Announcement

Collapse
No announcement yet.

slaapkamer speakers

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• slaapkamer speakers

Beste forumleden,

ik ben op zoek naar een setje speakers voor in mijn kamer voor bij mijn dj set. momenteel draai ik met een setje computerboxen met een subwoofer er naast maar het probleem is is dat mijn ouders beneden de bass harder horen als ik zelf op zolder. Dus nu zit ik al een tijdje te kijken naar monitor speakers omdat ik op verschillende forums zie dat die aangeraden worden, maar ik kom er niet uit.
    ik draai alleen maar hardcore dus zoek boxen met een goede bass er in. dus wat raden jullie mij aan ?
    monitor speaker of niet ? wat voor merk en hoeveel inch woofer ?
    mijn budget zit rond de 200 euro (voor een set van 2 boxen). ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

Djor

Wat voor speakers je ook zal nemen dit zal niks aan je 'bas' probleem veranderen.
    Of je moet genoegen nemen met minder bas.
    Oplossingen zouden kunnen zijn, hoofdtelefoon (wat is daar mis mee tegenwoordig) en goede (maar moeilijk goed te krijgen) geluid isolatie.
    Oefenen baart kunst.

Comment

O ik dacht dat het kwam doordat mijn subwoofer op de grond staat en een hoofdtelefoon heb ik al (Ferrari) maar die gebruik ik om te luisteren voordat ik de muziek er in mix. Dus dacht ik muschien zijn monitor speakers wat of een andere set speakers zonder subwoofer en geen computerboxen dus wat zou u mij aanraden?
      En ik weet dat ik moet luisteren naar boxen /speakers maar dit is gewoon om te kijken wat jullie mij aanraden en dan kan ik kijken of het wat is en er natuurlijk eerst naar luisteren

Dus wat zou u mij aanraden?

Comment

Zet je sub-woofer eens ge´soleerd van de vloer bv.

http://www.bax-shop.nl/studio-monito...voor-subwoofer
        of
        http://www.bax-shop.nl/studio-monito...onitorisolatie

Comment

Originally posted by WoodenHenry View Post
          Als je echt geen herrie kunt/mag maken :

http://thesubpac.com/subpac-m2/ :)

Comment

Originally posted by ragverp View Post
            Als je echt geen herrie kunt/mag maken :

http://thesubpac.com/subpac-m2/ :)
            Het is niet dat ik geen herrie kan maken maar omdat mijn subwoofer in de hoek staat en nergens anders kan staan zoek ik een speakerset met woofers in de speakers en zonder subwoofer

Dus nogmaals wat raden jullie mij aan : wel of geen monitor speakers? Welke en hoeveel inch woofer voor op mijn slaapkamer ik zoek dus een goede bass omdat ik alleen hardcore draai

Gr.

Comment

Een subwoofer is bedoeld om de laag of zeer laag weer te geven welke een "normaal" woofer (in een speakerset) niet of slecht kan weergeven.
              Gezien je honger naar bass (of in het Nederlands, bas) zie ik aankomen dat je al heel snel weer voor een sub zal kiezen.
              Of je moet kiezen voor fullrange speakers met voldoende vermogen om deze laag ook weer te geven.
              Dit zal echter bijna zeker ook weer tot het zelfde probleem leiden.
              Los van contact trillingen (te verminderen door voorstellen hier gegeven) zullen de lage frequenties ook dan nog doordringen naar beneden.
              Oefenen baart kunst.

Comment

Originally posted by BT-Studio View Post
                Een subwoofer is bedoeld om de laag of zeer laag weer te geven welke een "normaal" woofer (in een speakerset) niet of slecht kan weergeven.
                Gezien je honger naar bass (of in het Nederlands, bas) zie ik aankomen dat je al heel snel weer voor een sub zal kiezen.
                Of je moet kiezen voor fullrange speakers met voldoende vermogen om deze laag ook weer te geven.
                Dit zal echter bijna zeker ook weer tot het zelfde probleem leiden.
                Los van contact trillingen (te verminderen door voorstellen hier gegeven) zullen de lage frequenties ook dan nog doordringen naar beneden.
                Wat zijn fullrange speakers ? En waarom kan ik die beter kopen inplaats van monitoren ? Ik draai nu met logitech z313 en bieden monitoren minder bas ? Dit zijn de specificaties van de set die ik nu heb

Specificaties

Totaal RMS-vermogen: 25 watt
                Piekvermogen: 50 watt
                Frequentiebereik: 48 Hz-20 kHz (+/- 3 dB)
                Productafmetingen (b x l x h):
                Subwoofer: 22,0 cm bij 15,0 cm bij 22,8 cm
                Satellietspeakers: 8,1 cm bij 8,9 cm bij 14,6 cm
                Last edited by DJORDI; Monday-29-02-2016, 22:01.

