1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Welke amp bij een TC Helicon Play Acoustic ?

Standaard Welke amp bij een TC Helicon Play Acoustic ?

Onlangs heb ik, na een aantal jaren alleen maar keyboard gespeeld te hebben, een tweetal akoestische gitaren aangeschaft.
    Via marktplaats een 12 snarige Cort en een (6 snarige) Yamaha western gitaar. Beide hebben een piezo element met versterkertje ingebouwd.

Nu klinkt het geluid via de elementen, aangesloten op bijv een keyboard amp, verre van fraai.
    Daarom heb ik nu een TC Helicon Play Acoustic als tussenversterker aangeschaft, maar ik blijf zoeken en prutsen om een lekkere sound te krijgen.
    Daarom hoop ik dat er iemand op dit forum zit, die ook een dergelijke opzet heeft, en me mogelijk wat inzichten of advies kan geven.

Basis idee is om live akoestische gitaar en zang ten gehore te kunnen brengen.
    Mogelijk later met toevoeging van backing tracks (mp3 ?)
    Reakties van harte welkom !

Standaard

Het zal vooral een combinatie zijn van de element (en settings daarvan) en je versterker (wat voor?).
    TC Helicon Play Acoustic is meer een voice effect (naast een beetje voor gitaar).
    Oefenen baart kunst.

Standaard

Bedankt voor de reaktie, het lijkt dan toch dat je het zelf voor een groot deel moet uitvogelen, afhankelijk van de andere apparatuur en toepassing.
    Nu heb ik gelukkig een forum gevonden waar heel veel TC Helicon gebruikers op zitten, daar ga ik eens verder pluizen:
    forum.musictri.be TC-HELICON

Standaard

Inmiddels wat wijzer geworden..
    Mijn eerste pogingen met een Tenson Scream 15 gitaar amp waren bij voorbaat kansloos:
    - dit is geen akoestische gitaar versterker, dus te gekleurd geluid
    - te klein qua speaker, vermogen, ja alles eigenlijk

Tweede poging met een Peavey KB3 keyboard amp:
    Een wereld van verschil, ik heb veel kunnen experimenteren met de verschillende settings van de Play Acoustic.
    Nu komt alles een stuk beter tot zijn recht.
    Ook de microfoon komt alleszins redelijk uit de verf.

Op het genoemde forum zijn worden terloops wel wat kombinaties met versterker combo's genoemd, maar het merendeel plugt de Play Acoustic in op een DI.

Ik lees goede recencies of AER versterkers, maar die zijn dan ook dik aan de prijs...

Standaard

Hi,
    Mijn eerste keus zou een Schertler amp zijn.
    Die zijn kwalitatief zeer goed en erg uitgebreid.
    Niet goedkoop, maar beter 2e hands te vinden als AER.

Mocht mijn Schertler Unico kapot gaan dan zou ik zeker een BOSS Acoustic Singer Pro overwegen: https://www.bax-shop.nl/akoestische-...taarversterker.

Zeer plezierige versterker die niet echt onderdoet voor mijn (veel duurdere) Schertler.