1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Opvolger voor mijn Dap DRX-15A Tops

Question Opvolger voor mijn Dap DRX-15A Tops

Ik merk de laatste tijd dat mijn topjes niet meer voldoen, ze springen of uit of hebben gewoon niet genoeg vermogen. Uitspringen doen ze waarschijnlijk omdat ze te heet worden (staan dus blijkbaar ook te hard dan) Die passieve koeling achterop is loeiheet daar kan je je zeker wel aan verbranden. Ik snap echt niet waarom er niet gekozen word voor een aantal ventilatoren..

Ik heb dit als alternatieven opgezocht voor een opvolger met wat meer power, heb de DRX er tussen gezet voor de vergelijking.

https://www.bax-shop.nl/compare/#/91.../436652/291699

Mijn voorkeur zou uitgaan naar de Alto Pro TS315 15 inch, mede omdat ik wat positieve dingen op het internet heb gelezen erover.

Huidige setting: 2x Dap DRX-15A i.c.m. 2x Dap DRX-18BA (subwoofer).

Aansluitingen: Denon MCX8000 > 2x XLR naar de subs > XLR naar de tops.

Op de subwoofer is de hi pass filter ingeschakeld zodat deze de lage tonen weg laat op de tops, als ik dat niet doe dan worden ze nog sneller heet en clippen ze ook sneller.

Ingeschreven
    19-01-2011

Standaard

Niets uit je vergelijking is een opvolger, allemaal vergelijkbare kastjes. Als je echt wat beters wilt zal je ook wat meer moeten gaan uitgeven.|
    Kijk eens naar een QSC K12.2 bijvoorbeeld dat is écht een stap beter.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SLGV Bekijk Berichten
    Niets uit je vergelijking is een opvolger, allemaal vergelijkbare kastjes. Als je echt wat beters wilt zal je ook wat meer moeten gaan uitgeven.|
    Kijk eens naar een QSC K12.2 bijvoorbeeld dat is écht een stap beter.
    Volgens medewerker van Bax die ik net gesproken heb zijn ze allemaal beter dan de DAP en zelfs de 12 inch voor mijn situatie nog beter, de Alto Pro TS312. Aangezien ik ze gebruik i.c.m. subs zoek ik goeie tops die geen lage tonen hoeven te geven alleen mid en hoge tonen.