Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
11 tot 14 van de 14

Onderwerp: Gefrustreerd... Ik sta op het punt het op te geven.

Standaard

Meer dan een half jaar verder en het schiet nog steeds niet op. Ik ben er inmiddels wel achter gekomen dat er een enorme "vriendjespolitiek" cultuur heerst in de DJ scene. Het gaat (regionaal dan) vaak om een klein, select groepje DJs die elkaar bedruipen. Het gros van die DJs zijn tenenkrommend slecht maar hebben simpelweg de contacten. Zelfs de bazen/eigenaren van clubs hebben vaak weinig te zeggen over wie er wel of niet komt draaien. Zo werd ik van de zomer benaderd door een eigenaar van een strandtent die mij had zien draaien. Hij wilde dat ik kwam draaien bij een strandfeest bij zijn strandtent, maar daar heeft uiteindelijk de mede-organisator een stokje voor gestoken want die wilde zijn eigen DJs. En dat was weer dezelfde groep DJs die ik overal zie hier lokaal. Bij ieder festival, feest enz. En nogmaals, het gros is echt niet best. Maar ja, die worden dan in de vroege uurtjes ingezet. Lekker veilig voor de headliners die zich daardoor op geen enkele manier bedreigd voelen door de andere DJs.

Ik probeer nu maar een naam op te bouwen als producer/DJ, want daarvan zijn er (lokaal) heel erg weinig. Misschien dat ik me op die manier kan onderscheiden.

Standaard

Welkom in de muziek (niet alleen DJ) business.
    Oefenen baart kunst.

Ingeschreven
    24-10-2016

Standaard

Klinkt allemaal eigenlijk redelijk bekend. K heb in het dj wereldje heel wat "vriendjes", die ook weten dat ik zelf draai (en vaak beter dan hun), maar me "verder helpen" in het wereldje, dat gaat een stap te ver.
    En dat begrijp ik eigenlijk ook wel. Het gaat tenslotte om hun kostwinning, als ik ergens draai, kunnen zij op dat moment daar niet draaien.

Standaard

Andere optie is zelf een feestje in een zaal organiseren, samen met enkele andere djs, licht en video, aankleding zaal
    Je zal wel klein moeten beginnen met een goed concept, waarschijnlijk ook nog voor de zaal betalen en de instalatie, als je geluk hebt mag je entree vragen, verwacht echter niet direct het grote succes
    Je zal ook de eerste keer niet op een topdag staan
    Zie dat met enkele djs en vjs hier in de buurt,ca 15jaar zo begonnen, enkele gaan nu de wereld over
    Laatst gewijzigd door Ampli; 23-12-18 om 11:31.

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12