Announcement

Collapse
No announcement yet.

Speakers/versterkers opgeblazen?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Speakers/versterkers opgeblazen?

Hallo iedereen,

Ik heb op oud een nieuw een feestje gegeven waarbij de boxen nogal hard muziek hebben afgespeeld.

Op een gegeven moment (na een uur of 3) sloeg alles af, uiteindelijk bleek dat de versterker uit zichzelf op stand-by was gesprongen en ontzettend heet was. Na het afkoelen van de versterker hebben we deze weer opnieuw aangezet en weer geprobeerd om muziek af te spelen.

Toen bleek dat het kanaal waar de muziek over werd afgespeeld het niet meer deed, dit was het kanaal om draadloos via apple TV muziek af te spelen. Het aux kanaal via een kabeltje deed het nog wel.

Het enige probleem is dat de muziek nu alleen nog maar 'gedempt' kan worden afgespeeld. Het klinkt opzich nog wel helder, er zijn geen kraakjes te horen. Het is alleen gedempt en kan niet meer zo hard.

Wat verder nog belangrijk is om te vermelden is dat we de bass voor het feestje op een 'neutraal?' niveau hadden gezet en dat de versterker de hele tijd in een kast heeft gestaan waardoor deze
    gloeiend heet is geworden.

Het betreft een Marantz AV Surround Receiver SR5004 en 2 speakers van het merk JBL.

Nu heb ik geen flauw idee wat er is gebeurd en of dit te repareren valt dus ik hoop dat jullie mij wat verder kunnen helpen.

Alvast bedankt

Je zou de speakers (heb je ook type?) op een ander versterker kunnen uitproberen.
    Vermoed uit verhaal dat versterker om zeep is.
    Oefenen baart kunst.

Comment

Dan heb je waarschijnlijk iets goed verkoold

Maak de versterker eens open kun je misschien zien wat er eventueel verbrand is.

Als je hem weer kunt repareren even een extra ventilatortje erin bouwen, werkt bij mij altijd prima!

Mvg
      [I]Het staat niet hard totdat je het voelt[/I]

Comment

Working...
      X