Announcement

Collapse
No announcement yet.

DJM900NXS2 en Audacity

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• DJM900NXS2 en Audacity

Goedemorgen,

Ik probeer mijn DJM900NXS2 te koppelen aan mijn laptop met Audacity, nu heb ik de instructies uit de Pioneer handleiding en een Youtube filmpje keurig opgevolgd maar niets werkt tot nu toe.:(

DJM900NXS2 drivers en firmware zijn bijgewerkt.
    De DJM900NXS2 instelfunctie is ingesteld en heeft verbinding.
    De instellingen bij de voorkeuren in Audicity zijn ingesteld zoals opgegeven.

Ik blijf echter een foutmelding houden: Error while opening sound device. Please check the input device settings and the project sample rate."

Iemand meer ervaringen hiermee? Moet er nog iets met de soundcard ingesteld worden?

Het is u bekend dat Audacity niet standaard met ASIO werkt?
    Verder zal de input device en project settings de zelfde samplerate moeten hebben.
    Oefenen baart kunst.

Comment

RE:

Originally posted by BT-Studio View Post
      Het is u bekend dat Audacity niet standaard met ASIO werkt?
      Verder zal de input device en project settings de zelfde samplerate moeten hebben.
      De audio host staat op MME, de instellingen staan in alle gevallen zowel op de mixer als in Audacity op 44100.

Toch blijft de melding komen.

Waar staat ASIO? of kan ik deze instellingen terugvinden?

Comment

Waar heb je je (windows) audio op ingesteld?
        Audacity is niet (altans niet zonder hack) geschikt voor ASIO (ook geen idee of die DJM900NXS2 ASIO drivers heeft..).
        Oefenen baart kunst.

Comment

De vraag is wat de TS wil bereiken. Ik vermoed het opnemen van een mix via de mengtafel en dat zou toch moeten kunnen via Audacity. Dit ging met de voorganger van deze tafel ook altijd goed. Het is wel even een kwestie van de Pioneer driver configureren. In het configuratiepaneel dien je aan te geven welke uitgang je wil gebruiken. Vervolgens gebruik je deze uitgang al bron voor je opname in audacity.

Comment

Ik heb gisteren een opname gemaakt via de lijningang van de pc, in deze opname zaten echter allerlei rare hikjes, dat is dus ook geen optie helaas..

Als ik de USB-aansluiting aansluit op A op de mixer blijft het lampje continue branden, dat impliceert dat er een juiste verbinding is.
            In de DJM900NXS2 instelfunctie geef ik vervolgens aan dat de REC out naar usb 1/2 moet, usb output level heb ik diverse waarden geprobeerd maar ook dit maakt geen verschil.

Ik blijf echter dezelfde foutmelding houden? Zijn er andere opties of mogelijkheden?
            Last edited by wim bisschop; Thursday-21-07-2016, 10:39.

Comment

Heb je de samplerate van je mixer op 44.1 KHz staan? Ik denk dat het hier fout gaat. Je software verwacht waarschijnlijk 44.1 KHz en je mixer stuurt 96 uit.

Comment

De sample rate staat op 44100.

Comment

Misschien eens een alternatief voor Audacity proberen? Hier vind je er een aantal:

http://www.makeuseof.com/tag/6-aweso...editing-audio/
                  Last edited by Bax-shop - Ronald; Thursday-21-07-2016, 18:45. Reason: typo

Comment

het is inmiddels gelukt, ik heb op de booth uitgang 2 verloopjes aangesloten die weer samenkomen tot 1 mini-jack, deze weer in de line-in in de pc gedaan.

Dan werkt het en de kwaliteit is tot dusverre ook goed.

Bedankt voor het meedenken...

Comment

Working...
                    X