Comment

Monitor luidsprekers zijn bedoel om op te mixen en zouden dus een zo'n eerlijk mogelijk (geen overdreven bas) geluid moeten weergeven.
                  Fullrange speakers zijn bedoeld om muziek voor plezier of performance weer te geven (en dus ook meer bas).
                  Maar beste beoordeling kun je zelf met je eigen oren doen (gaan luisteren).
                  Maar vergeet niet, bas in je kamer zal (bij geen beter geluid isolatie) gewoon doordringen tot de rest van de woning.
                  Oefenen baart kunst.

Comment

o oke dus wat raden jullie me dan aan als fullrange speakers? hoeveel inch woofer ?
                    Last edited by DJORDI; Tuesday-01-03-2016, 00:06.

Comment

Klik op woord "Fullrange speakers" en er opent een link naar fullrange speakers. ;)
                      Oefenen baart kunst.

Comment

Met een subwoofer zul je je denk ik boze ouders houden :razz: . Wat je kan proberen zijn DJ monitors met isolatiepads: http://www.bax-shop.nl/studio-monito...onitorisolatie. Wellicht eens een winkel opzoeken in je buurt en ze beluisteren en eventueel thuis uitproberen.

Comment

Originally posted by DJORDI View Post
                          Het is niet dat ik geen herrie kan maken maar omdat mijn subwoofer in de hoek staat en nergens anders kan staan zoek ik een speakerset met woofers in de speakers en zonder subwoofer

Dus nogmaals wat raden jullie mij aan : wel of geen monitor speakers? Welke en hoeveel inch woofer voor op mijn slaapkamer ik zoek dus een goede bass omdat ik alleen hardcore draai

Gr.
                          Je wil je laag voelen, zodra je dat wil zul je je ouders minder blij maken, monitor isolatie etc etc zul je niks mee bereiken, ik heb hier een 21 inch volt speaker als sub staan en die staat volledig ge´soleerd, maar nog steeds trillen beneden de kopjes uit de kast, dat is nou net de bedoeling van een sub of speakers met een voldoende bas weergave. Ik bedoel wat gaat het verschil dan zijn tussen een monitor set met sub die tot 20 hz gaat of een full range speaker die tot 20 hz gaat ? je wil je lage tonen horen en voelen, dus links om of rechtsom ...komt op het zelfde neer.

Comment

Originally posted by ragverp View Post
                            Je wil je laag voelen, zodra je dat wil zul je je ouders minder blij maken, monitor isolatie etc etc zul je niks mee bereiken, ik heb hier een 21 inch volt speaker als sub staan en die staat volledig ge´soleerd, maar nog steeds trillen beneden de kopjes uit de kast, dat is nou net de bedoeling van een sub of speakers met een voldoende bas weergave. Ik bedoel wat gaat het verschil dan zijn tussen een monitor set met sub die tot 20 hz gaat of een full range speaker die tot 20 hz gaat ? je wil je lage tonen horen en voelen, dus links om of rechtsom ...komt op het zelfde neer.
                            Oke bedankt voor je reactie dus als ik het goed begrijp is het zo dat als ik een subwoofer van 20 khz of 2 monitor speakers met 20khz neem zijn ze even laag en wie weet een zaak waar ze veel speakers met onder andere monitor speakers hebben (rondom sneek)
                            Alvast bedankt

Comment

Originally posted by DJORDI View Post
                              ...als ik het goed begrijp is het zo dat als ik een subwoofer van 20 khz of 2 monitor speakers met 20khz neem zijn ze even laag ...
                              Er zijn ook hoofdtelefoons van 20kHz, die zijn dus ook 'even laag'.
                              Maar in volume (dB SPL) zal het wel verschil maken. ;)
                              Oefenen baart kunst.

Comment

Working...
                              X