Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
11 tot 16 van de 16

Onderwerp: Video Mapping - Hoe & Wat

Ingeschreven
    11-07-2011

Standaard

Video mapping is wel iets dat voornamelijk op gebouwen wordt toegepast!

En voor shows niet echt snel op een stel kubussen.
    Darth Crossfader

Standaard

Ik kan mij anders genoeg andere toepassingen voorstellen. Wat dacht je van indoor video mapping? (Pilaren, stukken wand, objecten). Ook heb ik al een keer een erg leuke video mapping voorbij zien komen op een auto. Conclusie: Video mapping kan op genoeg manieren, zolang je zelf de creativiteit en moed maar hebt iets afwijkends te maken van het 'standaard'.

Er zijn meerdere programma's voor video mapping. Als ik jou was zou ik eens een keer op google gaan kijken en filmpjes (en reacties!) op youtube lezen. Er staan veel bruikbare tips tussen.

Ingeschreven
    08-08-2010

Standaard

Video mapping kan op vele verschillende manieren en heeft veel verschillende toepassingen. Hier kan je dan dus ook veel verschillende apparatuur voor gebruiken om dit doel te berijken.

Of het nu een beamer is of een projector met een bepaald effect of een laser. Elke toepassing zal om zijn eigen aanpak vragen.

Dus ja wat heb je nodig?

Dit ligt dus totaal aan wat voor klus het is. Je kan zo heel simpel een stil staande auto het idee geven dat de wielen draaien en er iemand in zit. Maar je kan ook zeer complexe dingen laten zien en maken met compleet lijkend bewegende gebouwen.

Kortom begin klein en experimenteer klein. Koop een el cheapo beamertje en ga er gewoon mee experimenteren. Ga oefenen.

Zoals een dj moet oefenen met draaien moet je bij dit ook gewoon oefenen en oefenen en oefenen.

Wij hebben ook een keer de gedachte gehad van hmmmm doen we even. We hadden al wat beamers en lasers en weet ik veel allemaal wat nog meer dus waarom niet. We hadden een projectie gemaakt op 3 verschillende scooters / brommers. We lieten het lijken alsof je er laagje voor laagje in kon kijken. Dus kapje erof en het motortje en zo dieper en dieper.

Leek heel eenvoudig maar heb hier heel heeeeeeel erg veel meer werk mee gehad dan ik snel even dacht te hebben. Is wel wat meer dan even wat fototjes bewerken. Ik heb hier veel advies voor moeten inwinnen en moeten proberen. Aangezien ik er niet genoeg werk voor heb dus ook maar weer snel mee gestopt. Was super gaaf maar had me er vreselijk op verkeken.
    Geluidsoverlast??? Als je de politie moet sms'en omdat ze het niet verstaan dat is geluidsoverlast!!!

Standaard

Ik mag misschien de introductie van een nieuwe auto doen en zat eraan te denken iets met laser of beamers te doen in de zin van video mapping.

laser - dan alleen accentueren gekleurde lijnen over de auto laten vliegen.
    Beamer vanaf 1 kant op de auto wat projecties doen.

maar ik ga nog eens nadenken of het de moeite waard is.

ik denk dat er veel mensen die ook geintereseerd zijn in video mapping mee lezen.
    gelukkig geven jullie een hoop feedback en reacties thanks!
    ik ben benieuwd wie er nog meer info heeft.
    Drive in shows - Dj's - Lj's
    [url]www.dj-ee.nl[/url]& [url]www.e-3vents.nl[/url]

Ingeschreven
    11-07-2011

Standaard

Ik zit er al wel een tijdje om 1 of 2 beamers te kopen voor drive-in. Dan vooral om zo'n sms wall te maken, of filmpjes afspelen.

Maar nu ik dit al een tijdje zit mee te lezen wil ik ook hier wat mee experimenteren.

Ontopic, @ Free Energy, ik weet niet of je daar ook geluid bij moet verzorgen. Maar anders huur JIJ een bedrijf in die de videomapping regelt, en zorg jij voor de geluidsversterking! Heb je toch nog iets verdiend!
    Darth Crossfader

Standaard

Goed onderwerp, ik ben ook een fan van video mapping, dus ik kan aanbevelen om dergelijke video's te maken met behulp van video mapping toolkits!

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12