb set. Daarnaast zoek ik hem ook te gebruiken om andere muziekstijlen te ondersteunen. Deze liggen meer aan de rock/metal kant.

Ik kom van een zxa1 12p sub maar deze was niet krachtig genoeg voor mijn doeleind. Hij moest redelijk vaak in de limiter en gaf niet het "bedrukkende" gevoel die je volgens mij van een grotere sub krijgt.

Ik twijfel tussen 2 subwoofers : de Ekx-15sp en de Ekx-18sp
    Geld is niet meteen het probleem dus het is enkel het geluid waar ik wat hulp bij wil.

Is de 15sp goed genoeg om veilig (zonder teveel in de limiter te gaan)een dergelijk publiek te laten genieten. En is de 18sp accuraat genoeg om proper 2 zlx-12p tops te kunnen opvullen voor andere muziekstijlen.(dit zou op een rustiger volume zijn.)

Alvast bedankt voor jullie hulp.
    Last edited by Dries verbist; Thursday-20-04-2017, 01:31.

Puur kijkende naar de specs gaan beide de 15sp en de 18sp niet erg laag, en dat lijkt mij toch wel een vereiste voor een dnb set.
    Verder ken ik de subjes niet.

Comment

Wel 1 algemeene raad.
      Als je wil weten hoe een luidspreker klinkt ga er naar luisteren.
      Wij kunnen onze mening geven, maar jij kan daar een andere mening over hebben.

En als je bax iets laat weten zorgen ze er voor dat de juiste luidsprekers klaar staan om te beluisteren samen met de zlx12p

Ik zelf heb 4 zlx 12p en 2 elx118p en naar mijn mening kunnen die sub's kunnen zonder probleem de topjes bij houden.

Maar dat mijn mening.

Comment

Working...
      X