1 tot 8 van de 8

Onderwerp: Marantz Professional PMD570 solid state recorder

Standaard Marantz Professional PMD570 solid state recorder

Deze digitale audiorecorder die ik heb overgenomen geeft het bericht 'Card need format on PC' zodra ik er een CF-kaart in stopt. Er valt verder niks te beginnen met deze recorder. De CF-kaartjes zijn inorde (gechecked op een PMD560) en hoeven dus echt niet geformatteerd te worden wat goed uitkomt omdat er al muziek op staat. Je denkt dan meteen aan een softwarefout en dus aan het updaten en herinstalleren van de firmware waar je toch wel de servicedocumentatie voor nodig hebt en specifieke software van het bedrijf Renesas (Renesas Flash Development Toolkit 3.0) plus nog wat software.

Maar dan stel je de vraag wat kan er zoal kapot gaan aan een solid state recorder? Precies:
    Je drukt en draait aan knoppen en je stopt er een kaartje in en haalt het eruit en weer erin en dat honderden keren in een jaar. Vijftig pinnetjes moeten hun weg vinden in vijftig gaatjes. Een multi-date die meestal goed gaat, maar niet altijd.
    Ik zag zojuist dat een pinnetje in de recorder helemaal plat is gedrukt. Daar gaan we wat aan doen.
    Laatst gewijzigd door Antonius; 09-12-18 om 18:29.

Standaard

Dit wordt je blog of zo?
    Oefenen baart kunst.

Standaard

Pinnetje rechtgebogen, foutmelding blijft: Card need format on PC. Als iemand dit herkent en een oplossing weet dan hoor ik het graag. Of misschien is er iemand die de update-software heeft voor dit apparaat: Renesas Flash Development Toolkit 3.0 (of hoger) en het bestand PMD550.mot .

Standaard

Misschien contact opnemen met Marantz support?
    Software is hier te koop.
    https://www.renesas.com/br/en/produc...html#downloads
    Oefenen baart kunst.

Standaard

Ik heb de Flash Development Toolkit al eerder gedownload van de site van Renesas (gratis versie) maar er is nog het bestand PMD550.mot nodig dat de serile verbinding tussen de PC en recorder controleert vr het flashen van de microprocessor. Marantz Professional support wordt gedaan door InMusicBrands.com in Engeland. In Nederland is er geen support. Ze zijn redelijk behulpzaam maar weten te weinig van deze oudere apparaten (2010) om mij goed te kunnen helpen. Over de service op Marantz apparaten is het nodige te lezen op internet. ik denk dat ik het apparaat kan weggooien.
    Laatst gewijzigd door Antonius; 09-12-18 om 20:58.

Standaard

Al eens een ander CF-kaart geprobeerd?
    Oefenen baart kunst.

Standaard

Sorry, maar dat staat al in mijn eerste bericht: CF kaartjes zijn inorde. Gechecked op een PMD560. Dit soort dingen doe je natuurlijk het eerst. Gelieve berichten goed te lezen.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk Berichten
    Sorry, maar dat staat al in mijn eerste bericht: CF kaartjes zijn inorde. Gechecked op een PMD560. Dit soort dingen doe je natuurlijk het eerst. Gelieve berichten goed te lezen.
    sorry, 's je niet gezien (dacht dat het 1 kaart was).
    Succes met dat ding verder.
    Oefenen baart kunst.